Permalänk
Medlem

AGP funkar inte

Hej.

Min AGP-acceleration samt Fast Write går ej att ändra från Off. När jag installerar Via Hyperion drivrutinerna utan att installera Catalyst startar datorn, men om jag sedan installerar grafikdrivrutiner går det ej att komma in i windows, bilden "scramblas", som om man försöker köra för hög upplösning/uppdateringsfrekvens.

Har provat både med Omega, TNT och orginal catalyst drivrutiner, samt flera olika Via Hyperion drivrutiner.

Mitt system är ett MSI Neo fis2r, Radeon 9700 Pro, A64 3000+, WinXP.

Någon som har några tips?

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Hedersmedlem

Att det inte går att ändra från off är ju pga VIA är inte installerade, är den nya versionen av VIA du installerar ?

Permalänk
Medlem

Det gör ingen skillnad om jag installerar senaste eller tidigare verisioner av Vias drivrutiner, provat flera olika.

Alltid när jag startar datorn då blir det som om uppdateringsfrekvens och upplösning är för hög för datorn, sen blir det blåskärm och datorn startar om.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Hedersmedlem

ominstallera hela burken då.

Permalänk
Medlem

Redan provat det.

Funderar på om det kan funka med äldre Catalyst, eller om moderkortet gått sönder.

Funkade innan sommaren, och datorn har inte använts sedan juni.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig hade samma problem, när han installerade via agp drivisar dog datorn. Nu kör han utan agpstruktursaccelerering och då
funkar den fint.