Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pwrdesign
Om vi skulle köra med ATX så vill ju ha två st tv mottagare, så att man lagra ett program på en kanal och samtidigt titta på en annan kanal, köra picture in picture osv...

Men nu blir det ju så att med det nya ATXkortet som vi har betällt så har vi bara en PCI plats och då blir det ju bara ett TV-in ...

Ok nu fattar jag det var faktiskt bra ide med 2 st. Video in signaler.
Har du lust att svara på min fråga som jag ställde ovan.
Är ett Leadtek WinFast TV2000 XP Expert PCI kompatibel med Windows media center eller MyHtpc.
Tack.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av agent
Ok nu fattar jag det var faktiskt bra ide med 2 st. Video in signaler.
Har du lust att svara på min fråga som jag ställde ovan.
Är ett Leadtek WinFast TV2000 XP Expert PCI kompatibel med Windows media center eller MyHtpc.
Tack.

har inget bra svar på din fråga tyvärr, har inte varit i kontakt med det kortet.

Men min gissning är att det borde vara kompatibelt iaf med WMC.

mvh patrik

Permalänk
Medlem

ohh damn va nice

Skulle ju vilja ha en sån

Permalänk
Medlem

pwrdesign
har du forskat någon om användning med två tv-kort?
picture in picture låter intressant..
vilka kort/program stödjer det?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sypher
pwrdesign
har du forskat någon om användning med två tv-kort?
picture in picture låter intressant..
vilka kort/program stödjer det?

WMC lär inte ha några problem med det, och jag har sett screenshots från MythTV med picture in picture.

Men man kan inte lite på något förrns man provat själv

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem

sant :] undra bara vart man kan köpa billiga tv-kort..?

Visa signatur

:: xp 3000+, Asus a7n8x Deluxe, 2*256mb Samsung pc-3200, Hercules Radeon 9500 pro, IBM 180gxp totalt 300gb ::

Permalänk
Medlem

kom o tänka på den där lagringsboxen ni funderar på att bygga sen, är det inte bättre/lättare med firewire400 eller 800. båda är ju snabbare än lan, så länge ni inte tänkt använda gigabit lan.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
kom o tänka på den där lagringsboxen ni funderar på att bygga sen, är det inte bättre/lättare med firewire400 eller 800. båda är ju snabbare än lan, så länge ni inte tänkt använda gigabit lan.

Jo vi hade tänkt använda GB Lan.

Nu har vi beställt lite VFD displayer att börja testa med iaf:

Vi kör på 20x2, teckenhöjd 9,5mm

Sedan lite displayfönstermaterial för att se de olika effekterna:

http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?dok=2011657.htm

Testade Hauppage PVR 350 igår, funkar finfint tillsammans med Windows Media Center ju

MVH P

Permalänk
Medlem

Det börjar arta sig Tänkte fråga dig/er hur ni hade tänkt med 1x2 displayerna? Lär nog inte finnas så många sådana :p.

Tänkte även fråga om du kunde demonstrera när du stoppar in en cdskiva genom chassiet in i dvdn.

Antar att ni också har tänkt på hur ni ska lyckas med att inte repa skivorna när man stoppar in dom i dvdn. Med tanke på att det är RF plåt ni använder och den är inte särskilt mjuk. (Om du förstår vad jag menar? man kanske råkar trycka ner skivan medans man stoppar in den och den drar mot plåten, vilket inte är så bra.)

PS, har ju varit nere hos er för cirka 3 år sedan, då satt jag och en polare och provlyssnade era högtalare framför duken (Vi var 15-16 bast då tror jag ).

Visa signatur

[size="-2"]AMD XP1800+ | EPoX 8K3A+(KT333) | 2x256MB TwinMOS PC2700 | Seagate Barracuda IV 80GB | PoV GeForce4 Ti4200XP[/size]
[size="-2"]when the stars start shining, i start modding.[/size]

Permalänk
Medlem

skulle gärna velat se lite bättre kvalite på ljudkortet t.ex augility2 zs, men är väll problem med utrymmet då?
och tänkt på om ni har börjart designa nån fjärkontroll än? ni kan ju inte släppa produkten med den gråa fula medföljande från hapungen.

