LaCie Porsche 250gb frågor

Permalänk

LaCie Porsche 250gb frågor

Funderar på att köpa en LaCie Porsche 250gb (usb2)
http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10468
Men jag undrar över några saker.
Är den mycket högljudd jämfört med andra externa hds?
Är kabinetten av aluminium eller plast?
Hur är kvalitén?
Har den stora värmeproblem?
Andra åsikter om den är bra/dålig från er som har den?

tack på förhand.

Permalänk

Re: LaCie Porsche 250gb frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Funderar på att köpa en LaCie Porsche 250gb (usb2)
http://www.lacie.com/se/products/product.htm?pid=10468
Men jag undrar över några saker.
Är den mycket högljudd jämfört med andra externa hds?
Är kabinetten av aluminium eller plast?
Hur är kvalitén?
Har den stora värmeproblem?
Andra åsikter om den är bra/dålig från er som har den?

tack på förhand.

Har haft min i nån vecka nu.
Jag tycker inte den låter speciellt mycket men har läst att en del tycker det.
Kabinetten är inte av plast men jag vet inte om det är aluminium Bör dock vara det.
Kvalitén är väldigt bra, lådan är fin
Vet inte riktigt om man kan kalla det värmeproblem men varm är den.

Permalänk
Medlem

Re: Re: LaCie Porsche 250gb frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Corpsegrinder
Har haft min i nån vecka nu.
Jag tycker inte den låter speciellt mycket men har läst att en del tycker det.
Kabinetten är inte av plast men jag vet inte om det är aluminium Bör dock vara det.
Kvalitén är väldigt bra, lådan är fin
Vet inte riktigt om man kan kalla det värmeproblem men varm är den.

Lådan skall vara varm, det är beviset på att värmen leds från hårddisken.
Billiga skräp-kabinetter blir inte så varma eftersom hårddisken behåller mesta värmen.

Permalänk
Medlem

Re: LaCie Porsche 250gb frågor

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KikkomaN^SWE
Är kabinetten av aluminium eller plast?
Hur är kvalitén?
Har den stora värmeproblem?
Andra åsikter om den är bra/dålig från er som har den?

tack på förhand.

Jag har 2 stycken såna för backup. Kabinettet är tyvärr av PLAST så akta dig för repor! Men kvalitén känns mkt bra enligt mig. Den känns robust och har bra prestanda. Jag har inte upplevt några som helstvärmeproblem, mina två står staplade på varandra, de är som gjorda för det. Jag är mkt nöjd med dem och rekommenderar ett köp! ska själv köpa en till inom en snar framtid.

Permalänk
Medlem

har haft en i kanske ett halvår nu. fungerar alldeles utmärkt. inga prestandaproblem. låter enligt mig inte mycket alls. blir varm, men inte tillräckligt för att man inte ska kunna hålla handen på den en längre stund. enkel att placera. kort usb-kabel, lång strömkabel/kablar.

Permalänk

Polarn har en exakt sådan och den har alu-skal...Som blir varmt inte bränn-varmt dock - men som någon sa det är bra för då leds värmen bort från disken...

Den låter lika lite som min OneTouch. Lika snabb också.

Visa signatur

Dator: Snabb som blixten.
Skärm: Asus G-sync 27"
Svart skrivbord med repor.

Permalänk
Medlem

HD utanför datorlådan

Och framförallt att slippa värmeutvecklingen inuti PC-lådan och problemet att fläkta ut den. Samt att belasta kraftaggregatet i PC'n

Visa signatur

Gudrun1

Permalänk

Jag funderar på att köpa LACIE PORSCHE DESKTOP 250GB EXTERN USB 2.0 som jag främst ska använda till min laptop. Min undran är bara ifall det kommer att vara möjligt att använda den till min äldre stationära dator också. Jag kör XP på den och har 120 gigs intern hårddisk i den. Kommer det att vara möjligt att kopiera filer mellan den interna på den stationära och Lacien? Alltså ifall inte min dator stödjer större hårddiskar än 120 gig, kommer jag då att kunna använda 120 gig av Laciens hårddisk eller ingenting alls?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hattricker
Jag funderar på att köpa LACIE PORSCHE DESKTOP 250GB EXTERN USB 2.0 som jag främst ska använda till min laptop. Min undran är bara ifall det kommer att vara möjligt att använda den till min äldre stationära dator också. Jag kör XP på den och har 120 gigs intern hårddisk i den. Kommer det att vara möjligt att kopiera filer mellan den interna på den stationära och Lacien? Alltså ifall inte min dator stödjer större hårddiskar än 120 gig, kommer jag då att kunna använda 120 gig av Laciens hårddisk eller ingenting alls?

Du kommer att kunna använda hela hårddisken.

Permalänk
Hedersmedlem

Köpte en tidigare i veckan och än så länge är jag nöjd.
Kabinetten verkar vara bra på att leda värme.
Ljudnivån är acceptabel, låter precis lika mycket som en vanlig disk. Den låter dock lite mer än normalt vid skrivning. Är ju bara att ställa ned den på golvet om man stör sig på ljudet.
Det sitter en Maxtor 7Y250P0 Maxtor MaxLine Plus II 250GB IDE i min.

Har inte hittat någon programvara än som klarar av att läsa av s.m.a.r.t på disken än. Tekniskt sett är det möjligt, frågan är om det finns något program än som klarar av det. Vore intresserant att se hur disken mår.

Är det förresten någon som kör sin lacie 24/7? Jag stänger av min på nätterna då jag inte riktigt än vet hur varm disken egentligen är.

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Är det förresten någon som kör sin lacie 24/7? Jag stänger av min på nätterna då jag inte riktigt än vet hur varm disken egentligen är.

Jag kör min 24/7. Funkar finfint.