Permalänk
Medlem

Trött på all seghet!!

Hej alla som verkligen kan de här )
Ser mig inte själv som en nybörjare till de här men nu är jag trött på mina problem som alltid får en att dra sig själv i håret!!

Har en P4:a 2.4, 1024DDR, CDR-RW(Samsung), DVD(Samsung), DVDR-RW(Nec2500), IBM(120Gb), Samsung(80Gb) och är trött på att de ska lagga, vad kan detta bero på? Installerade SP2, men Nero hade ju problem med denna version, hämtade uppdateringar, men till föga hjälp, efter detta nu en ren installation igen med XP ingen SP uppdatering, inte ens SP1, men allt laggar, särskilt när jag ska bränna, menyer, nya fönster bla bla tar evigheter att öppna upp, allt segas ner, och jo, de bränns i 8x när dessa problem dyker upp men va fan, så klen dator och minne har jag inte. Och tidsmarkeringen hur lång tid de är kvar i Nero vid bränning funkar ju inte, de tar typ 10-12 minuter att bränna en full DVDR(Platinum+, 8x) och sen vågar man knappt använda den, kör den i Xbox:en som verifiering, de funkar men va fan buffern hoppar upp och ner. Varför ska de lagga så in i helvete? Systemets vänteprocess ligger ändå på en 80-95 under en bränning, vad kan orsaka problemet? Och ja, DMA aktiverat på drivarna bla bla.. Men nu kan jag inte vara mer utförlig än att jag får ett bollplank att prata med, hjälp mig gärna, jag blir frustrerad )

Och ja, jag har läst andras problem som har samma seghet, jag har ingen spyware, adaware, eller gamla virus som ligger och rotar, jag gjorde en formatering igår och kör norton internet security med senaste uppdateringarna.. . .

Visa signatur

Trött på lagg.. . .

Permalänk
Medlem

Att menyer är sega på att öppna kan bero på om du inte har installerat grafikdrivrutinerna. Testa att installera dessa.

Btw, hack, inte lagg.

Permalänk

Vad har du för grafikort?? har en liknande burk fast med 512mb ddram och den laggar inte...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

leadtek winfast ti 4600 128ddr, och de beror inte på de. jag slängde ut lite raidkort, som satt som pci, slängde även ut en överflödig cd-r brännare och sedan funkade de ganska bra med bränningen men tror fortfarande att nero har komp. problem med SP2. men även torrenter som stjäl kraft från mig. och ursäkta hack, lagg whatever.. och har alla rutiner som ska vara där up to date..

Visa signatur

Trött på lagg.. . .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4HL!S
leadtek winfast ti 4600 128ddr, och de beror inte på de. jag slängde ut lite raidkort, som satt som pci, slängde även ut en överflödig cd-r brännare och sedan funkade de ganska bra med bränningen men tror fortfarande att nero har komp. problem med SP2. men även torrenter som stjäl kraft från mig. och ursäkta hack, lagg whatever.. och har alla rutiner som ska vara där up to date..

Om du har massa tunga program igång är det självklart att det går segt. Bittorrent i alla former är ett sådant som kan vara tungt, särskillt tillsammans med en mjukvarubrandvägg.