Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Cleant och snyggt!
Du skulle inte kunna berätta vart du fått tag på materialet (artikelnummer) vad materialet har kostat osv.

jag skulle nämligen behöva ett liknande chassi, dock 19"

Edit: GoTaLL, du har fått PM.

oki .. läste mailet inna jag läste i tråden ..

Permalänk

är det bara för mig som inga bilder fungerar?

Permalänk

Påminner lite om min HEPC faktiskt! Dock använder jag mig inte av nån plexi.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Nu lånar jag tråden lite:

Hur tjock plexi behöver man för ett liknande projekt och hur breda aluminiumprofiler behövs?`

Tack på förhand.

Edit: Jag kommer bygga en liknande låda med måtten 48x38x16, aluprofiler och plexiglas

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [krook]
Nu lånar jag tråden lite:

Hur tjock plexi behöver man för ett liknande projekt och hur breda aluminiumprofiler behövs?`

Tack på förhand.

i och med att den e såpass liten så går 4mm plexi bra, aluprofilen 15x15 kör jag med .. sen e de bara lite fantasi etc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StålLången
är det bara för mig som inga bilder fungerar?

Hmm, kan hända jag har konfat webbservern för snålt med antal sessioner.. så testa att ladda om igen så borde det funka

Penix:
Nu är du allt elak, vill juh se det färdiga resultatet... hur vart det med dvd-fronten förresten? Kom på att "riktiga" fronten till dvd:n ligger hemma i lådan

Hmm, tycker du dragit kablarna lite slarvigt

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem

fan va fint

Visa signatur

"Every Action has a Reaction"
-Angus Macgyver.

Permalänk
Medlem

oki ...så bidde den ..

askig bild ...ser nästan kantigt ut på nå sätt men bidde klockren..annan cd front ska dit..

syns lite dåligt med lysande skuggan i fronten som e graverad..

om man kollar å översta bilderna så ser man min skrothörna där "rock hard" står

Permalänk
Medlem

nice mycket nice .
ser lite flötigt ut bara du får torka av det

Visa signatur

'-_-'

Permalänk

... Vad ska man säga.. Du har tamejfan lyckats igen, GoTall =D

Permalänk
Medlem

jo kanske kan va ett alternativ men killen som skulel ha det hämtade det nyss,, :\

Permalänk

Jag torka av det innan jag ställde det på plats... krävdes lite "finjustering" på pluggarna till 5.1-ljudet för att dom skulle gå i ljudkortet, men nu står den på plats med alla kablar ikopplade

Men du penix.. hdd:n funka inge bra som cableselect när den satt på mitt-kontakten på kabeln samtidigt som dvd:n står som slave

Nu ska bara testa så jag kopplade allt rätt... men tametusan penix. det här gjorde du bra ^__^

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bureaucrat

Men du penix.. hdd:n funka inge bra som cableselect när den satt på mitt-kontakten på kabeln samtidigt som dvd:n står som slave

Nu ska bara testa så jag kopplade allt rätt... men tametusan penix. det här gjorde du bra ^__^

Nu ska du inte vara grinig bure....

Visa signatur

Space is big
Space is dark
It’s hard to find a place to park

Permalänk
Medlem

hm.. 2,5 dar för att färdigställa ..då kan jag ta smällen att jag inte kikade på strappningen för hdd/dvd ...

Permalänk
Medlem

Mycket fint. GJ

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Medlem

blev rätt snyggt de där! nästan för lite gravyr bara

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

njae den skulle vara "lite" stilren..

Permalänk

Vill se bild på när cd/dvd luckan är fixad, så som det ser ut nu är ju helt förjävligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Vill se bild på när cd/dvd luckan är fixad, så som det ser ut nu är ju helt förjävligt

Förjävligt, jojo

Ont: Grymt snyggt arbete GoTaLL ett av dina finare byggen tycker jag, stilrent och fint

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

hmm.. varför inte göra en plexifront till cd'n osså?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk

Mycket fint bygge, men när man kallar ett chassibygge från scratch för "Snabb modd" så är nånting riktigt galet.... i det här fallet är det nog du GoTaLL.
Gillade detta chassit starkt, det enda jag själv skulle ha velat var att ha polerat upp plexikanterna så de inte är sådär matta. (ser de ivf ut att vara på bilderna) Har funderat på att göra en liknande låda åt lillebrorsan eller nått.. (har för mycket saker i min låda för att orka bygga en ny... skulle behöva bli så stort ) Ska se om jag inte kan få tag i lite plexi....

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Inaktiv

Blev bra. Va stolt över dig själv

Permalänk
Avstängd

nice som faen. Jag tycker den är c00l=)

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius
Förjävligt, jojo

Ont: Grymt snyggt arbete GoTaLL ett av dina finare byggen tycker jag, stilrent och fint

Jag syfta på luckan, inte chassit!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norbius

Ont: Grymt snyggt arbete GoTaLL ett av dina finare byggen tycker jag, stilrent och fint

Man får ligga i för att få ett stilrent chassi från lille penix, han gillar lysen, blink å tut i sina burkar

Dock så kommer jag att lägga till ett nerdämpat (får klura på hur) katodrör (lila, vitt eller rött förmodligen) i burken för att lysa upp graveringarna lite bättre än vad enbart leds:en gör när man vill "visa upp" lådan lite men stänger av när man ska glo på film

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Avstängd

"om man kollar å översta bilderna så ser man min skrothörna där "rock hard" står"
du skall vell inte skrota "rock hard" vell den e ju din finaste mod enligt mig

Visa signatur

Klart du ska!

Permalänk

grrrr, jag vill också ha sådana alu profiler är det någon som vet om det finns på något annat ställe än bauhaus? jag hittar de inte på classe :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
graverad aluminium sida med "drakskrift" som bara jag vet vad de står
http://radagast.mdf.mdh.se:8080/~gotall/new/Picture 280.jpg

Heter det inte runskrift?

Aja, mycket snyggt arbete

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

hehe, kom just på hur jag vill att mitt stereorack skall se ut... tack för det!

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt chassi! Du är ju en mästare på detta!