Permalänk
Medlem

Nintendo eller Sony?

Vilken är egentligen bäst Sony PSP eller Nintendo DS? Hur ser de ut? Vad har de för funktioner som är bra?

Permalänk
Medlem

Sony, alltid Sony !

Permalänk
Medlem

Helt klart Nintendo DS, inte sett några spel som intresserar mig till PSP.

Just nu är det: Metroid, Mario 64 och Wario som står på listan.

Permalänk
Permalänk

PSP

Visa signatur

Intel Core 2 CPU 6600 @ 2.4 GHz 4,00 GB RAM ATI HD 4670 TSSTcorp DVD+-RW TS-H553A Windows XP Home SP3

Permalänk
Medlem

DS

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

PSP!

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)

Permalänk
Medlem

PSP:

DS:

Själv kommer jag snart att skaffa en DS. PSP väntar jag med tills det kommer ut några spel som gör den värd att köpa.

Permalänk
Medlem

DS, helt klart..

tänk att spela mario 64 på bussen..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

PSP, Final Fantasy XI funkar på den sägs det... tänk att spela MMORPG på buss eller tåg.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Nintendo!

Wireless chat med kompisarna och löjligt många japanska dating- och uppfostringssimmar

Visa signatur

http://www.flickr.com/photos/peterbrunni/ - Flickr

iMac, iBook, iPhone, iPod

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bogg
DS, helt klart..

tänk att spela mario 64 på bussen..

off: Kommer inte att gå, du blir säkert rånad..
på: Ärligt talat vet jag inte särskillt mycket om någon av maskinerna.. Men jag skulle hellre vilja ha en PSP för att jag har haft mer nöje med Sony´s produkter än Nintendo´s.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

PSP! Lugnt!

och kerberos, ärligt? Var har du hört det??!

Visa signatur

:: "Ut med det gamla, och in med det nya." ::

Permalänk
Medlem

Tror nästan det är större chans att FFXI kommer funkar på DS.
Square-enix håller redan på att testa att ansluta DSen till sin onlinetjänst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lunna
Helt klart Nintendo DS, inte sett några spel som intresserar mig till PSP.
Just nu är det: Metroid, Mario 64 och Wario som står på listan.

Hur kan Mario 64 vara så intressant som endast är en portabel variant på ett N64 spel? Torde väl vara precis samma spel. PSP kommer naturligtvis få en del portningar den med, men de spelen kollar inte jag efter så mycket.

För min del, PSP, lätt!

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Alla Gamla Boy, inklusive den nya DS, har ju varit regionsfria.
Men hur är det med PSP, kommer en importerad att fungera med europeiska spel när de släpps?

För övrigt käns det som om båda blev utstressade på marknaden, redan innan de blev riktigt klara med dem. (Hört om lite buggar och DS ser fortfarande ut som en prototyp i mina ögon.)

Sedan det där med trådlösa länkar...
Använder de någon redan etablerad standard eller är det någonting eget de har utvecklat?
Om det inte är en internationell standard, kan det ju bli så att de måsta t.ex. byta frekvenser i olika länder. Vi i Sverige har ju PTS, som säkert skulle lägga sig i om de skulle använda någon konstig frekvens.

Själv tänker jag i alla fall införskaffa båda. Kanske importera en DS nu och köpa en PSP när den kommer hit till Sverige.

Visa signatur

"Robots have shiny metal posteriors which should not be bitten."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_Martin
Alla Gamla Boy, inklusive den nya DS, har ju varit regionsfria.
Men hur är det med PSP, kommer en importerad att fungera med europeiska spel när de släpps?

För övrigt käns det som om båda blev utstressade på marknaden, redan innan de blev riktigt klara med dem. (Hört om lite buggar och DS ser fortfarande ut som en prototyp i mina ögon.)

Sedan det där med trådlösa länkar...
Använder de någon redan etablerad standard eller är det någonting eget de har utvecklat?
Om det inte är en internationell standard, kan det ju bli så att de måsta t.ex. byta frekvenser i olika länder. Vi i Sverige har ju PTS, som säkert skulle lägga sig i om de skulle använda någon konstig frekvens.

Själv tänker jag i alla fall införskaffa båda. Kanske importera en DS nu och köpa en PSP när den kommer hit till Sverige.

PSP är regionsfri (rätta mig om jag har fel) o ja, det borde funka med europeiska spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av don_Martin
Alla Gamla Boy, inklusive den nya DS, har ju varit regionsfria.
Men hur är det med PSP, kommer en importerad att fungera med europeiska spel när de släpps?

För övrigt käns det som om båda blev utstressade på marknaden, redan innan de blev riktigt klara med dem. (Hört om lite buggar och DS ser fortfarande ut som en prototyp i mina ögon.)

