Permalänk

Invert Mouse?

Tänkte kolla upp frågan om Invert mouse eller ej med hjälp av er .

En kompis är som jag vänsterhänt i vanliga fall men spelar med mus på höger och använder invert mouse vilket idag jag hörde ännu en till vän som gör..

Vanligast är ju högerhänta som har normal musinställning. (kan inte tänka mig annat )

Så egentligen borde det vara minst antal personer som är vänsterhänt och har invert mouse.

Men min teori om att det är vänsterhänta med normal som är i minoritet ska vi kolla nu

Så skit i vilken sida om tangentbordet du har musen utan det är om du är höger/vänsterhänt annars som gäller, Den hand man skriver med

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Invert. Är högerhänt. Det är så man har i flygspel, så jag förstår inte varför man skulle ha det omvända i andra spel.

Visa signatur

:€

Permalänk

håller med eighty, jag lirade flygspel som faen när jag var mindre, då äre invert y axis som gäller.. sen när doom kom till pc.. ja gissa vad..

Visa signatur

Snart 30 och fortfarande nörd!

Permalänk
Medlem

Endast Invert Mouse och jag är högerhänt. Fattar inte hur man kan spela utan invert.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk

Höger utan invert.

För dom ovan som inte förstår hur man kan spela utan invert
När man styr flygplan styr man "vingklaffarna" eller vad det nu heter, men när man spelar tex ett fps "styr" man ögonen
Så ser jag det i alla fall och har därför normal i fps och inverted i flygplansspel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kakmonstret
håller med eighty, jag lirade flygspel som faen när jag var mindre, då äre invert y axis som gäller.. sen när doom kom till pc.. ja gissa vad..

doom hade ju inte ens stöd för att titta upp o ner?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Här finns en tidigare undersökning för intresserade:

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=20410...

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

jag konverterade för några år sedan till normal, körde invert väldigt länge.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

Vänster med normal.

Permalänk

Jag kan köra med båda. Men jag föredrar utan och är högerhänt så jag la min röst på det.

Visa signatur

Citera för att jag ska hitta tillbaka.

Permalänk
Medlem

Är högerhänt och kör utan invert.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Detta är väl den 4:e tråden om samma sak. Men jag bidrar min röst till den lilla minoriteten av Högerhänta Invertare.

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!

Permalänk
Medlem

Högerhänt Invert.

Visa signatur

[i]You have two stamp.One red, one green.
- So ?
- I have chance to go New York. 50-50.
[/i]

Permalänk
Medlem

Invert. Råkade vara så att första gången jag lirade quake så hade någon meckat med kontrollerna så att invert mouse redan var inne, sedan dess har det fastnat.

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk

Blir bara fel med invert tycker jag Drar man musen neråt så ska åbäket kolla/flyga neråt också

Permalänk

Inverted Mouse är satans påfund:)
Går omöjligt att spela vanliga FPS om man har invert på. Armen känns helt handikappad då:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem

är vänsterhänt men kör med höger utan invert

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hesuses
är vänsterhänt men kör med höger utan invert

Permalänk

vet att det finns om invert eller ej men inte med höger/vänsterhänt som jag sett...

Min Teori var inte så bra

men det är jämnare hos vänsterhänta iaf...

Visa signatur

| ASUS P5W DH Deluxe | Intel C2D E6600 | 4GB Corsair DDR2 6400 | Gainward 7950GX2 1GB | Raptor 74GB (system) + 1.7TB (lagring) |
| Samsung 20" Wide TFT | Hyundai L90D+ | Plextor 708A | Nec 3520A | Logitech MX518 | Enermax 550W |
| Laptop: 2.0GHz | 1GB | 6800go | 17" Wide 1920x1200 | DVD-RW | 4618 3DMark05 | (Dell Ins 9300) Dell 9300-Tråd

Permalänk
Medlem

Vänsterhänt, styr dock med högran i spel. Ingen invert...

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem

Vänster invert, men kan även spela utan invert, tar bara några minuter att vänja sig.

Är dock inte helt endast vänsterhänt annars, utan är nån sorts blandning.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Avstängd

invert suger

Visa signatur
Permalänk
Medlem

höger hänt...normalt utom i Desert Combat då jag flyger

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk

Höger normal. Skiftade en del mellan invert och normal förr pga polare som inte ville ställa om kontrollerna när jag lirade på deras datorer. Men idag så har jag bestämt mig. Alla jag känner kör likadant.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Högerhänt. Gick från invert till icke när jag gick från Quake till Quake II. Vet inte varför, kanske var för lat för att ändra inställningar.

Visa signatur

<:: 2600+ :: Radeon 9600Pro :: 512 TwinMOS 400mhz ::>

Permalänk
Medlem

Skadad från flightsim95 och descent bla, vilket innebär att logiken ställs in på att en rörelse mot sig innebär att nosen pekar uppåt. Vänsterhänt, invert mouse, musen på höger sida. Diagonala rörelser blir ju på något sätt onaturliga med invert, men det har man vant sig vid.

Någon logisk koppling mellan vänsterhänthet och invert mouse ser jag inte. Vänsterhänta är ju något intelligentare i genomsnitt och valde kanske därför flygsim framför hack n slash

Permalänk
Medlem

För att illustrera hur jag tänker:

Jag kör alltså invert och är högerhänt.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver, och stavar som en idiot, så kommer du troligtvis att bli betraktad som en sådan.
Förmågan att kunna ändra åsikt skiljer den vise från den envise.

Permalänk
Medlem

Högerhänt utan invert, inverted mouse är helt off för mig. dock inte i flygplan med i fps..

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | 64GB DDR5 6000MHz | GeForce RTX 4090

Permalänk
Hedersmedlem

Högerhänt, invert kör jag.

Det finns massor av trådar där invert vs. normal diskuteras. Generellt verkar normal-folket tänka peka-klicka alá Windows och invert-folket tänka mus bak - huvudet bak, titta upp.

Anledningen till att jag tycker att det känns fel att "peka" är att man styr själva vyn i ett FPS. För mig känns det då normalt att koppla musrörelsen till kroppen och fram blir då titta nedåt och tvärt om.
Sen använder jag så klart normalt när man styr pekaren i menyer och liknande. Jag tycker alltså det är skillnad att styra en rörlig markör på skärmen då mus fram blir markör upp helt naturligt, och när man styr själva "roboten", "humanoiden" eller vad man ska säga då en rörelse bakåt inte kan bli titta ner och tvärt om.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

Är vänsterhänt använder dock högerhand och spelar inte med invert mouse. Brukar har det som sista undanflykt om jag losar i fps.