Permalänk
Medlem

Vägrar starta

Hjälpte en polare att sätta dit en ny processor fläckt nyss men nu vägrar datorn starta upp helt. Den startar som vanligt men efter ett antal sek så bara tvärdör datorn men ett nästan ohörbart pip.
Antalet sek e olika från gång till gång... Någon gång hinner den nästan inte få igång skärmen men ibland hinner den börja ladda windows.

Datorn är en om jag kommer ihåg allt rätt
Moderkort: msn neo2 platinum
Cpu: Amd 64 3200+
Minne: corsair valute s
Graffe: Powercolor 9800 pro
Hårddisk: segate baracude s-ata
Nätagg: antec sonata 360W

Fläckten som satt på var den man får me när man köper och fläckten vi bytte till var en zalman fanmate.
Ett problem som vi hade var att tejpen lr va de e som håller fast den gammla fläckten satt väldigt hårt å när vi väl fick loss den så satt processorn kvar på fläckten utan att bygeln i sockeln va uppfälld.

Har testat me att dra ur fläckten sätta i den gamla fläckten å bara lägga den i chassit å lite sånt där men inget hjälper...

Det är väll möjligt att benen på processorn kan ha gått sönder lr blivit böjda men då tycker jag inte att datorn ska starta alls.

Å en lite konstig sak som jag tänkte på... Om man lät datorn stå avstängd ett tag så kom man längre i uppstarten.
Och jag hinner komma in i bios men inte värst mycket mer innan den stänger av sig

Så va tror ni att de kan vara?
Är väldigt tacksam för all hjälp

Visa signatur

[AMD 64 3200+ @2200] [Gigabyte K8NS Ultra 939] [1Gb Kingston DDR PC 3200] [Leadtech 6800 le @ 16/1,6] [Seasonic S12 430W] [Antec Sonata]