The sims 2 start problem!

Permalänk
Medlem

The sims 2 start problem!

Hej! Min flickvän har problem med att starta The sims 2, hon får upp detta medelande:

Hon har installerat drivrutinerna för sitt grafikkort,från nvidias hemsida. Vilket var ett GF 4 kort. Hon har även installerat DirectX 9.0c. Vad tusan kan det vara som är fel? Någon som har någon aning?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Felmeddelandet antyder att man måste ha ett kort som stöder dx 9, vilket gf 4 inte gör :|. (vilket verkar konstigt)

Eller är det helt enkelt så att hon måste installera senaste directx från microsoft.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Felmeddelandet antyder att man måste ha ett kort som stöder dx 9, vilket gf 4 inte gör :|.

Låter väldigt skumt då jag själv sitter på ett GF 4 Ti 4200 kort och kan spela The Sims 2 galant,
men fick just reda på detta:

Borde det inte stå NVIDIA GF 4 där ? eftersom hon installerat drivrutinerna?

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem

Jo, det borde st att det är ett gf4 där.

Läs nu resten av mitt förra inlägg...

Permalänk
Medlem

mitt geforce 3 fungerar med sims2 men det hackar som attan så tror inte det är nått sånt fel.

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk
Medlem

Även jag fick det där meddelandet när jag skulle spela Sims2. Det löste sig med att jag installerade Directx 9C istället för den gamla Directx 9B som jag hade på datorn just då.
KLICKA HÄR!!

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk

-

Visa signatur

Everyone wanted to be one thing; a survivor. But it was an overcrowded profession.

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/regler.php

Läs regel nr.7

Du får ingen hjälp med det där här.

Visa signatur
Permalänk

Misstänkte nog nästan det också, men har sett att det har brutits mot reglerna på andra ställen också. Dessutom sa jag ju att jag fått spelet från min bror, så jag har ju inte laddat ner det olagligt i allafall.

Visa signatur

Everyone wanted to be one thing; a survivor. But it was an overcrowded profession.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe