Permalänk

Sony NW-HD3

Ja vad säger ni ? Efter att ha kikat på en Ipod 4g 20gb ett bra tag, så blir jag nu extremt sugen på en sådan, eftersom det enda som hindrat mig från att köpa föregångaren HD1 är ATRAC-tjafset.

Har någonstans hört att den skall släppas i mitten av januari...
Någon som vet mer om den?

Eftersom jag har extremt bra erfarenhet av sonys bärbara MD-spelare så tror jag knappast att jag kommer bli besviken på denna.

Om jag hittar den för 3500 när den släpps, så slår jag nog till.

Permalänk

finmns för 3690 på netonnet. Jag har beställt en.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem

Re: Sony NW-HD3

Den finns att få tag i redan nu. Dock är efterfrågan rätt hög på dom nu och jag bokade direkt av säljare på Sony(personalköp) och han trodde inte jag skulle få den förräns i början på Februari. Ska iofs ha en rosa så det var därför det skulle ta lite tid.

Uppgraderade även min Hd1 igår så den stödjer mp3 nu så man slipper atrac och det gick problemfritt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
Ja vad säger ni ? Efter att ha kikat på en Ipod 4g 20gb ett bra tag, så blir jag nu extremt sugen på en sådan, eftersom det enda som hindrat mig från att köpa föregångaren HD1 är ATRAC-tjafset.

Har någonstans hört att den skall släppas i mitten av januari...
Någon som vet mer om den?

Eftersom jag har extremt bra erfarenhet av sonys bärbara MD-spelare så tror jag knappast att jag kommer bli besviken på denna.

Om jag hittar den för 3500 när den släpps, så slår jag nog till.

Permalänk
Medlem

e NW-HD1 mycket större än HD3? annars så köper man ju en HD-1 å upgraderar den så den stödjer mp3. nån som har nån länk till en hd-1 med ett bra pris?

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem

de är identiska i storlek.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Nw-Hd3

Bredd (mm) 90
Höjd (mm) 62.1
Djup (mm) 14.8
Vikt 130g

------------------------

Nw-Hd1

Bredd (mm) 89
Höjd (mm) 62.1
Djup (mm) 13.8
Vikt 110g

Från sony.se

Permalänk
Medlem

o satans, hd3 var hela 1 mm bredare p 1 mm tjockare o hemska tanke 20 gram :D:D men till saken hör att NW-HD! kostar ca 3000 kr, sen vill man uppdatera den så att den klarar MP3. då springer det iväg en 2-300 kr till. jag skulle då hellre betala 3400-3500 o få en NW-HD3 som funkade direkt.

om jag därmot redan hade en NW-HD1 skulle ja aldrig köpa en HD3 då ja tror de hårdvarumässigt är rätt lika.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

va??? kostar det att updatera firmware i den? låter ju helt illa....

Visa signatur

Leadtek Winfast Pro II Nforce 2 | AMD Athlon Barton 2500+ @ 2205 Mhz | 1024MB RAM | C3D Ati Radeon 9800 Pro | Seagate Barracuda 120GB/160GB/200GB/300GB S-ATA | LG 1730B
Laptops: Dell XPS 1530 | Fujitsu-Siemens 3438G | Acer 5021WLMI

Permalänk
Medlem

Det är ingen firmware-uppgradering, som jag förstått det. Det är en hårdvaruändring.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

yupp, man får tydligen skicka in den till sony. Jag får förövrigt min HD3 på tisdag så om ni e intresserade kan jag skriva en liten recension här sen.

Visa signatur

[ASUS Z87-A] [ Intel I7 4790k @ 4,6 Ghz ] [ 8GB Corsair DDR3 ] [ ASUS GTX 780 DCUII OC @ 1200/6500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Osires
va??? kostar det att updatera firmware i den? låter ju helt illa....

180 kr.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive