Permalänk
Medlem

Comviq Knock-out, månadsavgift?

När jag surfade runt på Comviqs hemsida och skulle kolla lite om deras abbonemang Knockout. Då står det

Minidebitering samtalsavgift 69:-/månad

Menas det alltså att jag måste ringa för 69kr i månaden, annars får jag betala det som är kvar? (om jag ringer för 19, får jag betala 50kr)

Permalänk
Hedersmedlem

RINGER DU FÖR 19KR FÅR DU BETALA 69KR, Obs caps

Permalänk
Medlem

mjaha... ännu ett fult sätt att lura folk att det "inte" är någon månadsavgift...

Permalänk
Medlem

Men det framgår ganska tydligt att minsta debitering är 69kr. Hur mycket ringer du förresten själv för varje månad, med ditt nuvarande abbonemang?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Men det framgår ganska tydligt att minsta debitering är 69kr. Hur mycket ringer du förresten själv för varje månad, med ditt nuvarande abbonemang?

Nej det gör det inte alls.

"ingen månadsavgift" får en att tänka åt kontant-hållet, där man betalar för hur mycket man ringer, oavsett hur mycket man ringer. Jag var tvungen att klicka på "övriga abbonemangsvillkor" innan jag fick reda på det. Har bara sett reklam och sånt om det innan, där har jag ej hört något om att minimidebiteringen var 69:-

Så visst, det framgår, om man letar efter det, men tydligt är det knappast, vilket är dåligt.

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Medlem

Glöm inte det de kallar för "ingen bindningstid" oxå. TRE månaders uppsägningstid...

Permalänk
Avstängd

jävligt dålig stil sånthär. Men men.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Medlem

Jag tycker iaf att det är ett jävligt bra erbjudande.

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Avstängd

niv3rt, ja men det är förtfarande en fast avgift per månad. Borde stå: Månadsavgift 69kr. 100 minuter gratis per månad, därefter 69öre per minut.

Visa signatur

óynk

Permalänk
Avstängd

det får du dock inte!

Minibelopp som kommer på räkningen är 69kr.
I det får du ju ringa, smsa, porrsurfa eller vad du vill. Drar du över det får du betala vad du drar över för. De gör rätt i att säga att det inte är en månadsavgift för det är det inte, i sin rätta benämning. Det är en teleräkning på minimum 69kr och inget annat. Bara för att det kommer från samma bolag betyder det inte att det är en månadsavgift.

Bara att titta på era nuvarande teleräkningar (om ni har abbonnemang) så ser ni skillnaderna. Ska väl påpekas att det verkar vara ett bra abonnemang, skulle själv ha tagit det om jag bara fått tummen ur och pallat mig iväg....hehe

Permalänk
Medlem

Om man har det abonnemanget så ringer man antagligen för 69kr så då spelar det väl ingen roll eller?

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

jag kör med .net och där är det 25kr minibelopp.. men eftersom jag ringer för mer än 25kr i månaden så betalar jag ändå bara det jag har ringt för och inget annat.. samma är det med knock-out

ett bra ex. farsan hade comviq privat.. betalade 25kr i månaden för abbonnemanget plus samtalsminuterna, så han bytte oxå till .net nu betalar han fortfarande minst 25kr i månaden.. men får nu ringa för dom oxå.. så för honom är det en skitbra deal...

Permalänk
Medlem

Jag kan rekomendera djuice kontantkort, om man vill ringa billigt.
jag har det och är otroligt nöjd bra sändning har jag och allt sådant.

99 öre/ min alla operatörer dygnet runt.
69 öre/sms alla operatörer dygnet runt.

Permalänk
Medlem

låter som det fula knepet TRE tog till med sitt nya kontantkort, betalar man inte 199 kr i månaden så kan man helt enkelt inte ringa. Dera motivering på kontantkort var ungefär att du kan bestämma själv när du vill betala för att ringa. LOL säger jag iaf.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LCL
jag kör med .net och där är det 25kr minibelopp.. men eftersom jag ringer för mer än 25kr i månaden så betalar jag ändå bara det jag har ringt för och inget annat.. samma är det med knock-out

ett bra ex. farsan hade comviq privat.. betalade 25kr i månaden för abbonnemanget plus samtalsminuterna, så han bytte oxå till .net nu betalar han fortfarande minst 25kr i månaden.. men får nu ringa för dom oxå.. så för honom är det en skitbra deal...

Comviq.net som ju som kontantkort också, då kan man knappast vara tvungen att betala några 25kr/månad. Har tänkt byta till det snart.

Men som sagt, Djuice med flera finns också.

Visa signatur

««« »»»