CPU fläkt problem. MSI Neo Platinium. Snabb hjälp uppskattas!

Permalänk
Medlem

CPU fläkt problem. MSI Neo Platinium. Snabb hjälp uppskattas!

Hej, precis köpt nya grejer! Men får inte datorn att boota alls efter installationen... Det enda jag hör är ett högt pipande som inte kommer ifrån pc-speakern och cpu-fläkten startar inte.. Jag hör att chassifläkten jag har installerad går igång.

Jag har även D-bracket installerad för att jag tänkte man kunde se nått där men den kommer inte ens så långt så att det går igång innan pipet kommer igång! Det piper alltså på sekunden jag har tryckt in powerknappen..

Är det jag som kopplat cpu-fläkten fel tro? Har satt den i nått som heter C-fan på moderkortet. Fel?

Annars är det någon som har en idé vad det kan vara?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Om du har handboken till moderkortet så borde de stå där. Var du ska koppla alltså. Men annars kan du söka på www.google.se där brukar man kunna hitta bilder och allt

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

med mitt msi k8n neo 2 så glömde jag koppla i den enda strömsladden på moderkortet, då fick jag också bara processorn men inget annat,, kan va något sådant ..

Permalänk
Medlem

Med mitt KT600 så glömde jag att koppla in "extra-strömmen" alltså den där fyrkantiga kontakten som brukar finns typ i mitten någonstans på moderkortet, detta gjorde att allt startade upp utan prollen. Hårddiskarna gick igång, fläkt på moderkort gick igång men inget hände. Kolla även så att du satt i alla sladdar ordentligt och på rätt ställe. Det är så lätt att nåt hamnar fel eller sitter lite löst.

Ananrs vet jag inte vad det kan vara... Har du bra nätagg och sånnsa saker, nu är ja ute på lite djupt vatten kanske, men om det inte fungerar får du ju tänka på alla olika konstigheter kanske, vad vet ja :S

Hoppas de löser sig.

Oscar

Permalänk
Avstängd

....

Koppla in grafikkorts sladden om du inte har gjort det och se till så att allt får ström

Visa signatur

AMD Athlon64 3500+ S939 | MSI K8N Neo2 Platinum 54G nForce3 Ultra | Corsair CMX512-3200XL XMS3200 2x512Mb | Powercolor X800pro@542/573|

3D Marks resultat 2001: 22401| 03: 11625 | 05: 5277p