Permalänk

Grafikkort till laptop?

Sitter på ett litet problem som jag skulle vara mycket tacksam om jag fick hjälp med. Jag har några spel som jag skulle vilja kunna köra på min dator som är en laptop med ganska klent grafikkort, dock 512 RAM. Hursomhelst, vad finns det för alternativ att uppgradera/byta ut grafikkortet på en laptop? Finns det grafikkort som passar i PCMCIA porten eller får man skruva upp hela skiten och stoppa i ett nytt? Finns det andra lösningar? Priser?

Permalänk
Medlem

Vad har du för laptop, kolla på märkets hemsida. Det finns annars ATI 9800 till laptops, vet ej till 100% om det har kommit nå ännu värre som typ ATI X800. Nvidia har också till laptops i samma klass som ATI

Permalänk

Det går tyvärr inte att uppgradera grafikkortet i en laptop då de är inbyggda i moderkortet. Man är fast med det man fick till när man köpte datorn.

Permalänk
Medlem

vissa laptops kan man byta ut graffet i, jag har en polare som köpte en fujitsu-siemens amilo laptop, med ett R9000 grafikkort i, och det kan man byta ut.. har öppnat datorn och kollat så, (va en massa skit som låg o skramlade runt i den)

men priset kan vara en annan femma, antagligen sweindyrt, och jag har ingen aning om vart man kan få tag på dom...

Visa signatur

kaka

Permalänk

Det är extremt ovanligt att kunna byta grafikdelen på en laptop.
Nvidia har dock en idé som de har utvecklat.

http://hardocp.com/article.html?art=NjE1

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if