Permalänk
Medlem

www.directman.com står det att den har 100% UMS.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Även jag trodde att man skulle behöva använda iRiver Manager för att föra över filer men det visade sig att alla iRivers hårddiskspelare har UMS. Det är bara flashspelarna som inte har det från start.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
Det där var det fånigaste jag läst på länge. Jag kan försäkra dig om att min iPod med Koss porta pro är allt annat än baslös. Jag har jämfört med brorsans iRiver och den "enorma" skillanden du yrar om existerar inte.

Jag prisar inte på något sätt iPod som överlägsen, vilket du gör med dina kära iRiver spelare. Fan boys fulla av BS ( det gäller även inlägg av iPod användare i den här tråden ) gör mig direkt illamående

Förlåt!

Visa signatur

En gång iPod aldrig mer iPod.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Game
''OKEJ!''

iRiver har bättre ljud punkt slut and vänd samma hörlurar på båda spelarna och iRiver kommer knäcka iPod, jag kan sänka basen i iRivern så att den blir som iPod baslös men ändå kommer iRiver låta bättre då dess D/A är nyare och mer avancerat!

Läs alla senaste testen, iRiver vinner ju hela tiden med Årets Produkt, Årets Spelare, Bäsa MP3 osv.

lyssna på vad jag säger! jag säger inte att någon har bättre ljud än den andra, båda har bra ljud som är ganska likvärdigt. resten är personligt.

alla tester som du snackar om(utan källor) är också utförda av subjektiva rescensanter, då är det deras smak som sätter betyget, att tester skulle visa ngt sånt e ju ganska befängt att säga. och det är inte alltid nyare hårdvara=bättre.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
lyssna på vad jag säger! jag säger inte att någon har bättre ljud än den andra, båda har bra ljud som är ganska likvärdigt. resten är personligt.

alla tester som du snackar om(utan källor) är också utförda av subjektiva rescensanter, då är det deras smak som sätter betyget, att tester skulle visa ngt sånt e ju ganska befängt att säga. och det är inte alltid nyare hårdvara=bättre.

Vadå är de olika ljud i dom som är lika bra? Är ett mörkt och ett ljust fasst båda är lika bra? haha

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem

Det är fakta att när man använder hörlurar med låg impedans tillsammans med iPod så försvinner en del av basen.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk
Medlem

off-topic

Sedan kan man disskutera om bas är lika med bra ljud. Kalle 17 år kanske tycker att hans Genexxa högtalare för 2k pix med jättefeta tolvor är hifi, medans Pelle 30 som sitter med ett finlirar system han köpt på hifi-klubben är av en helt annan åsikt. Min poäng är, klart som fn att smak och preferenser om ljud har betydelse.

Hur som helst, det känns som den här tråden håller på att spåra ut. Flame-war mellan iRiver fans och iPod anhängare bör ske någon annanstans.

On-topic: Undrar just om H-10 är ett samlingsnamn som kommer att ändras. Känns lite konstigt att ge flashbaserade och hårdisbaserade spelare samma produktnamn.

Permalänk
Medlem

Min personliga åsikt är att kvalit'en på låtarna spelar större roll än vilken spelare du sitter på.

Något så klart som mina små smyg hörlurar e2c på ipoden räcker för mina okännsliga öron...

Ska också nämnas att jag får en 40gbs ipod + snygg fm sändare för priset av en
lika stor 5gbs Iriver..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SimonWeb.se
Vadå är de olika ljud i dom som är lika bra? Är ett mörkt och ett ljust fasst båda är lika bra? haha

har ingen aning om vad du snackar om.

det är skillnad på ipods och irivers ljud (en ganska stor skillnad är väll att irivern har kraftigare bas) vad man tycker mest om är upp till var och en att avgöra.

Citat:

2pac
Sedan kan man disskutera om bas är lika med bra ljud. Kalle 17 år kanske tycker att hans Genexxa högtalare för 2k pix med jättefeta tolvor är hifi, medans Pelle 30 som sitter med ett finlirar system han köpt på hifi-klubben är av en helt annan åsikt. Min poäng är, klart som fn att smak och preferenser om ljud har betydelse.

Hur som helst, det känns som den här tråden håller på att spåra ut. Flame-war mellan iRiver fans och iPod anhängare bör ske någon annanstans.

tycker vi avslutar ljuddiskussionen med detta.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2pac
off-topic

Sedan kan man disskutera om bas är lika med bra ljud.

