Kan inte starta datorn !

Permalänk
Medlem

Kan inte starta datorn !

Igår så fick jag ett meddelande av windows update att lada ner service pack 2 men efter omstart så frös datorn i början. Jag kan inte starta datorn nu finns det nåt jag kan göra lr måste jag formatera den?

Permalänk
Medlem

Testat felsäkert läge?

Permalänk
Medlem

Har gjort men den funkar inte häller. Den fryser hela tiden då WinXp bliden kommer fram med loading rutan under.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ito
Har gjort men den funkar inte häller. Den fryser hela tiden då WinXp bliden kommer fram med loading rutan under.

formatera om hårddisken

och installera om Windows.

De flesta problem brukar lösas då.

Permalänk
Medlem

Jeje deverkar somdet blir så fan och jag somite hunnitgöra några backups opå mina grejer:(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ito
Jeje deverkar somdet blir så fan och jag somite hunnitgöra några backups opå mina grejer:(

Det är lugnt om du bara har lite plats extra på burken.
Du har två "alternativ" här och allt handlar om att du har tid över.

Om alla felsäkert/repareringar osv misslyckas så kan du göra en "dunder-repair" som är mer eller mindre en ominstallation i samma windows-mapp som tidigare. Detta är inte det snyggaste man kan göra men det gör det möjligt att hämta ut allt man glömt att göra backup på och sedan (när man kört backup) så tar man och gör ytterligare en ominstallation och "blåser rent" burken. När du under installationen har kommit så långt att du ska välja partition du ska lägga operativet på och då väljer att lägga det på den som du nu inte får igång datorn på, så tänker burken och "letar efter tidigare installationer" och du får valet (igen) att reparera denna installation eller att lägga det på en annan plats. Antingen gör du som så att du tar i \windows mappen eller så tar du och installerar i en annan mapp \windows-nummer2 exempelvis. Grejen är att när du väl har fått igång denna installation så har du åtkomst till allt det som fanns på partitionen.

Hoppas det löser sig för dig, för det är *inte* roligt att bli sittandes utan backup.

/G

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Tackar ska försöka hehe:)

Permalänk
Medlem

ja har samma problem har typ formatera disken 10 ggr...... men inget hjälper....

Visa signatur

Go out into world...?
Sound scarry!
Are ther yummier frogs ouside?

Permalänk
Inaktiv

sp2 är typ ett virus. :P... det kommer till dig och vill installeras o sabbar(eventuellt) din dator. tack för den microsoft.

EDIT: fick rätt på problemet enligt vad som står här.
http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=34696... .. Hoppas det funkar för er också.