Richard burns rally har stöd för TrackIR!

Permalänk
Medlem

Richard burns rally har stöd för TrackIR!

Gick in på naturalpoints hemsida och de listar Richard burns rally som spel som har stöd för TrackIR.

GTR och Richard burns rally here I come.

För er som inte vet vad TrackIr är kolla på www.naturalpoint.com

Är ni frälsta i FS 2004 eller IL 2 FB/LOMAC är det er skyldighet att köpa detta det är den bästa gadget som uppfunnits sedan force feedback joysticken. Eller tom force feedback ratten!

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Går denna produkt att få tag i sverige? är lite tveksam till att beställa från utlandet :/

Permalänk
Medlem

Skapligt fränt
vart köper man trackir i sverige?

Permalänk
Medlem

Alltså nu blir jag konfunderad?? Jag har läst någonstans att TrackIR har stöd för Richard burns rally och jag tror inte jag har drömt det. Men på naturalpoints hemsida är det tydligen inte listat. Jag tror jag läste det när jag installerade mjukvaran för TrackIr men är inte säker.

Hursomhelst kollade i forumen efter info och tydligen så håller de på och förhandlar med vissa FPS producenter som ev vissa som börjar på Cry och slutar på Tek om att införa TrackIr stöd. Nu vet jag inte hur det skulle funka i fps spel men det känns som det kunde bli ruskigt lyckat det också.

De går att köpa i Sverige men blir mycket dyrare än att köpa via edimensional ex. tror www.strigo.se har. Kanske går att söka på pricerunner eller liknande också? teknikmagasinet kanske?

Men det är klart billigast att köpa via edimensional om du har tillgång till kreditkort i alla fall. Har beställt båda mina TrackIrenheter därifrån och även stereo3dglasögonen jag har

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jag har läst på RBR forumet att det ska stödja TrackIr

Permalänk
Medlem

Fasen vad bra så då drömmar jag alltså inte våta drömmar Hoppas bara att richard burns rally har en fullt renderad virtuell cockpit annars kan det bli lite konstigt tror jag.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Nu vet jag inte hur det skulle funka i fps spel men det känns som det kunde bli ruskigt lyckat det också.

Tror att OFP skulle vara riktigt schysst med TrackIR, där kan man ju styra huvudet oberoende kroppen. Alltså gå/springa rakt fram med kroppen men titta åt sidorna.

Permalänk
Medlem

Jo det är ju det man ska ha det till. Det är inte riktigt optimalt att sikta med huvudet ännu blir ju rätt att man rycker till om man blir riktigt engagerad i spelet :).

En annan sak som skulle vara kolt är att styra torson i Mechwarrior 4 med TrackIR?. Det går ju att köra musemuleringsmode men det har ingen autocentreringsfunktion och skulle kräva att man kan sätta musens x-axel till att kontrollera torson. Måste testa det kom jag på nu.

Annars har jag testat PGA Championship 2000 med TrackIR 2 funkar fint ;). Slår rakare men lite kortare också. Lite risk för whiplash skador också iof.

Nej flygsimulatorer och förhoppningsvis racingspel är nog de spel de kommer fungera absolut bäst till. Nu får jag hoppas att de har kompletta cockpits GTR och Richard burns rally också. Annars kan det ju förta verklighetskänslan om man tittar rakt ut i tomma intet när man tittar till vänster eller höger.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Men det låter ju värdelöst att ha track-ir..
Ska jag vrida på huvudet för att skärmbilden ska flytta sig?
Jag måste ju ändå hålla ögonen stilla.. Låter som om att man får fel i huvudet eller ögonen.. Man kan inte sätta sig tillbaks och softlira heller
Kan vara skoj att testa.. Men att sita och vrida på huvudet som om man haft en hjärnskada.. Nej tack..

EDIT:
OMFG.. glott på lite filmer nu.. man kan ju ställa sensen på jävulskapet.. kanske är rätt fränt ändå

Men ändå..
Jag vill ha 3 ramdacs och 3 vga-utgångar!!

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem

Låter intresant vad är track ir? fattar 0 av vad som står på sidan.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

Det här kan ju inte vara en så lyckad idé i snabba spel.. Man kommer ju röra på huvudet bara litegrann o så snurrar hela bilden. Eller?
En annan sak, man kommer ju röra på huvudet men hålla ögonen på samma punkt. Jag vet inte hur det är för er, men testa lite själva framför skärmen, känns rätt obekvämt.

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Nej alltså du kan ju ställa in om du ska ha en deadsone eller vilken känslighet det ska ha. Tro mig det är lika obekvämt som att titta åt vänster och höger när du kör bil! enda skillnaden är att du rör huvudet mindre för att vrida huvudet mer så att säga. Det känns fullkomligt naturligt som om du inte gjort annat efter fem minuter. Det är mycket mer naturligt än att använda en pov-hat eller liknande.

