Permalänk
Medlem

wesellcd.com

Tjena folks.

Någon som har erfarenhet av det företaget (wesellcd.com)?
Vill ha printable dvd.er till billigast möjliga pris. Någon som har erfarenhet av deras billigaste "datamart"-skivor eller "Princo".
Länk: http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=6

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Re: wesellcd.com

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divina
Tjena folks.

Någon som har erfarenhet av det företaget (wesellcd.com)?
Vill ha printable dvd.er till billigast möjliga pris. Någon som har erfarenhet av deras billigaste "datamart"-skivor eller "Princo".
Länk: http://www.wesellcd.com/shop/default.asp?SetLng=6

Beroende på vad du har för brännare ¨för jag hadde en Plextor 708A och den sög med billiga skivor men så jag köpte en nec 2500A och fjan kan bränna alla dom skivorna princo premium och många andra billiga skivor på 4 spinn hur bra som hällst, sen dess har jag inte pajjat en skiva opch det tackar man för.

Men allt med beställning att göra så är dom jäkligt bra jag rekomenderar wesellcd starkt

Peace mvh/conta

Permalänk
Medlem

okej. Jag har en Nec2510. tror du den funkar??! (läste att du t.om hade en tidigare model så det ska det väl då...)

Tack för hjälpen.

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Divina
okej. Jag har en Nec2510. tror du den funkar??! (läste att du t.om hade en tidigare model så det ska det väl då...)

Tack för hjälpen.

Ja troligtvis funkar den nog men jag har ingen erfarenhet av den brännaren så det är bara att testa

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
kolla in dessa, mycket billigare på DVD-r

http://www.digitalpromo.co.uk
http://www.cdrohlinge24.de/
http://www.svp.co.uk/

Jo det va lite billigare men om man som jag själv vill ha suport eller nått så vill jag snacka svenska + att frakten va dyrare på dom ställena som du drog upp...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conta
Jo det va lite billigare men om man som jag själv vill ha suport eller nått så vill jag snacka svenska + att frakten va dyrare på dom ställena som du drog upp...

Men då skall du inte handla från wesellcd.
Där är ingen som talar svenska.

Permalänk
Medlem

Det går bra att skriva till wesellcd på svenska. Men du får ett svar på danska.
Jag har själv epostat dem så jag vet med egen erfarenhet att det går bra.

Jag har handlat av dem en gång och jag fick varorna samma vecka, beställde på en måndag och fick dem på fredagen. Det var inga problem att handla från dem.

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

Har redan beställt så vi får väl se hur det går

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Men då skall du inte handla från wesellcd.
Där är ingen som talar svenska.

Kan du ge dig fan på dom har bra suport som fan... Tala inte om nått du inte vet....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conta
Kan du ge dig fan på dom har bra suport som fan... Tala inte om nått du inte vet....

EHhh,okej men nu var det väl frågan om fall dom pratade svenska,eller??

Visa signatur

Mu

Permalänk
Medlem

Jag är besviken på wesellcd.com beställde 100-pack (2 stycken 50-pack) skivor men fick bara 50-pack dom hade dock tagit betalt för skivorna som jag inte fått. Det stod heller inget att det vara restat eller liknande så jag har mailat dom nu tycker det är jäkligt klantigt beställde ju endast 3 artiklar det ska inte kunna bli fel tycker man!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av herakles
Jag är besviken på wesellcd.com beställde 100-pack (2 stycken 50-pack) skivor men fick bara 50-pack dom hade dock tagit betalt för skivorna som jag inte fått. Det stod heller inget att det vara restat eller liknande så jag har mailat dom nu tycker det är jäkligt klantigt beställde ju endast 3 artiklar det ska inte kunna bli fel tycker man!

Du får inte glömma de 500 andra orders som killen som packade dina grejor packade den dagen....;o)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mu
EHhh,okej men nu var det väl frågan om fall dom pratade svenska,eller??

Suport överhuvudtaget trodde jag vi menade. Men spela kula om man får ett svenskt mail eller att man ringer?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conta
Suport överhuvudtaget trodde jag vi menade. Men spela kula om man får ett svenskt mail eller att man ringer?

Det var du själv som sa att du ville tala svenska.
Undrar vem som vet vad de snackar om?
Jag har beställt 8 gånger därifrån så jag har lite pejl på dem.

Sen när det gäller kvalitén på support och kundservice när det strular är det
delade meningar om.
Finns rätt många som är missnöjda. För mig har det dock inte strulat.

Numera handlar jag från andra ställen som är billigare.
Digitalpromo blir oftast billigare trots dyrare frakt.

Sen blir det trevligare diskussioner om man fimpar inlägg med taskig attityd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Det var du själv som sa att du ville tala svenska.
Undrar vem som vet vad de snackar om?
Jag har beställt 8 gånger därifrån så jag har lite pejl på dem.

Sen när det gäller kvalitén på support och kundservice när det strular är det
delade meningar om.
Finns rätt många som är missnöjda. För mig har det dock inte strulat.

Numera handlar jag från andra ställen som är billigare.
Digitalpromo blir oftast billigare trots dyrare frakt.

Sen blir det trevligare diskussioner om man fimpar inlägg med taskig attityd.

Ok det är väl som sagt hur tur man har eller inte och jag är inte otrevlig, Ville bara säga från mitt perspektiv aja skit samma jag tycker wesellcd är grymt bra , snabb leverans bra support m.m iallafall för mig.....

