Få bort irriterande barer!!!

Permalänk
Medlem

Få bort irriterande barer!!!

Finns det någon som vet hur man blir av med de fruktansvärt irriterande barerna, dvs dessa som lägger sig i verktygsfältet ovan som man kan välja mellan search, date och andra saker, exempel är elitebar. Om man högerklickar på verktygsfältet kan man välja bort den, men hur plockar man bort den heöt och hållet. Ibland kan också dessa program starta upp extra popups windows med reklam eller annat skräp som startar upp även när man är i windows mappar läge. Hur blir man av med skräpet???

Permalänk

Det är spyware. Se först till att sluta använda Internet explorer och använda en webbläsare i stil Mozilla package eller Mozilla firefox. Ladda sedan ner Adaware och sök igenom hela datorn och ta bort allt den inte gillar.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Det är spyware. Se först till att sluta använda Internet explorer och använda en webbläsare i stil Mozilla package eller Mozilla firefox. Ladda sedan ner Adaware och sök igenom hela datorn och ta bort allt den inte gillar.

Tack för din hjälp men jag fattar inte riktigt. Vilken annan webrowser ska jag använda explorer är ju den vanligaste, eller är det den som inte är tillräckligt bra???
Eller menar du att jag bara ska sluta anv explorer tills jag funnit det du menar, jag har norman antivirus program som skall uppdateras regelbundet, e inte det tillräckligt?

Permalänk
Medlem

Det är definitivt inte tillräckligt med Norton. Prova Firefox och se om du gillar det, det finns att hämta på http://www.mozilla.org/products/firefox/.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aslan
Tack för din hjälp men jag fattar inte riktigt. Vilken annan webrowser ska jag använda explorer är ju den vanligaste, eller är det den som inte är tillräckligt bra???
Eller menar du att jag bara ska sluta anv explorer tills jag funnit det du menar, jag har norman antivirus program som skall uppdateras regelbundet, e inte det tillräckligt?

Du ska använda Firefox. Googla på det så hittar du.

Antivirus är för det mesta inte tillräckligt. Rekommenderar att du kör en Ad-aware eller en Spyware Search & Destroy på din DATA.

Lycka till

Visa signatur

If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bullen
Du ska använda Firefox. Googla på det så hittar du.

Antivirus är för det mesta inte tillräckligt. Rekommenderar att du kör en Ad-aware eller en Spyware Search & Destroy på din DATA.

Lycka till

Tack det räckte med ad-aware.
Va sjutton e spyware för ngt, klistrar den fast sig på webläsaren och sen undgår antivirus programmet?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aha, precis som jag misstänkte, jag försökte att stoppa programmen vid start av datorn med autostart program och liknande, sen letade jag efter prgm på hårdisken men lyckades inte, så
nu är jag helt med. Ad-ware gör verkligen jobbet.
Tackar och bockar för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Fast om du även använder Firefox så slipper du köra adaware i framtiden.

Permalänk
Medlem

Sitter här litet trött efter hlegen och kan inte låta bli att småle litet åt rubriken. Jag tänkte bara på alla irriterande barer jag inte kom in på i helgen.

Visa signatur

It is nice to be important, but it is more important to be nice

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jobber
Sitter här litet trött efter hlegen och kan inte låta bli att småle litet åt rubriken. Jag tänkte bara på alla irriterande barer jag inte kom in på i helgen.

Hehe, allt e ju som sagt relativt, men barer som man VILL komma in och inte kan är också i allra högsta grad irriterande...