Permalänk
Medlem

Galaxy 6800

Tjena..

Jag har precis bestället ett Galaxy 6800(NU)...

- Jag sitter på burken i sign. nu, o funderar om ja ska uppa mobo och prolle också.. Är det värt o göra det ?

Isåfall:

ASUS K8N nForce3 250 Socket754 ATX
A64 3000+
Zalman CNPS7000B-AlCu

- Kommer de göra värst stor skillnad om ja byter mobo o prolle också ? I spel altså..

- Om det inte kommer göra så stor skillnad så väntar ja nog med det, o sparar pengarna isåfall..

Tacksam för svar / erik

Permalänk
Medlem

Att uppgradera det systemet är enligt mig slöseri med pengar... Visst kommer det göra skillnad om du köper en a64 3700 och sedan riktigt bra minnen så du kan klocka upp prollen. Men om du inte är rik så är det inte värt kostnaden.

Visa signatur

Antec Sonata, Antec 380W | A64 3000+@2200mhz, Zalman CNPS7000B-AlCu | MSI K8N NEO-FSR 250Gb Nforce3 | 1024 Corsair Value PC3200 2.5-3-3-8
| Galaxy Glacier 6800 GT 420/1130mhz | Hitachi Deathstar 160GB SATA | 19" Compaq

Permalänk
Medlem

Re: Galaxy 6800

Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
Tjena..

Jag har precis bestället ett Galaxy 6800(NU)...

- Jag sitter på burken i sign. nu, o funderar om ja ska uppa mobo och prolle också.. Är det värt o göra det ?

Isåfall:

ASUS K8N nForce3 250 Socket754 ATX
A64 3000+
Zalman CNPS7000B-AlCu

- Kommer de göra värst stor skillnad om ja byter mobo o prolle också ? I spel altså..

- Om det inte kommer göra så stor skillnad så väntar ja nog med det, o sparar pengarna isåfall..

Tacksam för svar / erik

Jag hoppas du skämtar!
Varför, varför skulle du byta ut de komponenterna?!?!
Visst om du är stormrik så du kan gödsla med pengarna, så varför inte.. Eller det är dumt i vilket fall, ge pengarna till bättre behövade i u-länderna istället.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonasee
Att uppgradera det systemet är enligt mig slöseri med pengar...

Jag kan bara hålla med. Du kommer att få ett välbalanserat system.

Det är värre när man ser någon som parar ihop sitt nya X800 XT med en trött gammal P4B.

Permalänk
Medlem

ok, tack.. då behöver ja inte uppa dessa komponenter altså.. o nej jag är absolut inte rik, lever på de fjuttiga csn pengar som ja får, fattig student som man är..

Tack igen, då kan ja festa upp pengarna istället..

Permalänk
Medlem

Han menar att han skulle beställa Amd 64 grejorna ju!!!!!

Hans system är ju i sign.

Permalänk
Medlem

Har de inte fattat de eller ??

Permalänk
Medlem

mmm i så fall kan det nog göra en del....

Visa signatur

[Abit KN8 SLi] [AMD64 Winchester 3200+@2400mhz] [2x512 KHX 2,5-3-3-7] [XFX 7800 GT@450/1100] [Tagan 480W] [X-fi XtremeMusic]

Permalänk
Medlem

Känns tryggt att veta har ungefär samma spec på min burk och har också beställt ett Galaxy 6800NU.

Permalänk
Medlem

Har också beställt ett Galaxy 6800NU.
Fanns iofs bara ett kort kvar, blir det försenat avbeställer jag och går till kylning och köper ett PC X800PRO istället, har tröttnat på allt detta väntande

Är det någon som kan bekräfta att Galaxy's vanliga 6800NU har 2.2Ns minnen, har för mig att jag läste det någonstans.

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

beställde från inet.se, de får in där snart.. mitt har de redan skckat, o ja beställde i måndags..

Permalänk
Medlem

Köp a64 grejorna så kmr du ha en bra spelburk

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

men jonasee, fredrik o korda säger ju att det är onödigt... nå, hur ska ja göra ? uppa eller inte? har fått båda tipsen nu, vilket av de ska ja göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
men jonasee, fredrik o korda säger ju att det är onödigt... nå, hur ska ja göra ? uppa eller inte? har fått båda tipsen nu, vilket av de ska ja göra?

Om du anser att du har för mycket pengar så kan du uppgradera, annars är det likabra att vänta till att Nforce 4 plankorna kommer till Svearike och blir prisvärda.
För det är knappast ett söligt system du sitter på idag.

P.S. Beställde mitt Galaxy igår kväll, skickades imorse, så jag kan hämta ut imorn ^^

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

mitt galaxy 6800 som jag fick idag var inte lika bra som jag hade tänkt mig.
fick inte upp alla pipesen, så jag ska returnera skiten o beställa en x800pro vivo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bunz
P.S. Beställde mitt Galaxy igår kväll, skickades imorse, så jag kan hämta ut imorn ^^

ok, de va snabbt som fan, inet.se du också eller? De är billigast där också..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOnicen
mitt galaxy 6800 som jag fick idag var inte lika bra som jag hade tänkt mig.
fick inte upp alla pipesen, så jag ska returnera skiten o beställa en x800pro vivo

Kan man göra det, fast man provat o låsa upp? Isåfall borde man kunna beställa ett par 6800LE från lite olika ställen o bara behålla de som gick o låsa upp helt o returnera resten... ?

Permalänk
Medlem

Hur ska de veta att man ens använt kortet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r0q
ok, de va snabbt som fan, inet.se du också eller? De är billigast där också..

Kan man göra det, fast man provat o låsa upp? Isåfall borde man kunna beställa ett par 6800LE från lite olika ställen o bara behålla de som gick o låsa upp helt o returnera resten... ?

Jupp Inet.se baby

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!