Permalänk
Medlem

Val av agg

ska nog kopa nytt agg...

ska jag ha antec 480w eller 550w?

Visa signatur

AMD Athlon 2600+ | Leadtek fx 6800 Ultra | Twinmos 512 DDR | 2x Seagate 120gig | Epox EP-8RDA3+

Permalänk
Medlem

Det beror på hur mycket ström du behöver.

Permalänk
Hedersmedlem

Flyttad.

Visa signatur

The variable 'brain' is declared but never used

Permalänk
Medlem

Antecs Truepower är helt ok

Edit: Läste inte frågan helt korrekt Jag tror det räcker med 480W men man vet ju aldrig i framtiden...

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

nu har jag antec 360....
den ska driva mitt nya gforce 6800 ultra, hårddiskarna, cd-läsaren och fläktarna... vill ju inte ha för lite ström och jag ska klocka kortet

Visa signatur

AMD Athlon 2600+ | Leadtek fx 6800 Ultra | Twinmos 512 DDR | 2x Seagate 120gig | Epox EP-8RDA3+

Permalänk
Medlem

Tror det räcker ett tag till, du märker när spänningarna börja dala.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

gör jag?
det er inget jag skulle vilja veta av eller?
alla ström platserna är fulla jut nu men det gör inget?

aja du kan mer än jag... tack slipper jag legga ut 1000:-

Visa signatur

AMD Athlon 2600+ | Leadtek fx 6800 Ultra | Twinmos 512 DDR | 2x Seagate 120gig | Epox EP-8RDA3+

Permalänk
Medlem

Det som händer när du överbelastar ett nätaggregat är att spänningarna sjunker och då slutar vissa saker/allt att fungera.
Vill du vara på den säkra sidan så köp ett nytt, det är bara bra nästa gång du ska uppgradera datorn.
Jag tror många gånger att folk köper ny dator och så köper de nytt nätaggregat också för de tror att det gamla inte kommer räcka till.

Ska du däremot klocka är det en annan sak. När man klockar processorn som redan drar mycket ström så händer det att nätaggregatet inte orkar med och windows kanske hänger sig eller dyl.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem

du behöver antagligen inte ett så kraftfullt agg om du inte ska driva 87654687 fläktar m.m. med det..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem

aja men det står att det er rekommenderat att ha ett 480w till grafikkortet så man blir lite orolig

Visa signatur

AMD Athlon 2600+ | Leadtek fx 6800 Ultra | Twinmos 512 DDR | 2x Seagate 120gig | Epox EP-8RDA3+