Permalänk
Medlem

Ny avdelning

kan inte moderaterna göra en ny avdelning för konsollmoddning?
eftersom xboxen är en ibm dator så borde den också få vara med på forumet........glömde säga att ps2 och andra tvspel kan vara med........

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Medlem

moderatorer
varför inte lägga upp din moddar här, det är väl tillåtet

Visa signatur

A few years ago I hated life. Now I understand it was mutual

Permalänk
Medlem

med tanke på att xbox just i grund o botten är en dator så funkar det väl här eller ??

Permalänk
Medlem

jo men ps2 och andra tvspel då?
och alla håller på och klagar på xbox trådar......

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Medlem

Ska det delas upp så tycker jag vi skulle dela upp det i en seriös del med byggen som tillför funktion, och en oseriös del med "byggen" som fönster och lampor. Fast ere inte ganska bra som det är?

Visa signatur

// Jöben

Permalänk
Medlem

risken finns att det blir FÖR mycket avdelningar och att kunskapen sprids för mycket

men säg modifikation - konsol skulle kunna funka, men att ha modifikation - konsol - xbox och sen en för PS2 och en för GC..

jag är myket skeptisk till Modifikation - seriös och oseriös, vem vill kalla sin windowmodd för oseriös? även om det anses lätt av alla gamla forumrävar så är det faktiskt JÄVLIGT skakigt första gången man sätter sågen i chassit

Visa signatur

En själ som exploderar.
vrede ställd, mot livets nerv.
Kall eld.

Permalänk
Medlem

jag menar att dem kan göra en avdelnimg för xbox, ps2 ,gamecube och alla andra tvspel....

Visa signatur

_________
"Lagar är till för att brytas..."

Permalänk
Medlem

Eller så går man till ett annat forum eller låter alla som vill hålla på med consol mods leka på denna forumdel.

Permalänk
Medlem

detta är en avdelning för alla sorters modifikationer och egna byggen, alltså får du ju posta icke datorrelaterade modifikationer/egna byggen.

rätta mig om jag har fel.. ?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

Då måste jag tyvärr inte rätta dig, då du har så rätt så!
De var inte längesedan det var uppe högtalar byggren och lampor och det är inte så vidare datorrelaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av technognu
risken finns att det blir FÖR mycket avdelningar och att kunskapen sprids för mycket

men säg modifikation - konsol skulle kunna funka, men att ha modifikation - konsol - xbox och sen en för PS2 och en för GC..

jag är myket skeptisk till Modifikation - seriös och oseriös, vem vill kalla sin windowmodd för oseriös? även om det anses lätt av alla gamla forumrävar så är det faktiskt JÄVLIGT skakigt första gången man sätter sågen i chassit

ok, vi byter namn på dem till funktion och utseende istället för seriös och oseriös.
men men...
Anledningen till min post är att jag tycker det är lite småjobbigt när jag letar efter smarta idéer till mitt bygge jag håller på med nu och får bläddra igenom sida efter sida med "är den här LEDen bra"-trådar, typ, ungefär.

Visa signatur

// Jöben

Permalänk

Nej fy fasen.. inte en avdelning för konsoller.. herregud, dom kan väll postas på modifikationer som det är nu..

Dock så borde själva Moddar (Ett måste med bilder) och en tråd där det snackas om moddning, typ frågor och funderingar komma upp.. och Chassin nätagg i ett annat..
alltså dela dagens Modifikationer till..

Modifikationer - Frågor - Funderingar -Ideér
Modifikationer - Moddar - Projektloggar (BILDER ETT MÅSTE)
Chassin - Nätagg

För som det är nu så är det så jobbigt att kolla på denna avdelningen, då en topic försvinner bak på en timme då det skapas nya här hela tiden. Många av dem helt orelevanta på denna forumsdelen med..

Permalänk
Medlem

om man delar in den i flera delar så kommer det direkt att bli en del som är inaktiv och en som är aktiv.

Permalänk
Medlem

Eller så gör man det lätt för sig.

avdelningen heter "Modifikationer - Eget bygge - Chassin", right?
gör "eget bygge" till en slags projektloggsavdelning och låt allt annat vara i avdelningen "modifikationer - chassi" (med något friskare namn då).

löser inte själva konsoltjafset men de mer konkreta prylarna, må så vara dator eller konsol, hamnar för sig själv medan frågor och annat tjafs får vara för sig.

Eller så gör man en bit tech
Modding: för frågor och redan avklarade projekt (moddning och chassin i swecs fall kanske)
projektloggar: som det låter
guider: finns en hel del bra sån i den här avdelningen, men antalet klistrade trådar börjar bli för många, dessutom är det halvrörigt att hitta något i många av trådarna.

löser fortfarande inte "konsolproblemet" men oavsett om man gjort om sitt nes till en julgran eller sitt chassi så är det ju fortfarande en modd, och sen kan alla idéer och frågor få sitt eget ställe så att man slipper söka och bläddra i en halvtimme för att hitta en intressant projektlogg som fanns på förstasidan igår, men som idag hamnat på sidan 17

Permalänk
Medlem

Det har ju kommit upp moddar av möbler och liknadne och de har ju uppskattats... de e väl inge fel på en xbox eller något annan liknande elektrisk pryl.. va ju nån som skulle göra en möbel med lysdioder och plexi, blev väldigt bra. Se nhar vi ju nån som gjorde den ultimata datorhörnarn egnligt han då, vilket iofs blev bra, men inte ultimata enligt mig.. men sånt e kul ändå. så ös på med dina moddar..

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

nja kanske inte en egen för konsoller men jag hade gärna sätt en ny avdelning där det bara är moddar och projekt "bilder är ett måste" och inte massa skumma fråge trådar om leds å annat.

Visa signatur

Min datamaskin: amd 2400+ @ 2005mhz. 2x 120gb disk.

Permalänk
Medlem

Håller oxo med om att man borde dela "Modd, Eget & Chassin" har blitt lite rörigt på sistone.

Iaf dela till två delar med "projekt+loggar(bild måste)" och en med det andra i, som någon här uppe skrev.

Visa signatur

A64 Venice 3000+@2655Mhz || Asus A8N-E || A-Data PC3200 2x512 || Geforce 6600GT || WD Raptor 74Gb
3DMark 01: 22xxxp. 3DMark 03: 86xxp. 3DMark 05: 4xxxp. SuperPI: 34sec
www.thorsteinar.se