Permalänk
Medlem

Stort, snyggt och lättkylt chassi

Min dator låter som en jäkla skördetröska. Är ute efter ett stort chassi som är lätt att kyla (tex. två 120mm bak och två fram) och ljuddämpa.
Dessutom ska det stå i vardagsrummet intill TVn så det ska gärna vara diskret. Helt ska hela rasket vara i borstat aluminium, dörr i fronten skulle inte skadat så länge den inte sitter och blockerar luftflödet.

Jag är inte sugen på att lägga mer än 2000 spänn (exkl. eventuell frakt) och chassit behöver absolut inte komma med nätdel då jag redan har ett riktigt bra agg på 480w.

Har ni tips på chassin så tipsa gärna om vart man kan köpa dem också.

Visa signatur

Från den andra sidan. :)

Permalänk
Medlem

Anser då att detta är ett mycket bra val - http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=858&session=532ae6...
Visserligen bara 80mm, men va fan :pl

Visa signatur

[Antec 1200][Corsair TX650W][Asus P5Q-E][Intel E8400][2x2GB Corsair XMS2 PC6400][Sapphire HD4850 512Mb][Zerotherm NV120]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddan
Anser då att detta är ett mycket bra val - http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=858&session=532ae6...
Visserligen bara 80mm, men va fan :pl

Satt och tittade på det, men det är knappt större än det jag redan har idag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cooler Master Stacker, stort, snyggt och lättkylt saknar dörr dock.
www.komplett.se

Permalänk

Snyggt å snyggt.. smaken är som baken, folk tycker olika om olika chassin. Det jag just införskaffat att ha som filserver är enl mig snyggt, framförallt så är det stort med massa utrymme. 2x120 i bak (en på mitten å en längst upp), 3x92 på sidan (längst ner, längst fram för kylning av diskarna) samt ytterligare 2x92 i dörren.

Finns på komplett, datorbutiken osv.. 13-1400:- dock så ingår nätagg då (se signatur för hela namnet på chassit). Annars så är det väl bara att kika på Lian-Li eller Antech.

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Inaktiv

Låter som du beskiver ett Stacker faktiskt. Kylningen är ju inte nådig. Möjligheterna obegränsade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang
Låter som du beskiver ett Stacker faktiskt. Kylningen är ju inte nådig. Möjligheterna obegränsade.

Bara det att fronten är så jäkla trist. Skulle helst ha något i stil med Lian Li PC60-fronten, eller ännu hellre en aluminiumdörr.

Funderar lite på Lian Li PC70 också, ganska dyrt men ack så rymligt och ganska lättkylt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kolla på Chiftec MECH BIgtower. Är diskret, men lite stor och inte borstad alu. Men fin som fan, är nöjd själv
Kolla här: http://www.dustin.se/DacsaPortal/system/pages/products/wf_sho...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk

Den lådan jag beskrev är som sagt den i min signatur.. dvs ett Chieftec Bigtower,samma som AzzEX länka till men i silver istället vilket ger utseendet av borstad alu

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem

Röstar för Lian li.

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!