Permalänk
Medlem

Rekomendera vattenkylning

Jag är ganska sugen på lite tystare kylning till mitt jetplan till dator - givetvis funderar jag på vattenkylning.

men......

Jag har inte så mycket erfarenhet av det och jag vill inte råka köpa några skitprodukter av misstag. Därför efterlyser jag rekomendationer av komponenter son det är lite kvalitet på. Givetvis vill jag ha vettiga priser, men jag lägger hellre ut lite mer pengar och får bra komponenter än att jag blir besviken på undermåliga versioner.

Alla (meningsfulla) svar uppskattas.

PS. Motivera gärna, svar som "ööööh den är bra för att ...... den har ett coolt namn" är inte så värdefulla just i detta fallet DS.

Permalänk
Medlem

astek waterchill eller plocka ihop ett packer på dd eller ifall jag kommer ihåg rätt så har dd egna packet

Visa signatur
Permalänk

köp: dangerden. produkter av hög kvalitet till ett rimligt pris. samtliga block är trycktestade innan leverans. köp inte en för klen pump. på www.dangerden.com finns allt du behöver.

undvik: asetek. dålig kvalitetskontroll av produkterna. jag har haft läckage i 2 block av 3 och kommer aldrig köpa asetek igen och kan inte annat än att rekommendera andra grejjer istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av der_keiser
köp: dangerden. produkter av hög kvalitet till ett rimligt pris. samtliga block är trycktestade innan leverans. köp inte en för klen pump. på www.dangerden.com finns allt du behöver.

undvik: asetek. dålig kvalitetskontroll av produkterna. jag har haft läckage i 2 block av 3 och kommer aldrig köpa asetek igen och kan inte annat än att rekommendera andra grejjer istället.

Håller med fullständigt, men Asetek fetkyler om man får tag på täta ex.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem

hur är det med eheim pumparna från dd? De står bara 110/120v på dem? För en 1250 är mycket billiagre där.

Visa signatur
Permalänk

tror man skall undvika att köpa dom där... köp dom i sverige istället. 12v pumparna går ju fint att köpa däremot, har läst rätt mycket bra om dds 12v. mycket bra kapacitet men rätt högljudd vad jag har förstått, iaf den första revisionen. dom två revisionerna senare skall tydligen vara dämpade med mer än 10db, så kanske är det ett alternativ, särskilt om man tänker köra den med nån fläktkontroller eller så.

Permalänk
Medlem

Kollar ni inte själva om det är tät? och sedan man ju bara slänga in lite siliconfog som packning

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

betalar inte 500 spänn för att få reparera en ny pryl... det bara är så.

Permalänk
Medlem

der_keiser: varför tror du man ska undvika att köpa dem där? Halva priset på en 1250 är kanska lockande?

Visa signatur
Permalänk

Är också lite intresserad.. inte för att jag ska köpa men vill bara veta vad det kostar ungefär.. nån som kan plocka ihop ett billigt men bra paket från dd?

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]

Permalänk
Medlem

Det jag tittat på är:

RBX cpu-block från dd till A64
dual heatercore with shrouds
Eheim 1250
10 fot tygonslang
DD 6800 gpu block

Detta efter ha läst runt överallt jag hittat. RBX-blocket verkar häftigt med dubbla utlopp och presterar bra. Kanske man får köpa till en Y-koppling för slangen. Vet ej om dual hetercore behövs men jag tänker inte chansa. Planerat Eheim 1250 istället för 1048 pga cpu och gpu block och dual heatercore. Chipsetblock verkar inte så jättenödvändigt utan hindrar bara flöde.

Det är mina tankar och åsikter, snälla rätta mig innan jag beställer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av narlith
der_keiser: varför tror du man ska undvika att köpa dem där? Halva priset på en 1250 är kanska lockande?

Ja, pumpen är billig. Men det blir förbannat dyrt med en skarvsladd från Amerika så man får 110V, 60Hz

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

Det var det jag ville veta, tänkte om den klarade 230v,50Hz.
tackar

Visa signatur
Permalänk

narlith: hur har du tänkt att fylla systemet? tank eller t-kors? glöm inte att köpa sånt heller

här har du en tråd som handlar om det;
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=33211...

EDIT: kom på några mer grejjer som är bra att ha; slangklämmor, tkors, vinklar, vattentillsatser... kanske nåt mer

Permalänk
Medlem

Ingen tank, utan fyller på med t-kors. Kanske ändrar mig och kör med dränkt pump, fast det tror jag inte.

Slängklämmor är tänkt att införskaffas på lokal bygghandel, om jag nu inte ändrar mig och köpa plastklämmor från dd.

Edit: Slängde upp min inköpslista som jag säkert kommer ändra 100ggr innan jag får lönen på webservern.
Inköpslistan

Visa signatur