Sedan det där med trådlösa länkar...
Använder de någon redan etablerad standard eller är det någonting eget de har utvecklat?
Om det inte är en internationell standard, kan det ju bli så att de måsta t.ex. byta frekvenser i olika länder. Vi i Sverige har ju PTS, som säkert skulle lägga sig i om de skulle använda någon konstig frekvens.

Själv tänker jag i alla fall införskaffa båda. Kanske importera en DS nu och köpa en PSP när den kommer hit till Sverige.

PSP är regionsfri.
För nätverk används standarden 802.11 för PSP, åtminstone. Vet ej hur det är med DS.

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Medlem

Samma med DS, 802.11b använder den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
PSP, Final Fantasy XI funkar på den sägs det... tänk att spela MMORPG på buss eller tåg.

Nix det kommer inte, och hur ska du kunna spela online på ett tåg eller en buss? Inte många bussar eller tåg som har wlan...

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Avstängd

för egen del går psp före.. dock lär varken psp eller ds va bättre än gba sp.

DonJolle: man behöver bara 2 psp eller fler för att man ska kunna spela över wlan.. dock kommer inte ff11 fungera, hur skulle man få in spelet i maskinen? dessutom är den för klen för ff11.

Permalänk
Medlem

Jag satsar på DS, har en tom en brevid mig just nu. Spelutbudet verkar mycket mer intressant till DS än PSP och DS är även mer innovativ än vad PSP är. Grafiken må va sämre, men spelkänslan är garanterat bättre. Många spel kommer att få en helt ny dimension tack vare de dubbla skärmarna och pekskärmen. Att den även är bakåtkompatibel med GBA och i princip klarar av allting som PSP gör så är valet säkert. De titlar som verkar intressanta till PSP är en eventuellt FF lir, men bortsett från det så verkar det inte finnas något. DS har ju Mario, Zelda, Metroid, Animal Crossing, Pokémon serierna att använda och känner man det stora N:et rätt så kommer de att vara ett par kanonlir. Tänk er bara, Zelda:OOT på bussen...

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DubbelV
PSP! Lugnt!

och kerberos, ärligt? Var har du hört det??!

Av en japan i FFXI som sade att SquareEnix höll på med att få just det att fungera.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag satsar på DS, har en tom en brevid mig just nu. Spelutbudet verkar mycket mer intressant till DS än PSP och DS är även mer innovativ än vad PSP är. Grafiken må va sämre, men spelkänslan är garanterat bättre. Många spel kommer att få en helt ny dimension tack vare de dubbla skärmarna och pekskärmen. Att den även är bakåtkompatibel med GBA och i princip klarar av allting som PSP gör så är valet säkert. De titlar som verkar intressanta till PSP är en eventuellt FF lir, men bortsett från det så verkar det inte finnas något. DS har ju Mario, Zelda, Metroid, Animal Crossing, Pokémon serierna att använda och känner man det stora N:et rätt så kommer de att vara ett par kanonlir. Tänk er bara, Zelda:OOT på bussen...

remakes, remakes och åter remakes.

enda anledning till att jag ens skulle fundera på en ds är warioware touched!.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guiseppe
off: Kommer inte att gå, du blir säkert rånad..
på: Ärligt talat vet jag inte särskillt mycket om någon av maskinerna.. Men jag skulle hellre vilja ha en PSP för att jag har haft mer nöje med Sony´s produkter än Nintendo´s.

Jag bor i bollnäs, jag använde min axim x30 och t630 för att surfa med på bussen en dag, ingen som brydde sig Tror inte risken att bli rånad är så stor här

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iori yagami
remakes, remakes och åter remakes.

enda anledning till att jag ens skulle fundera på en ds är warioware touched!.

Gillar man inte remakes så ska man varken köpa PSP eller DS.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Av en japan i FFXI som sade att SquareEnix höll på med att få just det att fungera.

måste vara rätt talanglöst att lira FFXI på PSP...

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk

PSP-maffigare hårdvara.
DS-det givna valet, intressantare spelutbud, helt okej prestanda, mysigt ljud, touschscreen, två skärmar o.s.v. Med andra ord extremt inovativt och intressant.

Permalänk
Medlem

Varför denna hysteri över att kunna spela på bussen?

Förövrigt så Har ju DS en stor fördel iomed att den går att fälla ihop = skärmarna blir repfria. Undrar hur PSP ser ut efter några månader :/

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk

NAD: Det är därför man köper Value-pack av PSP, så man får med sig ett fodral som skyddar skärmen.

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe nForce 2|AMD Athlon XP 2600+|2*256Mb TwinMOS WINBOND PC3200 DDR|120 Gb Maxtor 7200rpm ; 160Gb Seagate SATA ; 250Gb Seagate SATA|Sapphire ATI Radeon 9700 Pro|nVIDIA Soundstorm!|SAMTRON 19"|Windows XP Pro SP2 (SWE)