Permalänk
Medlem

bränna .img?

Nån som kan tala om för mig hur man bränner dvd filmer i .img formatet? Finns det något sätt å göra det med Nero? Har även DVD Decrypter men det programet verkar stört på nåt sätt

Permalänk

DVD decrypter är bra att bränna med men är väldigt användarovänligt tyvärr.

Du går in i menyn Mode->ISO->Write

Eller så trycker du bara på W

Sedan är det bara att välja din .IMG-fil från den övre menyn och din brännare från den undre menyn.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Elller drar du img. filen till dvd decrypters genväg och trycker start när programmet har startat! Inte så användarovänligt ;P

Visa signatur

[Core 2 duo E6600@3.17 GHz] [Asus 8800gts 636/1602/1051] [4gb ram] [37000p 3dmark 03] [15757 3dmark 05] [11316 3dmark 06]

Permalänk
Medlem

"DVD decrypter är bra att bränna med men är väldigt användarovänligt tyvärr."

Du måste skämta?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
"DVD decrypter är bra att bränna med men är väldigt användarovänligt tyvärr."

Du måste skämta?

Menar du att den inte är bra att bränna med eller att det är användarvänligt?

Enligt de vedertagna heuristiker för användarvänlighet jag bedömde programmet med fann jag det väldigt svårt att använda för förstagångsanvändaren. Som van användare är det däremot väldigt enkelt att förstå sig på det. Men det är å andra sidan de flesta program. Därför ligger utmaningen som vanligt i att tillverka gränssnitt som tilltalar så många som möjligt ur målgruppen och gör programmet lätt att förstå även första gången.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Permalänk

DVD Decrypter. Dubbelklicka på din fil och tryck burn. Blir inte lättare än så.

Visa signatur

[ "The things you own end up owning you." -Tyler Durden, Fight Club ]
[ "This job would be great if it wasn't for the fucking customers." -Randal, Clerks. ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
byt filändelsen .img till .nrg - därefter klarar nero resten.

Kan det bli enklare?

Jupp det kan det. Varför krångla till det hela? Nero bränner .img utan omdöpning. Bara välja att visa alla filer så hittas img-filen ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamers
Jupp det kan det. Varför krångla till det hela? Nero bränner .img utan omdöpning. Bara välja att visa alla filer så hittas img-filen ändå.

Jag har provat det men nero vill ändå inte ta filen. Men jag har brännt 2 dvd med dvd encrypter och dom har lyckats. Men när jag försöker spela upp dom med tex powerdvd så startar dom och kommer till menun men sen efter några s så stannar det? Har ingen dvd till tvn så jag har inte kunnat prova

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3ddi3
Jag har provat det men nero vill ändå inte ta filen. Men jag har brännt 2 dvd med dvd encrypter och dom har lyckats. Men när jag försöker spela upp dom med tex powerdvd så startar dom och kommer till menun men sen efter några s så stannar det? Har ingen dvd till tvn så jag har inte kunnat prova

Vad har du för dator?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

bränn den med nero.

e väl inag problem

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

fastforward: Hehe menade med själva bränningen.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan
fastforward: Hehe menade med själva bränningen.

Hähä, tänkte väl det. Vad är det för fel med att bränna med DVD Decrypter då? Jag har inte brännt så många dvd ännu så jag tar gärna emot tips på program som klarar .img/.iso/whatever bättre.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem

DVD Decrypter e bäst...

Permalänk

Ska du göra backups?

Fanns det inte nått som hette DVD Factory som anses vara bra?
Annars är väl DVD Shrink bra har jag hört...

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk

jag brukar använda deamontools till att läsa filen sedan kopierar jag bara filen i nero det funngerar alltid för mig och det går att göra likadant med iso och andra sorters filer.

Visa signatur

Sylt är gott

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogsmulle o co
jag brukar använda deamontools till att läsa filen sedan kopierar jag bara filen i nero det funngerar alltid för mig och det går att göra likadant med iso och andra sorters filer.

Varför krångla med att montera och göra kopia när nero klarar av att bränna filen utan detta merarbete ändå?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zombit
DVD Decrypter e bäst...

Lite mer än så krävs för man skall tro på dig, typ lite hårda fakta inte bara tyckande rakt av.
Har inte märkt nån skillnad i kvaliten på bränningen, däremot är nero ett mer komplett progam som utan knas bränner det man har behov av.
Enda Decrypter är bättre/enklare prog till är att göra en kopia av redan bränd skiva.