Java problem (Exeption in thread "main")

Permalänk
Avstängd

Java problem (Exeption in thread "main")

Tjena tjena

Jag har säkerligen ett simpelt problem, men knepigt för mig.
Jag har kodat ett litet program (en skoluppgift) och det står att det fungerar klockrent när jag kompilerar det. Men när jag kör programmet så står det "Exeption in thread "main" java.lang.NoSuchMethodError: main"

import extra.*; public class Vikt { //Instansvariabler private int vikt; private int längd; private boolean normal; //Konstruktor public Vikt(int v, int l) { vikt = v; längd = l; normal = kontroll(); } // En vikt är onormal om grisen väger över // 50 kg och är kortare än 100cm private boolean kontroll() { Std.out.println("Ange grisens vikt"); vikt = Std.in.readInt(); Std.out.println("Ange grisens längd"); längd = Std.in.readInt(); if(vikt > 50 || längd < 100) { Std.out.println("False"); return false; } else { Std.out.println("True"); return true; } } public int avläsVikt() { return vikt; } public boolean avläsNormal() { return normal; } }

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du har ingen main metod:) så om du inte använder classen i en annan class (som har main metod) så måste du skapa en sådan

public static void main(String[] args) {
// Saker som körs när du kör programmet
}

edit: Metod heter det i java

Visa signatur

Core 2 Quad Q6600 | Gigabyte GA-P35-DS3 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Corsair HX 520W | BFG 8800GT

Permalänk

Du har ingen main-metod någonstans (läste du ens felutskriften? ).

edit: inte först som vanligt...

Visa signatur

Klicka här

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket. Jo då jag läste, men jag är verkligen tok nybörjare på detta så jag förstod ingenting Kanske lite dumhet också.

Permalänk
Medlem

dessutom står det att grisen är onormal om vikten är över 50kg och längden under 100..

men i if-satsen står det ||, detta ska ändras till &&..

hade samma uppgift för en månad sen..

Visa signatur

//JARLEN :: ANTEC 3000B :: ASUS P5B :: Q6600 :: 6GB PC6400 :: GTX560Ti DCII TOP :: 2TB

Permalänk
Medlem

cheaters!