Visa signatur

E

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ed
Det börjar arta sig Tänkte fråga dig/er hur ni hade tänkt med 1x2 displayerna? Lär nog inte finnas så många sådana :p.

Tänkte även fråga om du kunde demonstrera när du stoppar in en cdskiva genom chassiet in i dvdn.

Antar att ni också har tänkt på hur ni ska lyckas med att inte repa skivorna när man stoppar in dom i dvdn. Med tanke på att det är RF plåt ni använder och den är inte särskilt mjuk. (Om du förstår vad jag menar? man kanske råkar trycka ner skivan medans man stoppar in den och den drar mot plåten, vilket inte är så bra.)

PS, har ju varit nere hos er för cirka 3 år sedan, då satt jag och en polare och provlyssnade era högtalare framför duken (Vi var 15-16 bast då tror jag ).

Jo de små displayerna ska agera temp visare för Hårddiskenheten En visare per hhd

CD facket är ett problem, men vi kommer börja med att göra på det sätt som det är löst i CD drives. Dvs en tyg/papp bit som man skär ett jack i, och så styrs cd'n mitt i det jacket helt enkelt.

Får se om det fungerar eller ej...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xviz
skulle gärna velat se lite bättre kvalite på ljudkortet t.ex augility2 zs, men är väll problem med utrymmet då?
och tänkt på om ni har börjart designa nån fjärkontroll än? ni kan ju inte släppa produkten med den gråa fula medföljande från hapungen.

Just nu med det nya kortet (som inte anlänt än) så har vi ju bara en PCI plats, men man kan ju välja, TV kort eller ljudkort

Kan passa på att fråga, finns det någon typ Y-PCI grej så man kan köra två PCI kort i ett slott, eller blir det problem med krockar och sånt då?

mvh P

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan passa på att fråga, finns det någon typ Y-PCI grej så man kan köra två PCI kort i ett slott, eller blir det problem med krockar och sånt då?

PCI-risers har du ju skrivit en massa om själv förrut jue...
http://www.icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=627

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich

PCI-risers har du ju skrivit en massa om själv förrut jue...
http://www.icd.se/default.aspx?aSa=Vp&Pi=627

Jo men det är ju bara för att höja/vinkla en PCI slot.

Eller?

Permalänk
Medlem

Höja/vinkla en slot, men kunna använda den som två..

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paran0id
Höja/vinkla en slot, men kunna använda den som två..

Så om jag använder denna

i min pci slot så kan jag teoretiskt sett stoppa in ett ljudkort och ett tvkort i risern sedan?

Det vore ju guld

Permalänk

fan vad sjysst jobb asså. verkligen snyggt, har givit mig inspiration att bygga en egen liten htpc, fast i kopppar.
vad ska ni köra för distrubution till om ni kör Myth, vilket jag tycker ni borde göra, det skulle väl dra ner priset med en 2000 eller nåt och man skulle slippa alla problem som windows medför, dessutom kan ni ju köra med en strippad distrubution

Jag tror att mna kan köra två pci på den.
hur högt blir chassit om man använder riserkort, både på agp och pci, måste man vinkla dem åt olika håll då eller.

fan vad bra asså, jag har själv funderat på att göra htpc och sälja men man har ganska begränsad inkomst när man går på gymnasiet...

Visa signatur

VA!?

Permalänk
Citat:

Så om jag använder denna http://www2.multithread.co.uk/images/dualriser_large.jpg i min pci slot så kan jag teoretiskt sett stoppa in ett ljudkort och ett tvkort i risern sedan?

Det vore ju guld

Japp, så d funkar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Adapterkort med vilket man från en PCI plats (vertikal) kan få 2 PCI plats (horisontellt).

Ovanstående är ett utdrag från vad det står på denna sidan: Länk

Hoppas att denna informationen hjälper dig lite på traven iaf..