Även fast det är dagens sanning så tycker jag att basen är väldigt klent återgiven hos iPod med ett par E3c. Har dock lyssnat väldigt lite och jag ska göra ett bättre test innan jag utrycker mig mer om saken. Vad jag ville ha sagt är dock att basen finns ju där för att den ska höras. Den ska givetvis inte höras för mycket men jag tycker inte det är bättre om den hörs för lite.

Någon annan sa att uppfattningen om vad som är bra ljud är väldigt personlig. Detta stämmer givetivs också men trots detta så måste ju diverse recensioner på internet och i tidningar säga något om hur bra olika spelare är. Själv har jag inte hittat någonstans där iPod får bättre betyg än vad iRiver får. Detta hindrar dock inte båda spelarna från att få väldigt höga betyg. Om det bara varit personligt så kunde ju någon komma och påstå att en no-name spelare för 299 kr har bäst ljud och det är helt enkelt inte sant.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av walbert
Hej

E jekligt sugen på H10 men där är lite saker som gör mig tveksam. Hade varit trevligt om någon kunde skriva lite kommentarer till de.

Har läst/hört rykten om att det är samma d/a chipset som i ipod, vilket borde ge samma ljud.

Man skall tydligen kunna lägga till filer genom utforskaren men inte filer som du vill spela upp.
Dvs du måste använda irivers program om du vill lägga till en låt som du vill spela upp. kanske något som har att göra med irivers-ms samarbete.

Någon som vet om det ligger någon sanning i detta?

Nej det är inte samma chipset i iPod som det är i iRiver, vore helt uselt dumt också, nejdå.. Slå bort den tanken på en gång..

Det är UMS på H10

Och angående att man ska kunna synka iRivern med H10 är helt rätt, hur vet jag inte riktigt och om man ska kunna se film så är det faktiskt möjligt. iRiver släppte nyligen stöd för små videoklipp/filmer som var kodade i lägre hastigheter på H3XX-serien. Detta är inget som finns än men som kanske kommer med en ny firmware.

Ni som har frågor kan vända sig hit: http://forum.iriver.se/

Väldigt bra sida

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

Larvig att tjafsa om vilken mp3-spelare som har bäst ljud. Ungefär som att hävda att ens Ford Fiesta 1.1 är snabbare än någons Volvo amazon. En bil må vara snabbare, men båda är långsamma som satan. Peace!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FusionStar
Larvig att tjafsa om vilken mp3-spelare som har bäst ljud. Ungefär som att hävda att ens Ford Fiesta 1.1 är snabbare än någons Volvo amazon. En bil må vara snabbare, men båda är långsamma som satan. Peace!

Hehe jo kanske. Men det lät lite dumt.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FusionStar
Larvig att tjafsa om vilken mp3-spelare som har bäst ljud. Ungefär som att hävda att ens Ford Fiesta 1.1 är snabbare än någons Volvo amazon. En bil må vara snabbare, men båda är långsamma som satan. Peace!

Fast den här gången blir det lite mer som om vilken bil som är snabbast av Ferrari och Lamborgini (hur nu man stavar det...)

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Fast den här gången blir det lite mer som om vilken bil som är snabbast av Ferrari och Lamborgini (hur nu man stavar det...)

Nja, han menar väl att ingen mp3-spelare (gammal Volvo/Ford) kan jämföras med en fet stereo-anläggning (splitterny Ferrari/Lamborghini), hur bra de än är för att vara mp3-spelare.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Att tycka att man inte ska diskutera på ett diskutionsforum är bara dumt.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Att tycka att man inte ska diskutera på ett diskutionsforum är bara dumt.

HAHAHAHA Så jävla rätt !

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Att tycka att man inte ska diskutera på ett diskutionsforum är bara dumt.

Jodu.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk

HAHA det bästa jag läst på länge.

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBBi
Jodu.

Men om tre personer citerar det han skrev och tycker att det "är det bästa de hört på länge" blir det ingen diskussion längre! OT igen tack!

Har nu hamnat i en svår knipa, känns som om jag är i en stor labyrint, det är mörkt och jag kan inte hitta vägen ut Det är så att jag funderat på att köpa en MiniMoto/Pocketbike. Priset är exakt desamma, alltså 2600:-. Jag vet absolut inte vad jag ska göra... Någon som har en ide som kan lösa problemet? Försöka övertala mig till att köpa något?
Clueless =/

iRiver H10 vs.
Minimoto PB900/RY-99/CIG12

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Men om tre personer citerar det han skrev och tycker att det "är det bästa de hört på länge" blir det ingen disskution längre! OT igen tack!

