Permalänk
Medlem

Unibet poker.

Har lånat ut min bärbara med NetBSD. De som lånat den sitter och surfar, mailar, skriver lite i Abiword och spelar film.
Men nu visar det sig att de vill kunna spela bort pengar på Unibets pokerspel. Bara det att man måste ladda hem ett program för att kunna spela. Och den var citat "en såndära .exe-fil". Hur stor chans är det att jag kan få igång ett sådant program i t ex Wine? Jag har aldrig själv använt Wine, men jag tror att jag skulle kunna läsa manualen. Eller skall jag installera Win, och tjata om brandvägg, antivirus, och allt annat hokuspokus? Jag har inte så mycket erfarenhet av Windows så jag kan installera men inte kongifuera ordentligt. Och jag har en viss känsla av ansvar då de tror att jag vet vad jag håller på med.

Suck...

EDIT: Ooops, såg att min otroligt informativa rubrik vid första anblick inte verkar passa in i UNIX-forumet. Kanske någon snäll moderator kan fylla på om det behövs.

Visa signatur

Bastard Operator From Hell
Frigående amatör har skrivit detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Kan vara ganska så svårt att få igång pokerprogram i wine/cedega, jag har försökt med ganska många men de flesta bara stängs ner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Kan vara ganska så svårt att få igång pokerprogram i wine/cedega, jag har försökt med ganska många men de flesta bara stängs ner.

Ok, jag har sagt till dom att det kan bli svårt. Känns lite surt när man inte kan hjälpa dom att surfa hyfsat säkert. Allt hänger på ett skitet program...

Tack förresten!

Visa signatur

Bastard Operator From Hell
Frigående amatör har skrivit detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Re: Unibet poker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av miny3945
Hur stor chans är det att jag kan få igång ett sådant program i t ex Wine?

Mellan tummen och pekfingret, bra mycket mindre än chansen att faktiskt vinna pengar på internetpoker.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Re: Re: Unibet poker.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Mellan tummen och pekfingret, bra mycket mindre än chansen att faktiskt vinna pengar på internetpoker.

Kanske värt att skaffa Window$?

Visa signatur

Bastard Operator From Hell
Frigående amatör har skrivit detta inlägg.

Permalänk
Medlem

Partypokernätverkets program fungerar i wine, Poker Stars lika så (partypokerklientens loggfönster fungerar dock inte som det ska, vet inte om det finns några problem med Stars eftersom jag inte har testat, bara hört att det ska fungera). Pacific och betsson (och poker room, men dem tar inte emot svenska spelare) har webbaserade javaklienter som fungerar. Däremot så går inte prima poker-nätverkets klienter (expekt, gaming club, royal vegas, för att nämna några) ihop med wine, inte BB-networks heller (24h och unibet). Slutsatsen är alltså att övertyga användarna att byta pokernätverk, eller så får du installera vmware/windows.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk
Medlem

Är väl mest av säkerthetskäl?

Visa signatur

IBM Thinkpad x60s - Gentoo Linux