/p

Visa signatur

// paran0id

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paran0id

Ovanstående är ett utdrag från vad det står på denna sidan: Länk

Hoppas att denna informationen hjälper dig lite på traven iaf..

/p

Wonderful, tnx!

Mvh P

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det verkar bli riktigt häftigt det här jag hoppas bara ni kan hamna på en vettig prislapp i slutändan...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk

använder man adapterns från 1 pci(vertical) till 2 horisontella så måst eman ju kunna fäst akorten på något sätt, dvs stabilisera dem att de inte bara sitter fast av kontakten.

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberhof
Måste bara säga att det verkar bli riktigt häftigt det här jag hoppas bara ni kan hamna på en vettig prislapp i slutändan...

Väntar på den nya hårdvaran nu, ska bli spännande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BosseRingholm
använder man adapterns från 1 pci(vertical) till 2 horisontella så måst eman ju kunna fäst akorten på något sätt, dvs stabilisera dem att de inte bara sitter fast av kontakten.

Jo vi får montera några plintar som korten kan vila mot.
Mindre problem just nu

Mvh Patrik

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pin
Har du kollat in konkurrenterna?

http://www.broadbandbox.net/svensk.shtml

Jodå, jag har varit inne hos dom och spionerat lite

Citerar min Kollega: "Det finns många lika bra tv apparater, men folk köper B&O ändå..."

Mvh P

Permalänk
Medlem

När kommer det nå nya bilder då ? hur går de annars ?

Permalänk

Nej nu börjar ja bli tokig på detta snart tror ja
Inlägget tillhör väl inte riktigt ditt bygge, men du kanske kan svara på det då du antagligen har hittat det jag letar efter..

Har letat precis överallt efter en slot-in DVD spelare men känns helt hopplöst..
Har hittat slimline, men det känns som den sista utvägen då priset känns väl högt..
Någon som vet var man kan köpa??

Har någon förslag på ett tyst och litet nätagg så tipsa mig gärna om det oxå (ska användas till ett htpc bygge).
Blir tokig snart så snälla tippsa mig lite nu!

Permalänk
Medlem

skitsnyggt , lust att sälja lite "test-hårdvara" ?

Permalänk

Jag har en broadbandbox då vi köpte det som hempc och fick ett mkt förmånligt pris på plasman. Den är obekävm att använda. Tangentbordet + fjåärr körs via IR = dåligt då man inte alltid har direkt kontakt från tgtbordet (i soffan). Om man kan lite mer om data som de flesta här, så kan man confa om den lite att saker flyter på bättre. De kör standard program som inte är nå vidare. Skulle hellre köra DScaler än Hauppages program till Tv-tittande
...

Visa signatur

I give good sex.
I liek to please people.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smittan
När kommer det nå nya bilder då ? hur går de annars ?

Jo vi väntar på delarna just nu, så det är väl den nuvarande statusen, men så fort displayerna och hårdvaran kommer så har vi ju lite att stå i

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadez666kezo
Nej nu börjar ja bli tokig på detta snart tror ja
Inlägget tillhör väl inte riktigt ditt bygge, men du kanske kan svara på det då du antagligen har hittat det jag letar efter..

Har letat precis överallt efter en slot-in DVD spelare men känns helt hopplöst..
Har hittat slimline, men det känns som den sista utvägen då priset känns väl högt..
Någon som vet var man kan köpa??

Har någon förslag på ett tyst och litet nätagg så tipsa mig gärna om det oxå (ska användas till ett htpc bygge).
Blir tokig snart så snälla tippsa mig lite nu!

Kolla på www.linitx.com, han har det mesta, onboard nätagg bla.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av phaZed
skitsnyggt , lust att sälja lite "test-hårdvara" ?

Mycket möjligt att det behövs lite testers innan vi släpper produkten Men det får vi se då hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Mycket möjligt att det behövs lite testers innan vi släpper produkten Men det får vi se då hehe

Som jag skrev förrut, jag anmäler mig gärna för att beta testa produkten!

Visa signatur

/car2ns