Skandinavisk WoW-server

Permalänk
Medlem

Skandinavisk WoW-server

Fick just nys om en sida som har startat en namninsamling för att få igång en skandinavisk WoW-server. Hade inte det varit najs eller? Gå in på sidan och lägg in erat namn så kanske vi får en, vem vet.

http://www.scandiwow.tk

Och sprid gärna sidan vidare.

//psy

Permalänk
Medlem

vore trevligt, skriver under men tror inte att intresset är stort nog..

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

kanske du har rätt i, men det är värt ett försök IMO.

Permalänk
Medlem

vill ha en RP PvP server annars får det vara

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Tror sällan ping tiderna kommer vara några problem, spelar själv MMORPG på servrar som liger på västkusten i USA och går finfint.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Sant MugiMugi, har också lirat på dem servrarna men vad har vi att jämföra med egentligen? Vi vet ju inte hur spelet ter sig vid 20ms inte sant?

Permalänk
Medlem

Jag spelar då hellre med engelsmän och amerikaner än med svenskar..pingtiderna var ju inga problem på usa betan

Visa signatur

Arguing on the internet is like competing in the special olympics...
even if you win, you're still a retard!

Permalänk
Medlem

vadå det blir ändå bra ping, england tyskland så illa är det inte.

Permalänk
Medlem

Oddsen är väl cirka noll, jag tror inte Blizzard tänker hyra in sig i ett datacenter här uppe bara för att ha en server. Nä, den hamnar nog i Frankrike eller kanske Holland. Ping på 50-80 ms duger dock utmärkt till MMORPG.

Jag tror även inte att det kommer vara en bra ide då Blizzard inte lär ha råd att ha så många som jobbar med underhåll av endast en server, så då kanske det kan bli rejäla problem vid hårdvarufel.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk

Om ni är seriösa så se till att folk i norge/finland uppmärksammar sidan också.

Permalänk
Medlem

Kommer aldrig att hända. Kommer finnast 1 server farm I Europa med servrar och två i USA (västkust/östkust).

Permalänk

Den enda europeiska WC3-servern northrend står ju hos Telia så det är väl inte helt otroligt att EU WoW servrarna hamnar där också.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem

Tror inte det är troligt men bara de inte placerar serverfarmen i England. Finns det något land i europa med dålig nätstruktur så är det just det landet.

Permalänk
Medlem

Alla battle.net aktiverade blizzard spel (alla?) är hostade av telia här i norden. Med största sannolikhet så kommer telia även att dra igång en eller flera Wow servrar, kanske tom. är så att dom enda Wow servrarna i EU kommer att stå inom telias domäner.

Visa signatur

Jimmy 'nempo' Karlsson

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nempo
Alla battle.net aktiverade blizzard spel (alla?) är hostade av telia här i norden. Med största sannolikhet så kommer telia även att dra igång en eller flera Wow servrar, kanske tom. är så att dom enda Wow servrarna i EU kommer att stå inom telias domäner.

Eftersom Blizzard Europe verkar hålla till i Frankrike skulle jag snarare tro att servrarna kan tänkas hamna där. Det är också det landet som har sämre nätstruktur än England imo

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Ja, det är möjligt att något sådant händer, men vi kommer inte få någon Skandinavisk WoW-server. Ping och sådant spelar ändå ingen roll i WoW.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nempo
Alla battle.net aktiverade blizzard spel (alla?) är hostade av telia här i norden. Med största sannolikhet så kommer telia även att dra igång en eller flera Wow servrar, kanske tom. är så att dom enda Wow servrarna i EU kommer att stå inom telias domäner.

Telia kommer inte dra igång någonting alla EU WoW teams är redan satta sedan länge, England, Frankrike och Tyskland kommer ta hand om EU spelarna.

Edit: Goa info en bekäftad.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Har du någon källa till den där infon?

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
Telia kommer inte dra igång någonting alla EU WoW teams är redan satta sedan länge, England, Frankrike och Tyskland kommer ta hand om EU spelarna, har för mig Goa kommer stå för servrarna (samma företag som har DAOC servers i EU).

Låt oss för guds skull hoppas att det inte har något med GOA att göra

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Låt oss för guds skull slippa tyskar som inte kan prata ett ord engelska, eller fransmän som kan engelska men vägrar använda det och spammar fanska så fort de kan istället. Amerikaner och engelskmän har jag inget emot att spela med dock.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

SÅ sant gambit. Slipper gärna läderpojkarna från tyskland

Permalänk
Medlem

Skrev upp mig på listan, men (förhoppningsvis) har Blizzard redan fixat servrar och avtal m.m. redan, och då känns det lite kört.

Fast var ju en del namn där faktiskt...

Permalänk
Medlem

Roligt att se intresset vara så pass ändå, då får man ju också lägga till notis att det finns en hel del nissar som sitter hemma och längtar till release av wow.. men ack.. som inte hittat till sidan.

Jag signade upp mig iallafall.. och visst längtar jag

Permalänk
Medlem

Sant Eldarion, men får försöka sprida den till så många som möjligt.