Det funkar så att du har en sändare eller vad man ska kalla det som man placerar på toppen av monitorn eller i pannhöjd eller liknande. Sen har du en keps eller mic eller vad som helst som du sätter en reflektor på. Sedan kan sändaren hitta av den här reflektorn och med hjälp av den känna av vart huvudet befinner sig och på så sätt räkna ut hur den ska flytta vyn. panoreringen sker mjukt som silke inte alls så ryckigt som med pov-hat exempelvis och tänk efter om du jagar ett fiende plan och vill behålla det i sikte då är det väl ganska naturligt att du gör det genom att titta på planet?

Exakt på samma sätt som när du kör bil det här är ju det naturliga sättet att göra det inte att använda musen eller pov-hat på en joystick.

Sen det känner av när den är centrerad igen så spelar du bara som vanligt så ändras inte blickpunkten något. Detta är om du kör i "native" läge som bara de spel som är listade har stöd för. Annars kan du använda den i musemuleringsläge men då måste du centrera den genom att trycka på en knapp och då blir det naturligtvis inte lika optimalt.

Men som sagt för att sikta med vapen i fps och sådant föredrar jag musen. Användbarheten i fps skulle vara att du kan röra åt huvudet spana runt medans du kan hålla vapnet åt det håll du tror den största risken kommer ifrån :).

Men det är inte obekvämt över huvud taget du vänjer dig på rekordtid när du inser att det här har du gjort sedan du föddes :).

Men som sagt än så länge så fungerar det bäst med de spel som är listade på naturalpoints hemsida fler kommer naturligtvis som GTR och Richard burns rally. Vissa fps ska vara på gång också men svårt att säga hur bra det fungerar i fps spel då det ännu inte gjorts men nog kan det regera där också tror jag. Ersätter naturligtvis inte musen helt det känns ju inte helt realistiskt att sikta med huvudet heller. Musen känns mer som ett gevär då. Låter fånigt men såna saker har faktiskt betydelse. Dessutom så har ju dagens möss större precision också.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Måste nog beställa TrackIR 3 pro nu. Det lär ju höja upplevelsen enormt i flyg- och racing-simulatorer.

Permalänk
Medlem

Skulle vara fett att kombinera produkten med en VR-hjälm eller såna däringa brillor från Sony... Då blir det optimalt. Tänk att se på sina virtuella händer på ratten i ett bilspel eller på spaken i ett plan... Go fartkänsla när man tittar åt sidorna och se träd susa förbi.

Permalänk
Medlem

Får nog testa det innan jag dömmer, men jag är skeptisk

Visa signatur

Specs: Fräsig dator

Permalänk
Medlem

Föredrar nog tre skärmar före det där, iom att man fortfarande måste ha blicken mot skärmen när man vrider på huvudet.

Permalänk
Medlem

Men alltså ni förstår ju fortfarande inte hur det funkar. Jag förstår all skepticism men ni måste faktiskt testa det för att kunna göra ett omdöme.

Du kan ställa in det så vrider du ditt huvud 2 cm åt höger kan du snurra huvudet 180 grader vilket iof inte är så realistiskt ;).

Men jag tror edimensional har en 30 dagars money back garanti i alla fall och om ni köper från Strigo även om det är ruskigt dyrt där så hör efter innan om ni kan få skicka tillbaka det om ni inte blir nöjd.

Jag kombinerar det med Edimensionals stereo3d glasögon fungerar prima. Enda kravet är att du har en monitor som klarar höga refresh rates minst 100 för att det ska vara bekvämt. Kräver också mer eller mindre att du har ett nVidia kort då ATI inte har några egna drivrutiner och edimensionals ATI drivrutiner suger.

Men de stereo3d glasögonen är tillräckligt billiga för att man inte ska besviken att det inte fungerar bra i många spel :). De fungerar i FS 2004 dock och ska funka prima i Far Cry. Har inte hunnit testa än dock.

Men jag skulle faktiskt säga att TrackIR gör minst lika mycket för spelupplevelsen som stereo3d glasögonen gör. Visst kan du leva utan dem men det förhöjer spelupplevelsen markant i spel som fungerar bra med dem.

Men att titta vänster och höger är absolut inga problem det känns som du tittar där du vrider huvudet ändå

Sen om ni ska köpa rekommenderar jag TrackIR 3 över TrackIR 2 då den har bättre optik och inte klagar så mycket om du spelar i dagtid. Annars kan solljus sabba trackingen ganska rejält med min TrackIR 2 jag hade.

TrackIR 3 PRO är givetvis det klart bästa kan vara värt de extra pengarna om man spelar mycket IL 2, LOMAC eller FS 2004 etc.

Men det säljer som smör faktiskt :).

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Jaha, så man kan inte köra Catalyst drivisar då för detta?? Isf. är det ju dumt.

Permalänk
Medlem

Nej inte för stereo3d glasögonen för TrackIR spelar grafikkortet ingen som helst roll

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x