Permalänk

Hur fan pallar ni med quakenet?

Blir otroligt less på det irc-nätverket när man har datorn igång över natten så är man totalt nerspammad med "get free...." i mängder av pm-rutor.

Någon som vet vad man kan göra åt problemet? Annars så är det sista gången jag sätter min fot där!

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk

Det finns ju script som gör att du bara acceptar pm från dom kanalerna du är i.
Tycker Efnet är värre dock.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Beror på vad man heter och i vilka kanaler man är i..

Var säkert något år sedan jag fick ett sådant PM som du talar om, hängt på quakenet sedan 1998.

Visa signatur

2500K @ 4.6<> 16Gb RAM <> Gigabyte Radeon 6970 OC <> 2*OCZ Vertex 3 120Gb

Permalänk
Medlem

Får aldrig heller några..Mer är det isåfall på undernet i mitt fall

Visa signatur

Devils plaything

Permalänk
Medlem

Det har jag aldrig sett.

jag är inne på normala kanaler

Permalänk

Det beror på att du hänger i fel kanaler. Hänger du i typ #pracc.se kan du ju ge dig fan på att du kommer få privmsgs om gratis pr0n osv.
Du kan ju prova att sätta usermode +R om du är authad, då kan du bara få privmsg från andra som är authade, och det brukar inte spambotar vara direkt...

Permalänk

Hängde bara i #sweclockers.com och några andra kanaler till. Nåväl, får ingen spam på efnet överhuvudtaget.

Jävligt störande... bara.

Edit: fixade +R nu, hoppas det blir bättre

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

Är det verkligen så jobbigt? Det är bara att hålla in shift och klicka på meddelandet så är det borta, max 4 gånger om dagen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du måste ju vara inne i en hubb som har sådana saker då..

Är inne på 8Kanaler samtidigt har aldrig fått något sådant PM

Permalänk
Medlem

Du har väl inte glömt att sätta mode +i?

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

har aldrig märkt att jag fått sånt även när jag hänger på q-net :/ fast det beror väl på dom kanaler jag hänger i då

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Ja du kan ju sluta idla i kanaler med 500+ antal personer så ska du se att det löser sej. Det är nog likadant i stora kanaler på andra nätverk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Är det verkligen så jobbigt? Det är bara att hålla in shift och klicka på meddelandet så är det borta, max 4 gånger om dagen.

Oj, är det nåt sorts globalt gällande trick för alla IRC-klienter eller är alla de terminalbaserade undantag?

Visa signatur

+++++++[>+++++++<-]>-[>++>+>++>++>++>++>++<<<<<<<-]
+++++++++++++++[>+>>+>>>+>+<<<<<<<-]>+.>++++.>+++.>+.>++++.>.>+++++++++.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p4radox
Oj, är det nåt sorts globalt gällande trick för alla IRC-klienter eller är alla de terminalbaserade undantag?

Jag tog förgivet att trådskaparen använde mIRC, förlåt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har hängt på quakenet sen -98 och jag kan inte minnas att jag någonsin fått den typen av priv msg. Handlar helt enkelt om var man hänger, själv så är jag i mindre kanaler där jag har gamla polare och oldschool quake-serien lirare.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

/mode <nick> +R

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Avstängd

Det har aldrig hänt mig, men det är väl för att jag har alltid privatchatten avstängt.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Hänt mig 2-3 gånger på ca 3 år. Kan dock förklaras med att jag är inne i mindre kanaler.

Permalänk
Medlem

har aldrig hänt mig...
fast jag är ju aldrig inne

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag håller med, hänger på EFnet istället, har aldrig fått något skit där.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

får inte nått skräp där heller, kan vara för att jag håller mig så långt ifrån cs kanalerna som det går ^^

Visa signatur

Phear the beavers!
<>(,,°°> <>(,,°°> <>(,,°°>

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig varit med om det på q-net, på undernet får man dock "Hi! my name is Lisa! Check out my pics @ l1s4.mu57a14inen.xXx..pr0nz0rz.5uckfuckduck.cz" hela jävla tiden =/

Permalänk
Hedersmedlem

Och jag hänger ju liksom inte i några suspekta kanaler på Quakenet heller, endast
#itg-rissne2d, #itg-rissne #sweclockers.com, #swecc

och på EFnet hänger jag i en enda kanal, #data.se

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

testa dalnet

Visa signatur

Dell Studio 1749

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av illern
Är det verkligen så jobbigt? Det är bara att hålla in shift och klicka på meddelandet så är det borta, max 4 gånger om dagen.

Jaoo, jag ogillar spam och frågade mig om det fanns en lösning för att slippa få skiten. Behöver inte ha världens otrevligaste attityd för det :<

Nåväl, på q-net hänger jag i: #megadomain #visse #forumet.nu #sweclockers.com

är det några kanaler som är kända för spam eller? =O Eftersom alla säger att jag ska hålla mig undan massa kanaler

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Hedersmedlem

Vi har problem med spambottar i #sweclockers.com - finns inte så mycket vi kan göra tyvärr. Vi kan sätta +R (bara registrerade kommer in) men det är trots allt inte den bästa lösningen.

Det ni kan göra är som sagt att sätta +i och +R på er själva, borde hjälpa.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Tycker det är ganska vanligt numera att det kommer in spambotar i #sweclockers.com. De heter ofta "kjdfgdf" eller något annat liknande osamanhängande namn. Brukar idla i 1-2 min innan de sticker igen. Händer rätt så ofta att de dyker upp i "större" kanaler man är i. #sweclockers.com och #tranceland är bara 2 exempel som är förpestade av dem.

Påminner lite om hur dalnet var för 5-6 år sedan.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Korsordsguru

Är som sagt några som kör botar som härjar på QuakeNet nu i en del stora kanaler. De borde ha många tusen datorer att leka med vid det här laget. Att sätta +R på sig självt är det enda som hjälper. När jag glömmer +R och är online över en natt får jag 20-40 PMs, vilket är lite störande. Den enda kanalen jag är i som är "drabbad" är #sweclockers.com då. Påminner faktiskt om DALnet och EFnet. Synd att det blir så också för QuakeNet nu. Finns dock inget man kan göra åt saken förutom att köra +R alternativt +r på kanalerna, men det är jävligt drygt.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Varför finns det spambotar i #Sweclockers.com? Kan man inte kicka dem eller?

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Välj Ignore completely på alla som du får sånadär mess av, det underlättar lite.

Visa signatur

11