Permalänk

Jag gillar wesellcd. För 2 månader sedan köpte jag 1 brännare 100 skivor och 50 dubbelfodral, fick dem samma vecka jag beställde.

Beställde i torsdags 6x 25st verbatim dvd-r + en förvaringsväska, kom igår.

Har inte strulat för mig.

Permalänk
Medlem

Varför 6*25 när du kan köpa 3*50 billigare?

Permalänk

50 pack = 445kr
2*25 pack=2*210=220kr

billigare med 25 pack

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viking_ck
50 pack = 445kr
2*25 pack=2*210=220kr

billigare med 25 pack

2*210 = 220 ???

Jag får det till 420 (som iof är billigare än 445)

Permalänk
Medlem

Nu har dom 100 st Verbatim DVD+, plus 100 st slim case för 650:- (+ 190:- frakt) det blir 8,40 st. Skitbilligt tycker jag,bara och hoppas att det är MCC på dom.

100st. Verbatim DVD+R + 100st.DVD-SlimCase

100st. Verbatim DVD+R 1-4xspeed + 100st. DVD-SlimCases

DVD-SlimCase är bara 9mm breda

Visa signatur

Mu

Permalänk

min skivor från wessel cd var iofs postade från jönköping från ngt företag...hm aja, beställde lite dvd rw skivor 4x, men skivorna var bara 2x å det va fel fodral mot deras bild, men skitsamma....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mu
Nu har dom 100 st Verbatim DVD+, plus 100 st slim case för 650:- (+ 190:- frakt) det blir 8,40 st. Skitbilligt tycker jag,bara och hoppas att det är MCC på dom.

100st. Verbatim DVD+R + 100st.DVD-SlimCase

100st. Verbatim DVD+R 1-4xspeed + 100st. DVD-SlimCases

DVD-SlimCase är bara 9mm breda

Står nog 7mm på sidan.

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett 100 pack Princo 4x DVD-r skivor ihop med en kompis för ca 1mån sedan av wesellcd.com. kan bara säga att lev. tog den tid som det stod på hemsidan ( tror det står 3-10 dagar) och vi hade dom efter 4 dagar.

Princo skivorna har fungerat bra, det enda problemet jag har haft har varit när jag brännt DVD filmer i 4x, då har min KISS DP-450 inte velat ta dom ibland, det löste sig när man gick ner till 2x i hastighet, då funkar dom hur bra som helst.

Jag har en LG 4082B.

Permalänk
Medlem

hmmm...

jag vet inte men är det något problem med wesellcd? den 27 juli beställde jag 100pack dvdr med 100 dvd case. satt ner och väntade och hade semester den 30 aug så mailade jag dem o frågade , då hade paketet kommit till tomteboda för utleverans men sen var det spårlöst borta enligt posten. jag gjorde en reklamation på frakten via posten.se och efter 3 arbetsdagar med en helg emellan svarade de att de inte kunde göra något eftersom det är avsändaren som måste göra själva reklamationen i sitt land, jag mailade wesellcd för 3-4 dagar sedan men fick inget svar , jag har mailat de nu 2 ggr till men fortfarande inget svar.

någon mer som varit i kontakt med dem nu på sistone?

(såååå typiskt när man ska beställa för första gången!!!!)

finns det någon annan bra site man kan beställa 100pack med dvd fodral på för en grymt billig penning?

Visa signatur

_______________________________________
- SHUTTLE XPC SB-61G2 - 3.3Ghz - 1Gb 2x433Mhz - 120gb - 8xDVDR - GF FX5900 256Mb - Creative Sounblaster Live! Gold. - 3dmarks2003 score: 7032 -

Permalänk
Hedersmedlem

Har beställt en gång därifrån, tog väl 4-6 arbetsdagar (minns inte) att få sakerna. Jag beställer gärna igen om jag ska ha mer skivor.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

mysko att de inte ens svarar på mina mail då fan behöver verkligen dvd skivorna nu!

Visa signatur

_______________________________________
- SHUTTLE XPC SB-61G2 - 3.3Ghz - 1Gb 2x433Mhz - 120gb - 8xDVDR - GF FX5900 256Mb - Creative Sounblaster Live! Gold. - 3dmarks2003 score: 7032 -

Permalänk
Medlem

Dom som köpt 100 pack Verbatim för 695:-, Vad är det för mediakod?
Eller så räcker det om ni säger om kvaliten känns ok eller om det bara är skräp?

Desutom verkar dom ha exemplarisk support fick iaf. svar dagen efter på båda mina mail jag skickat... Och dom var på svenska...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickeh
Dom som köpt 100 pack Verbatim för 695:-, Vad är det för mediakod?
Eller så räcker det om ni säger om kvaliten känns ok eller om det bara är skräp?

Desutom verkar dom ha exemplarisk support fick iaf. svar dagen efter på båda mina mail jag skickat... Och dom var på svenska...

Jag har beställt ett sådant paket själv, väntar mig paketet nästa vecka, så jag kan återkomma då om ingen annan gör det före mig

Visa signatur

In the Absence of Light, Darkness Prevails

Permalänk
Medlem

Har fått mina. MCC 002 var det. Kanonskivor!!!

Visa signatur

Mu