Dator i en Lingo-kartong från IKEA, bilder!

Permalänk
Korsordsguru

Dator i en Lingo-kartong från IKEA, bilder!

Ville bara dela med mig av mitt vackra bygge av min Lingo-dator.

Klicka för större bilder.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snyggt! och billigt

Visa signatur

i7.

Permalänk
Medlem

suck, bara jag som är trött på sådant här?

Visa signatur

Denta

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denta
suck, bara jag som är trött på sådant här?

Nej, Jag är RIKTIGT trött på sånt. Vad r nöjet med att ha datorn i en ful låda?

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Re: Dator i en Lingo-kartong från IKEA, bilder!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Ville bara dela med mig av mitt vackra bygge av min Lingo-dator.

Klicka för större bilder.

http://ddev.ath.cx/~dalys/lingo/IMG_0010_t.jpg

Ååååh, en Quantum BigFoot! Underbara diskar (förutom att de bara går i PIOmode4) Håller hur länge som helst, fast det där är en TX, var de inte de som har stöd för UDMA? Vad fick du ge för disken som ny?

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TokeN
Nej, Jag är RIKTIGT trött på sånt. Vad r nöjet med att ha datorn i en ful låda?

Förlåt att jag inte köper XASER SUPER XTRA MEGA MODDED DUNDERVERSION åt alla serverburkar som står undangömda och ingen ser på några månader. Skulle jag ha råd att köpa en serverkub för typ 4k som passade mitt servermoderkort så visst. Men nu var det här lite billigare. Annars hade jag 2 chassin över jag skulle kunnat stoppat in datorn i om det hade varit ett ATX-moderkort.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TokeN
Nej, Jag är RIKTIGT trött på sånt. Vad r nöjet med att ha datorn i en ful låda?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Denta
suck, bara jag som är trött på sådant här?

Vet hut, nykomlingar (kanske småglin också hade passat)! Tjusningen ligger i att göra saker själv. Man tager vad man haver. Något som ungdomen inte tycks ha lärt sig.

Visa signatur

Living your life is a task so difficult it has never been attempted before.

Permalänk

fult

Visa signatur

Abit nf7-s v2.0 | xp 2500@ 11*227| OCZ PC3200 2-2-2-5 | r9800 pro @ 500/400 | 3dmark 6883p | Vatten

Permalänk
Medlem

Nice.. vad är det för moderkort förresten, får en känsla av ett PentiumPro...

Permalänk
Medlem

nicenice

Permalänk

hehe... fint
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Vet hut, nykomlingar (kanske småglin också hade passat)! Tjusningen ligger i att göra saker själv. Man tager vad man haver. Något som ungdomen inte tycks ha lärt sig

precis, bra sagt PaNiC

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaNiC
Vet hut, nykomlingar (kanske småglin också hade passat)! Tjusningen ligger i att göra saker själv. Man tager vad man haver. Något som ungdomen inte tycks ha lärt sig.

Grejen är att han inte gjort så mycket, han har i princip slängt datorn i en kartong, "nykomling".

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raz
Ååååh, en Quantum BigFoot! Underbara diskar (förutom att de bara går i PIOmode4) Håller hur länge som helst, fast det där är en TX, var de inte de som har stöd för UDMA? Vad fick du ge för disken som ny?

Har ingen koll på om den har stöd för UDMA eller ej tyvär. Vet inte vad nypriset var på den. Jag fick den i en "hemdator" från Compaq. Modell Presario 5130. Datorn kostade väl en 10-20k "då" iaf. Är en P2 350MHz, 64MB pc66 SDRAM och något grafikkort från ATI, har glömt modell, och så klart en 6GB hdd från Quantum!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Nice.. vad är det för moderkort förresten, får en känsla av ett PentiumPro...

Jepp, penitum pro. Intel RC 440FX server platform.

Edit: Nä, jag har inte åstakommit så jävla mycket. Grejen var att jag behövde ett chassi och ville ha det färdigt på cirka två timmar. Annars hade jag kanske hade snickrat ihop något med spånskivor och lite alu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ni som klagat tycker jag fan ska ta och ge upp! Låt grabben göra vad han vill!

Permalänk
Avstängd

hm, jag har lite synpunkter på själva layouten, varför har du inte placerat moderkortet med "ryggen" mot en lådkant, så att du kan komma åt grfxkort och NIC från utsidan om du gör upp små hål för kablarna. SEdan är det Nätagget varfläkt som blåser ut? den borde sitta så att den kommer åt luftutifrån

annars ser det ut som min gamla server som jag hade i en papplåda engång i tiden, också med en hemsk bigfoot disk!

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

fulaste jag har sett!

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ondjultomte
hm, jag har lite synpunkter på själva layouten, varför har du inte placerat moderkortet med "ryggen" mot en lådkant, så att du kan komma åt grfxkort och NIC från utsidan om du gör upp små hål för kablarna. SEdan är det Nätagget varfläkt som blåser ut? den borde sitta så att den kommer åt luftutifrån

annars ser det ut som min gamla server som jag hade i en papplåda engång i tiden, också med en hemsk bigfoot disk!

Jag försökte hålla lådan så intakt som möjligt så därför satte jag inte moderkortet så man kom åt det utanför. Dessutom tror jag det skulle komma in en hel del damm om jag hade öppet rakt in (nåja, moderkortet är ju ivägen) längst ner vid golvet. Därför jag valde att sätta dammfilter på fläkten som suger in luft också. Fläkten som är lite större och sitter ovanför processorn blåser alltså ut luft. Det är jäkligt bra cirkulation på luften faktiskt.

Och nej, jag vet att den inte är estetiskt tilltalande. Men jävligt praktisk. Funderar på att kapa överdelen så den inte är så stor. Men det får jag göra senare.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Är det inne att lägga sina datordelar i en kartong? Verkar så iaf..

Visa signatur

Barton 2500+ @ 2430mzh (11*220 1.7 Vcore)| EpoX 8RDA3i | 2* 256 Twinmos Orginal (2.5-3-3-11) | Ati radeon 9600pro | HDD 80gb + 200gb | Windows XP Pro |

Permalänk
Medlem

Så många kartonglådor har jag inte sett.. har det kommit en ny varje dag eller vadå? har väl inte äns kommit en kartonglåda i veckan...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Mycket fint gjort! Tummarna upp!

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DevilDuck
Ni som klagat tycker jag fan ska ta och ge upp! Låt grabben göra vad han vill!

Vad är det där för snack? Visst fasen får han göra som han vill, men ska man inte få säga vad man vill? Jag antar att man får säga vad man tycker, så länge man tycker att det var bra gjort?
Jag tycker att det där bara är fult. Känns riktigt löjligt att folk slänger lite delar i en papplåda och tycker att de ska få en klapp på axeln för arbetet. Av mig får du ingen klapp, utan en spark i röven.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Filman
Är det inne att lägga sina datordelar i en kartong? Verkar så iaf..

Det verkar vara ganska inne att stoppa in sin dator i ett chassi med Tror nog att fler gör det än att stoppa in det i en låda, dock ser jag sällan komentarer som försöker se ner på dom som stoppar allt i ett vanligt chassi