Permalänk
Medlem

Jul spel!

Har ni några speciella jul spel ni spelar på eran PC?

Av någon anledning spelar jag altid strategispel under julen.

Finns inget mysigare än att under en kall vinterdag dra igång ett strategispel med brorsan och lira LAN.
Förra och förrförra julen spelade vi mycket Age of mythology och nu tänker jag altid på julen när jag tänker på Age of mythology.

Det ska helst vara sådana här bygga upp och kriga spel.

Denna jul har vi planerat att spela Battle of Middleearth, detta kommer nog passa riktigt bra eftersom sagan om ringen är lite av en jul film.

Har ni några speciella jul spel som ni brukar spela under juletider?

Tro inte nu att hag sitter inne hela julen. Åker självklart mycket snowboard också men det är något extra med allt julgodis och sådant att sitta inne spela med någon kompis, eller bror då i mitt fall.

Permalänk
Medlem

Tänker på Prince of Persia: The Sands of Time (förra julen), nu snart kommer ju uppföljaren lagom till jul också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norado
Tänker på Prince of Persia: The Sands of Time (förra julen), nu snart kommer ju uppföljaren lagom till jul också

härligt...
Det nästan pirrar i magen

Permalänk
Avstängd

Jo, faktiskt. Varje jul spelar jag GTA3.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Q3 är roligt att spela på julafton

Permalänk
Medlem

inget går upp mot lite halo vs släkten

Visa signatur

hoppas detta är rätt forumdel

I am a signature TACODICK, please copy me to your own sig to help me spread.

Permalänk
Medlem

Q2 har julfeelis enligt mig, spelar det nån timme varje julafton
fast inte iår, då blir det not hl2 eller cs:source

Visa signatur

Nördig utrustning

Permalänk
Medlem

haha Jul spel, svenska språket blir misshandlat så mycket att det snart inte finns någon återvändo.

Permalänk
Avstängd

Ett av de stenhårdaste julspelen jag spelar är Jazz Jackrabbit (julversionen). så klockrent med pepparkakor och glögg, mysigare kan det inte bli.

sen finns ju Duke Nukem Nuclear Winter. men detta är förstås riktiga julspel. syftar du på spel man kan spela nu så föreslår jag Thief 3 som är riktigt myspys också.

Visa signatur

Jag är Underbarnet

Permalänk
Medlem

Tänker tillbaks när man var ung och viril då jag och grannen drog en väldigt lång Coax-kabel mellan husen och lirade Action Quake2 på Julafton -97(?)

Det var tider det

Visa signatur

//Mattias

Permalänk

jag brukar installera serious sam 2 och startar upp ev av de sista banorna "den med snö"
för där spelas en rockig version av jingle bells.

Visa signatur

Varge gång du spelar ut2003/2004 dödar Gud en cs-nörd!
Den som har sett mest anime innan han dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer Krille
jag brukar installera serious sam 2 och startar upp ev av de sista banorna "den med snö"
för där spelas en rockig version av jingle bells.

Haha skönt. Ensam eller med polare?
Fan va våldsamma spel alla spelade. Fast inget fel med det förstås...

Permalänk

Det brukar bli att jag lirar Warcraft 2 när det blir jul. Det och Metallicas svarta album i stereon

Visa signatur

//Hingsten

Permalänk
Medlem

Satyricon, klassiskt

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Brukar bli ganska många vändor santa balls 2 i juletid.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killer Krille
jag brukar installera serious sam 2 och startar upp ev av de sista banorna "den med snö"
för där spelas en rockig version av jingle bells.

Offtopic: Varför har många på sweclockers en ful ovana att använda citationstecken istället för parenteser?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Q3 är roligt att spela på julafton

Själv umgås jag med familjen. Det är mer 1337.

Permalänk

Måste hålla med om Q3

Permalänk
Medlem

Carmageddon. Ettan då alltså,lite julmusik i bakgrunden, julmust och några pepparkakor så har man en "mysig" stund framför datorn he he he....

Visa signatur

Dator #1: | Intel i5 4670K | 8 GB ram | GTX 770 2GB|Samsung 840 120 GB SSD|Samsung 850 EVO 250GB | ASUS Z87-A|
Dator #2: | Intel C2D E6750 | 2 GB ram | 8800GTS 640MB | 500GB HD | Gigabyte P35-DS4|

Permalänk

tog hem det där skistunt demo för ett tag sen,kör det lite då och då och nu när det är jul så får jag väl börja köra som den där tomten då:)

annars så körde jag serious sam 2 förra julen,satt om och om igen med den där banan som spelar den där jingle bells melodin och köttade:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Spelar ett gammalt Sonic spel varej år dagen innan julafton
Det är min "Gamer" tradition

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

spela igenom gamla hl på juletid är härligt, annars så sitter jag och mappar banor till det

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Jag brukar köra lite Empire Earth, lite pepparkakor o lite julmust skadar ju inte

Visa signatur

Jo nog är vi loosers allt jämfört med den 15-åriga eliten på detta forum

Permalänk
Medlem

Jag brukar öppna och stänga mappar vid jultid. Mycket underskattat.

Permalänk
Medlem

jadu, julspel, jag kommer ihåg att jag har spelat civ 2 alla jular sen det kom ut. det va typ 95 eller nåt..

Visa signatur

live tast skit, obey Coca Cola

Permalänk
Medlem

För mig blir det DOOM 3 Hahaha..mycket blod (röd) och mycket svart (mörk på vintern)

Nej men ärligt så blir det Flashspel på nätet bara