Permalänk
Medlem

Laptop från www.shg.biz

Har beslutat mig för att beställa en bärbar dator från www.shg.biz.
Har tänkt beställa 1,6ghz, 512DDR333, Ati 9700 pro 128, 60gb, 15,4"

hur som haver, läste att det var en hel del som beställt just den därifrån och jag är nyfiken på lite mer exakt vad som följer med? följer ACadapter med? framgår ej riktigt på sidan tycker jag.

Visa signatur

Scoot it over!

Permalänk
Medlem

Jag beställde Centrino 1.7GHz, 512MB ram, 80GB HD, Widescreen 15.4” TFT, DVD±RW, ATI Radeon 9700 Pro/128MB därifrån i tisdags, den skickades i onsdags enligt mejlet jag fick... Hoppas få den på Måndag.

Det stod i mejlet att jag skulle få ett Track & Trace nummer samma kväll för att kunna spåra paketet på www.posten.se men något sådant nummer såg jag aldrig röken av

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem

Okej.
Vet du säkert att den är skickad? Är du säker på att den fanns inne då du beställde den?
De flesta Datorbutiker skickar ut en orderbekräftelse direkt då du placerat ordern men koliIDt skickas först då de verkligen skickat produkten.
min gissning är att den inte är skickad ännu då den datorn du beställt inte finns i lager just nu på www.shg.biz utan kommer in först den 15e.

Edit: För att inte komma off topic, Är det ingen som vet ifall det följer med ACadapter till SHGlaptopsen?

Visa signatur

Scoot it over!

Permalänk
Medlem

Ja, först fick jag en orderbekräftelse, och sedan fick jag ett mejl som sa att mitt paket var skickat.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tartin5
Ja, först fick jag en orderbekräftelse, och sedan fick jag ett mejl som sa att mitt paket var skickat.

Logga in på deras hemsida istället och följ ditt paket.
Det är sällan dom skickar ut kolli-ID till en via mailet även om dom skriver det.

Det tog 2 dagar att komma hit till mit postkontor.
Tänk på att det iaf skickar ifrån danmark så två dagar är ok enligt mig.

Permalänk
Medlem

mailade dom och frågade om ac adapter för ett tag sen och det följer med

Permalänk
Medlem

Ja, AC adapter samt modemsladd(tfn) följer med. Även en s-video till komposit om ja inte minns fel.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Min dator har visst legat på konsum sen i fredags. Den lär ligga i ett paket på mitt bord imorgon vid kl 14:00 då jag kommer hem från skolan

Uppdatering följer vad paketet innehåller exakt.

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bran
Ja, AC adapter samt modemsladd(tfn) följer med. Även en s-video till komposit om ja inte minns fel.

Japp det stämmer.
Och kan lova till er andra köpare att den smider, dock
det dåliga är att det bara är ett 6cells batteri,
och ett 9cells batteri går att köpa för !1600kr!!.
Dyrt!

Permalänk
Medlem

Har just packat upp min och XP håller på att installeras

Den är helt UNDERBAR!

Medföljer: Dator
Strömkablar
Drivrutiner på CD
Diverse video-program på CD
Instruktionspapper
Någon form av telefon/nätverkskabel (ej lång)
En telefon/fax kontakt

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

undrar

vet inte om deta passar sig under dena tråd drekt fast har en undran angående bredabildskärmar på bärbara fungerar det å spela på en sån skärm eller blir bilden typ konstig

Visa signatur

Dark_hacker

Permalänk
Medlem

Re: undrar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dark_hacker
vet inte om deta passar sig under dena tråd drekt fast har en undran angående bredabildskärmar på bärbara fungerar det å spela på en sån skärm eller blir bilden typ konstig

Jag ska strax pröva (Sitter på laptop nu )

Edit: Lirade lite Quake III, och det funkade kanon

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk

ok

Visa signatur

Dark_hacker

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar.
Och ursäkta för att jag petade in denna tråd i fel forum, kom på det såhär efteråt

Visa signatur

Scoot it over!

Permalänk
Medlem

Re: Laptop från www.shg.biz

Vad kostar den? Är det bra kvalitet, något känt märke?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P.Faust
Har beslutat mig för att beställa en bärbar dator från www.shg.biz.
Har tänkt beställa 1,6ghz, 512DDR333, Ati 9700 pro 128, 60gb, 15,4"

hur som haver, läste att det var en hel del som beställt just den därifrån och jag är nyfiken på lite mer exakt vad som följer med? följer ACadapter med? framgår ej riktigt på sidan tycker jag.

Permalänk
Medlem

EDIT: LOL, var kollade runt på den danska sidan, visste inte att det fanns en svensk också.

Hittade frakt.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Laptop från www.shg.biz

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrol
Vad kostar den? Är det bra kvalitet, något känt märke?

Gå in på sidan o läs FFS så ståre ju priser...

Burken är en Mitac8050 som återförsäljare sen konfar lite som de själva vill.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead