Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

datorbutiken.com - leveransproblem

Permalänk
Medlem

datorbutiken.com - leveransproblem

Ok. nu har vi suttit o diskuterat db.com i en annan tråd men det handlade om en annan sak.

Det jag vill fråga om var om någon annan än jag haft problem med att få varor av db någon gång,

Jag beställde ett thermaltake Lanfire chassi + nätagg åt en kompis
(plus resten av datorn med men i ett annat paket). nu fick han avin av posten och åkte o hämtade paketet. Saken var bara det att det i paketet bara låg ett nätagg. visserligen det jag beställde men när det fattas en hel burk börjar man ju undra lite.

Jag har väl aldrig varit en fantast av db, har alltid handlat av komplett istället då jag gillar deras service och support, men det här är nog ett nytt lågvattenmärke för db.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Geeks
SweClockers

Det kallas den mänskliga faktorn, går inte att undvika. Inte bättre att ta upp det direkt med db.com istället för att klaga här? Ni kan säkert komma överrens om någon smidig lösning.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

chassin kommer väl som ett separat paket? Gjorde det iaf för mig när jag köpte mitt chassi från datorbutiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Det kallas den mänskliga faktorn, går inte att undvika. Inte bättre att ta upp det direkt med db.com istället för att klaga här? Ni kan säkert komma överrens om någon smidig lösning.

Joo fel kan ju folk göra men ett helt chassi??? o deras smidiga lösning var att inte svara i
telefonen då det var fredag och svaret på mailet jag skickade innehöll kort o gott.
"Vi kan inte ta något direkt ansvar för produkten efter att vi skickat den. Är det fel
på den så ber vi er ta kontakt med vår support"
Det där med att jag inte fått den verkade de inte förstå över huvud taget...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av beav
chassin kommer väl som ett separat paket? Gjorde det iaf för mig när jag köpte mitt chassi från datorbutiken.

Joo det gör dem men enligt posten var nätagget det enda paket som fanns att hämta och
inget annat låg o väntade någonstanns.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Re: datorbutiken.com - leveransproblem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ok. nu har vi suttit o diskuterat db.com i en annan tråd men det handlade om en annan sak.

Det jag vill fråga om var om någon annan än jag haft problem med att få varor av db någon gång,

Jag beställde ett thermaltake Lanfire chassi + nätagg åt en kompis
(plus resten av datorn med men i ett annat paket). nu fick han avin av posten och åkte o hämtade paketet. Saken var bara det att det i paketet bara låg ett nätagg. visserligen det jag beställde men när det fattas en hel burk börjar man ju undra lite.

Jag har väl aldrig varit en fantast av db, har alltid handlat av komplett istället då jag gillar deras service och support, men det här är nog ett nytt lågvattenmärke för db.

Samma sak har hänt mig.. Beställde CPU, RAM & grafikkort,
förskottsbetalade med visa, när jag fått paketet & öppnar det så är det inget grafikkort i lådan! Trots att DB har tagit betalt för det.

För att göra en lång historia kort... ringer & snackar med deras kundtjänst.. som kommer med en massa ursäkter 4-5 ggr under en period om 2 mån, framflyttade leveranser osv.. ringer igen mm mm. Har väntat i 4 månader, & nu har grafikkortet utgått ur sortimentet..!! DB säger att jag måste välja en annan produkt...!
Jag har aldrig varit med om liknande, helt otroligt dåligt..!

Har läst lite om datorbutiken på div. forum. Vill Ge några tips om man ska handla hos dem.

* Betala aldrig i förskott.
* Avbeställ OMEDELBART produkter dom skjuter fram leverans på eller klantar till allmänt.
* Ok dom är billiga men var beredd på att vänta ett par månader.
* Har du inte tid att vänta. Beställ grejerna till en annan butik där du kan hämta dem själv direkt.

Permalänk
Medlem

har alltid fått mina grejer i tid förutom datorn som jag har nu tog en extra vecka på sig men såg ingen som helst anledning att ringa o avbeställa o så betalar jag aldrig innan jag vet att jag har paket hemma

Permalänk
Medlem

Jag blir alltid så förvånad så fort jag läser trådar om datorbutiken, eller vilken annan negativ tråd som helst om godtycklig datorbutik som helst.

"Jag har haft problem hos XXXXXXXXX, så nu vill jag varna alla för att handla där, för det är alltid problem med den här butiken!"

Om datorbutiken, komplett, osv, hade betett sig som en del hävdar här mot alla sina kunder så hade de inte funnits kvar. Det finns en anledning till varför de fortsätter sälja bra, och varför de fortfarande har många trogna kunder. Detta är för att MERPARTEN av alla kunder faktiskt är riktigt nöjda med den service och support de har fått.

Så snälla, i fortsättningen när det ska pratas om de problem man har haft med en butik så håll er då till det faktiska problemet, och lägg av med att påstå att det är ett generellt problem hos butiken i fråga, för det är det i inte i 99 fall av 100.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Jag blir alltid så förvånad så fort jag läser trådar om datorbutiken, eller vilken annan negativ tråd som helst om godtycklig datorbutik som helst.

"Jag har haft problem hos XXXXXXXXX, så nu vill jag varna alla för att handla där, för det är alltid problem med den här butiken!"

Om datorbutiken, komplett, osv, hade betett sig som en del hävdar här mot alla sina kunder så hade de inte funnits kvar. Det finns en anledning till varför de fortsätter sälja bra, och varför de fortfarande har många trogna kunder. Detta är för att MERPARTEN av alla kunder faktiskt är riktigt nöjda med den service och support de har fått.

Så snälla, i fortsättningen när det ska pratas om de problem man har haft med en butik så håll er då till det faktiska problemet, och lägg av med att påstå att det är ett generellt problem hos butiken i fråga, för det är det i inte i 99 fall av 100.

håller med i det du säger folk har en förmåga att överdriva problemen när dem själva blir dåligt bemöta eller får veta attt denne själv har gjort fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
håller med i det du säger folk har en förmåga att överdriva problemen när dem själva blir dåligt bemöta eller får veta attt denne själv har gjort fel

Ja det är ju den biten också. I ganska många fall handlar det om att kunden har skapat sig fel förväntningar, eller helt enkelt ligger till grund för problemet själv. Det ska istället butiken klandras för.

Nu ska det tilläggas att jag inte säger att det absolut är på det sättet i det exempel trådskaparen pekar på.

Permalänk
Medlem

Ska vi inte börja göra trådar om vilka som får lyckade transporter från respektive försäljare nu också?

Förstår inte riktigt varför ni skriver dessa meddelanden på sweclockers. Det är inte precis så att vi kan göra någonting åt erat problem.

Har under den tid jag handlat hos db inte haft några problem som hellst. Ibland blir det fel, sånt är livet.

Visa signatur

Acer Predator G5-793 - [17.3" IPS][i7 6700HQ][GTX1060][16GB DDR4 ram][500GB SSD]

Permalänk
Medlem

Har då aldrig haft problem med DB brukar få varorna 2 dagar efter beställning, enda som varit lite drygt va när de skjöt upp mitt 8800gt, men de är ju inget de kan göra åt... DB mycket bra butik enligt mig, bra priser någolunda snabba leveranser.

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaptens
Jag blir alltid så förvånad så fort jag läser trådar om datorbutiken, eller vilken annan negativ tråd som helst om godtycklig datorbutik som helst.

"Jag har haft problem hos XXXXXXXXX, så nu vill jag varna alla för att handla där, för det är alltid problem med den här butiken!"

Om datorbutiken, komplett, osv, hade betett sig som en del hävdar här mot alla sina kunder så hade de inte funnits kvar. Det finns en anledning till varför de fortsätter sälja bra, och varför de fortfarande har många trogna kunder. Detta är för att MERPARTEN av alla kunder faktiskt är riktigt nöjda med den service och support de har fått.

Så snälla, i fortsättningen när det ska pratas om de problem man har haft med en butik så håll er då till det faktiska problemet, och lägg av med att påstå att det är ett generellt problem hos butiken i fråga, för det är det i inte i 99 fall av 100.

Det var därför jag frågade om någon annan haft leveransproblem också, så man kan få en bild av om det bara var en miss eller om det är nått som brukar hända.

Dock är ju tråden från 2004, så det är ju inte direkt relevant i dagsläget då till och med den sämsta av butiker kan städa till sin organisation på den tiden.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.