Internet problem... i OS

Permalänk
Medlem

Internet problem... i OS

Ok, grejen är den att jag kan pinga i "Cmd" ip adresser+webb adresser osv.
När jag öppnar IE så kommer oftast start -sidan upp, så långt allt väl,
men sen når jag typ ska gå in på "Sweclockers" så får jag upp sidan kan inte visas osv...På alla andra www. adresser. Som sagt, det går även då fint att pinga osv, har IP.
Har kollat att jag inte har nån "Säkerhet" på slagen i IE . Har även testat med annan webbläsare.
Verkar riktigt knepigt.
Oftast funkar det direkt efter reboot. Har uteslutit alla andra möjligheter som kabel, modem nätverkskort osv.Har testa datorn på min lina med samma resultat. Det måste ligga i OS.
Det är min dotters dator så jag vet inte exakt vad som hänt. Men den är ny installerad. Alla drivisar installerade + SP2. Kan hon ha mixtrat med något? Och isåfall VAD? Eller är det SP2 som spökar? Hon har Telia 0.5
Plz nån?

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem

Låter som ett virus.. bara ren gissning dock.

Visa signatur

Thermaltake Tai-Chi Supertower, Gigabyte p35-DS4, E6850@ 4.05ghz 1:1(2.0) just nu, med Scythe Infinity, Msi 8800GTS 512mb @ 770c/1925s/1130m, 2x1gb Crucial Ballistix pc8000 (4-4-4-4), Be Quiet! Straight Power 650w, X-Fi Xtrememusic, LG-245WP (Rev 2.) <> http://www.garaget.org/?car=55839

Permalänk

Är det någon brandvägg på den? Inaktivera isåfall, funkar det fortfarande inte, testa avinstallera.

Har du testat IP surfa?

Har det någonsin fungerat som det ska med denna win installation? Om inte så kan det vara idé att ta allt från början.

Visa signatur

Fråga kolon? Vad skriva här?

Permalänk
Medlem

Jaha, efter en ominstallation och en genomsökning av datorn hittade jag 1 virus + 1 trojan. Formaterade ej hårddisken. Kanske skulle ha gjort det , he he he.
Men avaktiverade system återställning och tog bort dom, nu funkar det fint.

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk
Medlem

Ok, bra att det löste sif. var väll helt enket så att dom strulade till det med dns:en

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Inaktiv

Om du har tex Telia ADSL så krävs det att du måste logga in på deras loginsite (login1.telia.com) för att kunna besöka andra hemsidor.

Om du redan har gjort det så bör det inte vara samma fel.

Jag fattade som om du har flera datorer i nätverket, fungerar det bra att surfa på dem?

Kanske är värt att kolla att dns/gateway är korrekt inställda också.

Mvh Linus

Permalänk
Medlem

Fler som verkar få problem med att surfa direkt efter en fräsch windowsinstallation (även med SP2). Någon som har lyckats identifiera felet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zybrid
Om du har tex Telia ADSL så krävs det att du måste logga in på deras loginsite (login1.telia.com) för att kunna besöka andra hemsidor.

Om du redan har gjort det så bör det inte vara samma fel.

Jag fattade som om du har flera datorer i nätverket, fungerar det bra att surfa på dem?

Kanske är värt att kolla att dns/gateway är korrekt inställda också.

Mvh Linus

Gjort allt det där, de va inte det som var felet.
Nej har inte flera datorer i nätverket. Tog hem den datorn och testade på min lina med samma fel. som sagt, det verkade vara viruset + trojanen som var felet, efter bort tagning av dessa så fungerar det fin .
Ena filen hette : myhjjj.exe och låg i C:/

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03