Har nu hamnat i en svår knipa, känns som om jag är i en stor labyrint, det är mörkt och jag kan inte hitta vägen ut Det är så att jag funderat på att köpa en MiniMoto/Pocketbike. Priset är exakt desamma, alltså 2600:-. Jag vet absolut inte vad jag ska göra... Någon som har en ide som kan lösa problemet? Försöka övertala mig till att köpa något?
Clueless =/

iRiver H10 vs.
Minimoto PB900/RY-99/CIG12

Vad behöver du mest?

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gambit_2K
Världens minsta micro-drive spelare med färgdisplay! iriver H10 erbjuder även innovativ navigation med spelarens touch-pad och fullt stöd för Windows Media Player 10......

Verkar väldigt bra.

Visa signatur

På internet kommunicerar vi mestadels med text. Så om du skriver och stavar som en idiot kommer du troligtvis bli betraktad som en sådan.

Permalänk

Den är bra. Fasst jag tror att jag kommer att vänta tills den kommer med 40 gb

Visa signatur

Iriver H10 20gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Men om tre personer citerar det han skrev och tycker att det "är det bästa de hört på länge" blir det ingen disskution längre! OT igen tack!

Har nu hamnat i en svår knipa, känns som om jag är i en stor labyrint, det är mörkt och jag kan inte hitta vägen ut Det är så att jag funderat på att köpa en MiniMoto/Pocketbike. Priset är exakt desamma, alltså 2600:-. Jag vet absolut inte vad jag ska göra... Någon som har en ide som kan lösa problemet? Försöka övertala mig till att köpa något?
Clueless =/

iRiver H10 vs.
Minimoto PB900/RY-99/CIG12

Offtopic (döda mig inte ): Förlåt, men måste bara hålla med. Håller med dig också.

Ontopic: En MiniMoto kanske är kul ett tag, men jag slår vad om att du kommer att tröttna på den inom en månad. En mp3-spelare kan du ha kul med hela tiden, för man blir sällan trött på musik.

Sov gott!

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benvit
Vad behöver du mest?

Jo du.. om jag bara visste =/. Har redan en 128MB Mp3 spelare som glädjer mig, klarar mig riktigt bra med den och jag tycker faktiskt inte att det är lönt med 5GB Mp3 spelare, undrar vad jag kommer göra med all plats..
Minimoton ser ju ut och vara överball men hur långt håller det? På sommaren blir det klart minimoton som gäller. Men kommer jag orka hålla ut tills juni/juli? Och vad gör jag om den går isönder, ifall jag behöver reservdelar etc? Tror inte jag kan har lust att betala frakt till kina and so on.. Men ändå vill jag köra en minimoto, flasha i sta'n och jävlas med kompisarna

Har tills Februari, den 28:de Januari, på mig att bestämma.

JoBBi; Sov gott du me, och alla andra!

Visa signatur

"Signatur raderad, max tre rader i size 1. Se reglerna". - Vicotnik (The evül one!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ilcoo
Jo du.. om jag bara visste =/. Har redan en 128MB Mp3 spelare som glädjer mig, klarar mig riktigt bra med den och jag tycker faktiskt inte att det är lönt med 5GB Mp3 spelare, undrar vad jag kommer göra med all plats..
Minimoton ser ju ut och vara överball men hur långt håller det? På sommaren blir det klart minimoton som gäller. Men kommer jag orka hålla ut tills juni/juli? Och vad gör jag om den går isönder, ifall jag behöver reservdelar etc? Tror inte jag kan har lust att betala frakt till kina and so on.. Men ändå vill jag köra en minimoto, flasha i sta'n och jävlas med kompisarna

Har tills Februari, den 28:de Januari, på mig att bestämma.

JoBBi; Sov gott du me, och alla andra!

Tja du kan juh vänta tills den kommer ut i 1GB-versionen, den är exakt likadan fast den är bara stor som en zippotändare! Fast hur länge kommer en minimoto att hålla? Ryggproblem då man sitter som en korvring?

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

När kommer flashversionerna ut (F10, men inte helt bestämt namn)?

Permalänk
Medlem

Verkar nice Men tror inte den "gubben" behöver mer pengar

Permalänk

Vänta tills H10 kommer med 40 gb

Visa signatur

Iriver H10 20gb