Permalänk
Medlem

comhem 8mbit

Har skaffat comhem 8000 och sitter på ett Motorola sb4200e modem. Uppkopplingen är jävligt seg och jag har sökt på sweclockers i ämnet å det verkar som att man måste byta modem för varje ny tjänst som comhem har lanserat. Jag undrar bara om det finns ngn möjlighet att få Motorola sb4200e att fungera med comhem 8000 med ny firmware elr liknande? Köpte modemet igår å är inte så sugen på att köpa ett nytt.
Får mycket lågavärden i tptest:
tcp
sändning: 70.17kbit/s
mottagning: 229.20kbit/s

udp
sändning:70.90kbit/s
mottagning: 277.79kbit/s

Laddar fn i 8kbit/s från windows update, värdelöst med andra ord!
Om det inte skulle gå att få "full kräm" med Motorola sb4200e och comhem Large 8000, finns det ngt temporärt jag kan göra för att få upp farten innan jag skaffar ett annat modem?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem just nu, det måste var nått fel hos comhem. Jag skicka ett mail till dom och fick till svar att det var extremt många som hade skicka in mail till kundtjänsten nu så jag skulle få vänta en längre tid än vanligt. Och förra gången jag skicka in ett klagomål så fick jag aldrig svar, då måsta jag ringa och snacka med dom då fixa dom det direkt.

Permalänk
Medlem

Har varit i kontakt med comhem å provat med att ställa ner till 10mbit/s halv duplex mm utan resultat. Även provat med tcp optimizer. Hör gärna av dig Sorling om du kommer på ngn lösning på problemet.

Visa signatur

Life is to important to take serious