Permalänk
Medlem

Någon som har Antec Aria? Hjälp :)

Är så att jag ska köpa en liten låda nu.. Är sjukt störd på dom stora klumpiga lådorna.

Så nu har jag planerat att köpa en
Antec Aria

jag har sökt runt hela världen för att få information om hur det ser ut innuti den.

Dessa bilder har jag kommit över

Snodda direkt ifrån
http://www.silentpcreview.com/article146-page1.html

Okey nu är det såhär att jag har en Zalman Alcu7000 som jag ÄLSKAR. Aldrig mer att jag köper något som inte funkar

Nu har jag läst lite på den sidan om lådan och ser att man får plats med

2CD
3HD
1DS(a:/)

Men är det fysiskt möjligt att slänga in min alcu där?

Efter att jag läste om Q-BOX II på Swec. Och i den får man plats med en Zalman Alcu7000 men den lådan kräver MITX kort och dom ör ju myclket dyrare =/

Permalänk
Medlem

GoTaLL har en aria om jag inte minns fel, hör med honom.

Permalänk
Medlem

om man ser på den 3e bilden så verkar det vara rätt så tajjt ://

Visa signatur

[ 3800+ x2 [ asus A8N-sli-se [ xfx 7900gt [ 160 gb [ twinmos 1024mb [ bzerk 500w [ beantech igloo [

Permalänk
Medlem

Jag har sett flera recentioner där dom får in zalmans 7000 serie i Arian, har forskat själv för det blir den kylaren i min nästa setup i en Aria.

Dock så kan det bero på var cpun sitter på moderkortet, men i alla fall jag sett där dom testat säger dom satta sak, det är riktigt tajt, men det går.

Jag kommer iaf köpa och testa.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Det borde juh gå.. I värsta fal får du juh bara modda bort något lite nånstans...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basep
Jag har sett flera recentioner där dom får in zalmans 7000 serie i Arian, har forskat själv för det blir den kylaren i min nästa setup i en Aria.

Dock så kan det bero på var cpun sitter på moderkortet, men i alla fall jag sett där dom testat säger dom satta sak, det är riktigt tajt, men det går.

Jag kommer iaf köpa och testa.

Om du hittar dom igen glöm inte att posta

--------------

Jag har med funderat på att om det inte skulle passa kan man ju modda dom Kylflänsarna som är ivägen.

men men nu ska jag söka efter modekort som har bra CPUplats.. Om du vet något runt 500-800kr tipsa mig

Edit: Fan vad glad jag blir nu

Permalänk
Medlem

Vad ska du köra för sockel? Själv funderar jag på att köra 754 med ett MSI FISRB K8NM Nforce3 från komplett, skulle ju vilja köra 939 men jag har ju AGP graffe som jag inte vill byta. Har inte hittat några 939 matx kort med AGP.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Tänkte köra Socket A eftersom jag väntar med A64 tills jag ska uppgradera datorn 100% (typ första lönen eller något )

Någon som kan komma på vilket modekort dom kör
http://www.barbones.com/index.php?page=aria

Permalänk

du får plats med 1st 5.25" och 3 st interna 3,5"...
inte 2 st 5.25 som du skrev... och den har ingen plats för diskett heller, såvida du inte kör den i utanför datorn.

jag har en sån låda... gillar den... men vill ha hypertyst så ska modda lite så jag kan sänka varvtalet på alla fläktar.
kör en zalman 7000b cu med, passar perfect.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av williamjohansson
du får plats med 1st 5.25" och 3 st interna 3,5"...
inte 2 st 5.25 som du skrev... och den har ingen plats för diskett heller, såvida du inte kör den i utanför datorn.

jag har en sån låda... gillar den... men vill ha hypertyst så ska modda lite så jag kan sänka varvtalet på alla fläktar.
kör en zalman 7000b cu med, passar perfect.

Vilket modekort?

Permalänk

men om man kör zalman 7000 på cpun kan man inte ha en 3.5" enhet hängande på den sidan, såvida man inte vill knipsa av några flänsar på zalmanen.

vanligt matx... alltså lådan har inte plats, om moderkort stöder mer är en annan story.

Permalänk
Medlem

Enligt

Ska det passa precis..

Tack för tipsen ska snart beställa en Antec Aria + Asus mATXkort

Eller han kanske beskriver att det inte funkar med denna texten

Citat:

Verdict 1: ça ne passe pas. Il manque quelques millimètres en hauteur pour permettre l’utilisation conjointe de cet emplacement de disque et d’un ventirad Zalman 7000. Le salut viendra peut être d’une dénommée Dremel, qui devrait permettre de rogner un ou deux précieux millimètres sur le ventirad, mais je vous avoue que je n’étais pas vraiment motivé pour commencer à bricoler mon Zalman tout neuf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eller han kanske beskriver att det inte funkar med denna texten

"Verdict 1: that does not pass. It misses a few millimetres in height to allow the joint use of this site of disc and a ventirad Zalman 7000. Safety will come can be of called Dremel, which should make it possible to cut down one or two invaluable millimetres on the ventirad, but I acknowledge you that I was not really motivated to start to arrange my very new Zalman."

Permalänk

Funderar även jag på att köpa en Antec Aria och ett M-atx socket A moderkort till system i sign. (eller en billig A64 eller liknade)

Frågan är bara om Arctic Cooling AMD Copper Silent får plats?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av macke1
om man ser på den 3e bilden så verkar det vara rätt så tajjt ://

Förstår inte på vilket sätt det är tight, hm?

