Permalänk
Medlem

Lian Li PCV1000 ljudnivå och temp?

Halloj, nu är det dags att fixa nytt chassi, kör nu med ngt kasst från Fujitsu Siemens....

Jag har funderingar på Lian Li PCV1000 som finns på bl.a: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LIPCV1000

Men jag undrar hur tyst det är egentligen? Jag vill ha min dator så tyst som det bara går, har vattenkylning på processor och nordbrygga nu. Blir vattenblock på grafikkortet när jag köper ett nytt sånt med. 2500:- är väl det jag kan tänka mig lägga ut och då vill jag ha det tystaste chassit som finns utan att mura in datorn och få höga temperaturer. Och blir det problem att dra ur slangarna från vattenkylningen ur det chassit? Jag har pump och radiator o tank utanför nämligen. Jag har inget överklockat nu men det KANSKE kommer senare, mycket senare om nått år eller så

Är det ett bra tyst, svalt chassi? Finns det bättre? (tystare)

Permalänk
Medlem

Den med lucka på av samma modell är nog en del tystare då fläkten i fronten dämpas mer...

Sen är ju väggarna inuti dämpade med matta mot vad den modell du visar inte har...

Ta denna vetja: http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=1518&session=b24f74...

Permalänk
Avstängd

Det finns två fläktar i det chassiet båda är på 120mm men använder du dom inte är lådan tyst och har du ett fläktlöst nätagg så genererar det inget oljud heller.

Alla lådor är tysta så länge man inte kör några fläktar i dom...;)

Jag har beställt ett PC-V 1200 från komplett skillnaden mellan det och PC-V 1000 är längden på lådan men båda är ju föredömen när det gäller att evakuera varmluften oavsett om du använder dig utav fläktarna i lådan.

Visa signatur

Lian-Li PC-V1200, Abit IC7-G, P4 Northwood 3.4Ghz, 1024Mb PC3200DDR, 2 st WD Raptor 74Gb RAID-0, 1 st Hitachi 7k250 250Gb, Sapphire X800 Pro, Antec Phantom 350W fanless

Permalänk
Medlem

Oj, jag får be om ursäkt, menade givetvis den med lucka på frampå, var nog lite trött när jag skrev det inlägget, tack!

Men hur tyst/svalt är det jämfört med ett "vanligt" chassi för 1500? Pengarna är juh inte nått större problem men jag vill juh ändå inte bara slänga iväg en tusenlapp om det inte är någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Tja ..
Jag har ett PCV2100B .. kan tyvärr inte säga att överpriset motsvaras i kylning samt tystnad. Den är iof tystare än Chieftec Dragon (som jag hade innan) men inte _SÅ_ mycket tystare. Design, kvalitet m.m. lämnar dock inget att önska. Suveränt byggd och kvalitet rakt igenom.
Kylningen är några grader bättre än innan ... fast det kan u lika gärna bero på att jag lyckats bättre med kylpastan denna gång.

M.A.O. Köp inte lådan för kylningens skull .. och egentligen inte heller för att den skulle vara exceptionellt tyst. Köp den för att den är snygg och byggd av gedigna komponenter. .. samt ger gott om plats och utrymme att få plats med eventuell vattenkylning m.m.

Så tycker jag iaf ..

Visa signatur

[AMD64 X2 4200+ @ 2.6Ghz] - [Thermalright XP-120] - [2x1024mb G.Skill HZ PC4000] - [Asus A8N-SLI Premium] - [XFX 7800GT] - [WD Caviar Raptor 74 Gig] - [ESI Juli@] - [Seasonic S12 500W] - [Silverstone SST-LC17]

Permalänk
Medlem

Om du tycker att:
- Lian-Li gör dom absolut snyggaste chassin.
- Ljuddämpning är trevligt
- Kavlitetschassin är ett måste
- Aluminium > Stål
- Nice med plats för vattenkylning
- Lian-Li gör dom absolut snyggaste chassin.

Då skulle jag varmt rekomendera Lian-Li. Allvarligt talat, annars tror jag att du kan komma undan lite billigare. Men jag lovar dig....dom är snygga. Hur ofta köper man ett nytt chassi liksom? Jag har gjort det tre gånger nu - alla gångerna berodde det på att föregående chassi var för dåligt (kvalité.....bah).

Lycka till

Edit: varför stavar man fel?

Permalänk
Medlem

Jag har besällt ett sånt där chassi fast ljudisolerat och svart, naturligtvis efter noga övervägande. Har inte hittat något annat chassi som verkar klå det där. Det lär garanterat ska hålla mycket mer käft än mitt nuvarande Antec 1000AMG PlusView.

Visa signatur

My head hurts, my feet stinks and I don't love Jesus.

Permalänk
Medlem

har beställt detta: http://www.datorbutiken.com/se/defa...artId=LIPCV1000 och hoppas på ett bra chassi :), har aldrig haft ett lian li hehe..
men om man vill ha de tyst så ska man väll ta den modellen som e ljuddämpad med lite annan front oxå som sagt..

Visa signatur

MVH

Permalänk
Hjälpsam

Är också på jake efter ett 2100B eller 1100B att ersätta min 6070 med som börjar bli lite varm på insidan med en del hårddiskar och fler blir det.. 6070 är INTE bra på kylning.

6070 mycket tyst i grund (beroende på närtagg och cpu kylning duh) men är kass i luftflöde
73-SL är ett gediget bygge som dessutom har dämpade hdds, och är mycket bättre på kylning än 6070
1100 verkar vara ett ideal i ljud/prestanda i miditowerklassen och har dessutom 6hdd vaggor.
2100 verkar vara da monster med en svårslagen kompination av ljud/prestanda/utrymme

Hur LianLi sedan ser ut är en smaksak.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd

Jag stod i valet och kvalet mellan PC-V1000 eller PC-V1200...Jag är glad att jag valde det senare då mitt nätagg inte hade passat i den mindre lådan som bara har plats för nätagg som är 165mm långa inkl kablarna PC-V1200 har plats för 200mm långa nätagg!

Visa signatur

Lian-Li PC-V1200, Abit IC7-G, P4 Northwood 3.4Ghz, 1024Mb PC3200DDR, 2 st WD Raptor 74Gb RAID-0, 1 st Hitachi 7k250 250Gb, Sapphire X800 Pro, Antec Phantom 350W fanless

Permalänk

Det är ett chassi med mycket bra kylningsmöjligheter, men det låter väldigt mycket om man har fläktar, för det är hål rakt igenom den. Om du vill ha en tyst dator så är inte den att rekomendera såvidare du inte kör allting fläktlöst.

Visa signatur

/ Maui Design
www.mauidesign.tk

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maui Design
Det är ett chassi med mycket bra kylningsmöjligheter, men det låter väldigt mycket om man har fläktar, för det är hål rakt igenom den. Om du vill ha en tyst dator så är inte den att rekomendera såvidare du inte kör allting fläktlöst.

Min maskin låter inte mycket trots att jag använder mig utav originalfläktarna som sitter i chassiet, Det som hörs är hårddiskarna och jag har en Zalman reserator för kylning av CPU och GPU vidare så är mitt nätagg ett Antec Phantom...

Visa signatur

Lian-Li PC-V1200, Abit IC7-G, P4 Northwood 3.4Ghz, 1024Mb PC3200DDR, 2 st WD Raptor 74Gb RAID-0, 1 st Hitachi 7k250 250Gb, Sapphire X800 Pro, Antec Phantom 350W fanless