ska jag köpa fifa 2005 (ps2)?

Permalänk
Medlem

ska jag köpa fifa 2005 (ps2)?

tjena.

ska jag köpa fifa 2005 har spelat demot på datan tyckt det va skoj=) men ska köpa det till ps2. är det värt pengarna?

har pro evulution 4 redan. men man vill ju ha alla lag licenser ocksånt tack på förhand för alla svar

Visa signatur

Jeppy

Permalänk

PE4 är så många gånger bättre så jag tror inte du blir särskilt nöjd

Permalänk
Medlem

Rekomenderar fifa 2005 blev lite beroende av det spelet ett tag, jag tycker att PE4 suger rätt hårt

Visa signatur

Oldtimer :)

Permalänk
Medlem

Ja e en stor FIFA-Fan, men ja rekomenderar dej att inte köpa spelet! För det är grymt roligt i början, men efter en månad eller två blir man riktigt trött på d!

Visa signatur

Man förtjänar inga mål, man gör dom!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Moses
PE4 är så många gånger bättre så jag tror inte du blir särskilt nöjd

Permalänk

Pro Evolution 4 !

Permalänk

Tänkte förtydliga mitt första påstående lite.

Fifa 2005 har extremt lite med fotboll att göra, som spel (arkadlir? )kan någon kanske tycka om det. Knappast någon längre tid dock.

PE4 försöker däremot "simulera fotbollsmatcher", och lyckas väldigt bra. Det klart bästa fotbollsspelet som finns idag. International Superstar Soccer till snes går ju inte av för hackor heller iofs, haha.

Om man hellre spelar ett spel riktat till någotsånär (ett ord?) fotbollsintresserade är PE4 ett givet val.

PS. Tyvärr kan jag inte se Fifa vara bättre på något sätt även om jag sätter mig in i situationen som helt ointresserad. DS.

Permalänk
Medlem

PES4 är så grymt mycket bättre, köp det istället.
(Kom precis på hur förbannad jag blev på Konsoll som gav Fifa bättre betyg).

Permalänk

enda som e dåligt me PE4 e att de finns så få lag, och att fom inte har samma namn som i verkligheten vissa lag

Permalänk

Det går ju att fixa lagen med "felaktiga namn." Vet inte hur man går till väga med ps2-versionen men på pc finns det ju små "patchar", jag har inte provat själv men läste om det.

Permalänk
Medlem

Precis, jag har alla rätta namn på allt. Även om kommentatorn inte säger vissa namn i PES4 så gjorde han det i PES3 och han låter precis likadan, så det finns patch för det med... så man har alla namn rätt.

Jag hade bara spelat fifa-liren förut och tyckte dom var kul men sen testade jag PES4 och efter det skrattar man bara åt fifa... PES4 är inte perfekt men det är helt otroligt verkligt, slås av det när jag spelar och det händer saker som aldrig skulle hända i fifa. Där känns allt så jävla scriptat, bollen är klistrad vid fötterna och går rakt genom benen och så ibland...

Fifa är dock för alla barn, PES4 är rätt avancerat om man inte har spelat det förr... tog ett tag för mig att hantera det någolunda. I fifa tex kan man bara trycka på skjutknappen i något konstigt läge och dra upp en stenhård pärla rakt i krysset utan att tajma eller något typ... fan gör du ett snyggt mål i pes skriker man fan av lycka.

Fifa = för mindre barn och folk som gillar arkadlir.
PES = för hardcorespelare som gillar realism.

och ja, jag ser ner på alla som gillar fifa bättre efter de spelat pes

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Avstängd

asså jag rekomenderar det stark!

Permalänk
Medlem

Inte FIFA, köp PES4! FIFA är ingen utmaning..

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

tack alla för svaren men som jag skrev har jag Pes 4 redan=) till ps2 men har suttit och redigerat lite innan jag skrev denna tråden. tog lite tid men synd att konami inte har lika mycket pengar som easport eller (dem kanske har det) så kund dem ju köpt alla licenser ochsånt för pes4 äger. för det enda jag vill ha fifa 2005 för är just allsvenskan, alla lag rätta namn m.m!

Visa signatur

Jeppy