Shuttle SB51G - Inget ljud, efter inst av ny HD

Permalänk
Medlem

Shuttle SB51G - Inget ljud, efter inst av ny HD

Kört XP på shuttlen ett bra tag nu, körde 2k innan, men pga att jag har programvara numer som kräver XP så bytte jag os.
Så jag har inget alternativ.

Hursomhelst.

Ursprunglig setup:
Celeron 2600 Mhz
IBM 120GXP 80 GB
512 MB DDR400
ATi 9100
AOpen DVD+R

Med den setup:en så funkade XP finfint och då speciellt mitt ljudkort fungerade finfint.

Installerade en ny hårddisk, Maxtor 200 GB, partitionerade om och installerade systemet på nytt. Inget ljud!
Ok, började leta fram drivers cd:n och började installera drivrutinerna.
MEN efter att jag installerat Intel UltraATA Driver så vägrar XP boota ordentligt, dator startar om sig i evighet.
Installerade om och provade igen, samma fel.

Sen tänkte jag att kanske har det nått att göra med mina IDE enheter, kopplade ur DVD:n och den lilla hd:n (kör med Maxtor disken som primär hd, med systemet på) och provade installera drivrutinerna igen (detta efter att ha installerat om igen förstås).
Nix, nej. Datorn bootar om i evighet ändå.
Den här gången gjorde jag en systemåterställningspunkt innan jag installerade drivrutinerna. Återställde och här är jag nu.

Har läst mig till att det är viktigt att installera dessa medföljande drivrutiner i rätt följd (och nått ljud får jag inte även om jag installerar 'Audio drivers' från CD:n i "förväg") så jag har två problem.

Någon som varit med om nått liknande. Har tagit hem nyaste biosuppdateringen men jag måste låna en floppy av någon kamrat innan jag kan testa om det ger nånting.

Hjälp!?