Enligt GamePC:s review verkar det gå:

"As you can see, the Aria's custom 300W power supply is not the typical square size of standard ATX and Micro-ATX power supplies. Instead, this unit has a fairly large rectangle-sized chunk missing from the power supply, which allows for larger CPU coolers to be installed directly underneath the power supply. Most retail CPU coolers will fit underneath the power supply without any issues, although we found that taller heatsinks were a bit more problematic to install with."

Eller?

Tacksam för hjälp

Visa signatur

Powercolor Radeon 9700 Pro - Epox 8rda+ - Barton 2500+ @ 3200+ - 1024Mb DDR PC3200 - Antec 1030b -2st hd, 200Gb tot

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Tänkte köra Socket A eftersom jag väntar med A64 tills jag ska uppgradera datorn 100% (typ första lönen eller något )

Någon som kan komma på vilket modekort dom kör
http://www.barbones.com/index.php?page=aria

LeadtekWinfast K7ncr18GM? Fast det är kanske ett grafikkort? har dock för mig att jag har sett att Leaktek tillverkar någon mini bräda. dyr var den dock har jag för mig

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem

jag har en aria .. och jag skulle ge tipset att inte smacka i en massa disk i den då den kan ha en tendens att blir varm .. men då kan man ju pula i nån stor fläkt å andra sidan ..

Permalänk
Medlem

Ingen som moddat 120mm fläkten så att den inte låter så mycket?

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Tjena. jag undrar om någon vet om Zalman 7000 passar ihop med MSI RS480M2 i en Aria ?

tänkt å ha den kombinationen isf

[edit] funderar också på om ATI Silencer/Sapphire TOXIC får plats i den...

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk
Medlem

Jag har också funderat just på en Aria med MSI RS480M2 och en Zalman 7000b. Ingen som har provat det och sett att det passar, eller rymms??

Visa signatur

I feel always strong inside...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fjordlax
Jag har också funderat just på en Aria med MSI RS480M2 och en Zalman 7000b. Ingen som har provat det och sett att det passar, eller rymms??

jag har jämnfört bilderna på MSI RS480M2, och det moderkortet som passade, jag tycker att det såg ut som att Zalman 7000 inte kommer va något problem... jag ska iaf köpa och hoppas att det kommer passa

Visa signatur

Antec SLK3000B | Tagan 480W | AMD A64 3000+ Winchester | Zalman CNPS7000B-CU | MSI RS480M2 | 1x512 A-data Vitesta PC4000 | Sapphire X700Pro 128mb | Seagate 120+200GB
var snäll och CITERA när du skriver till mig :)

Permalänk

vilket Pentium 4 Mobo med AGP och NorthWood och Dualchannel ska man ha i denna? Funderar även jag på en sån kan manmodda in en tystare 120mm fläkt i nätagget, eftersom den är rätt högljudd?

Permalänk
Medlem

Alex, modda in en annan 120mm är inget problem, den som sitter som standard kopplas till en vanlig chassifläkt kontakt på moderkortet, bara att köra en fanmate eller liknande så får du precis den hastighet du vill. kom ihåg dock att fläkten måste vara 25mm djup, inte mer.

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk

okej. Tackar Basep

Permalänk
Medlem

Fläktbyte Antec Aria PSU

köpte en 120mm adda idag...och när jag bröt upp nätagget såg jag till min förtvivlan att kontakten som gamla fläkten satt i är en 2pins-fläkt. med 3 sladdar inkommande...så två sladdar går ihop till en. Bara till att löda om lite eller?? på http://www.adamed.tk finns 3 bilder. Blev nåt sär när jag skulle länka dom ^^

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg

Permalänk
Medlem

Jag körde min Adda 16db rakt ner på moderkortet, funkade perfekt. Den medföljande fläkten är så vitt jag förstått det tempstyrd, kanske är därför den är "skum"?

Visa signatur

Athlon64 3000+@250x10=2500mhz (ska högre) C7000B-CU| 2x512 Vitesta pc4000 | m-atx MSI K8NM FISRB | Powercolor x800pro VIVO @545/540 | 2x120gb | DVD-RW | Antec Sonata 2 | Superpi 36s

Permalänk
Medlem

Re: Fläktbyte Antec Aria PSU

Citat:

Ursprungligen inskrivet av adamj
köpte en 120mm adda idag...och när jag bröt upp nätagget såg jag till min förtvivlan att kontakten som gamla fläkten satt i är en 2pins-fläkt. med 3 sladdar inkommande...så två sladdar går ihop till en. Bara till att löda om lite eller?? på http://www.adamed.tk finns 3 bilder. Blev nåt sär när jag skulle länka dom ^^

skarpa bilder där... nästan så man ser vad som finns på dem!

Permalänk

jag undrar hur man får igång minneskortläsaren. Har letat som 17 efter nått uttag på moderkortet! nån som kan hjälpa mig? har asus a7n8x-vm/400 tvout.

Visa signatur

kan lite av varje

Permalänk
Medlem

du kopplar in den till usb på moderkortet inga problem, men du blir ju av med en usb-port

Visa signatur

Jag tar väl en kaka, jag tar kanske två
gamertag: http://card.mygamercard.net/SV/aj203.jpg