Permalänk
Medlem

Angående piratkopiering

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,607060,00....

Hörde nått att nån på Ancient hade blivit haffad......troligtvis skitsnack va!?

Visa signatur

Stationär: Asrock Dual VSTA | AMD Opteron 170 | Sapphire X800XT | 2*1024 MB Corsair XMS | 1*Raptor 74 Gb | 2*Seagate 250 Gb | 1*Seagate 500 Gb | NEC 3540 | Logitech MX1000 | Icemat Black Second Edition |
Laptop: IBM 600X
Telefon: W880

Permalänk
Medlem

Det står på framsidan till Metro också.

Permalänk
Medlem

gillar omröstningen där över 80% inte tycker det är fel med piratkopiering...

Permalänk

Hörde de på radion på G te jobbet imorse oxå
men ja undrar om de kommer bli en domm..
Men blir det en domm så lär den bli hårt...
Dom vill troligen statuera ett exempel

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Medlem

"Byter du spel och filmer på internet?
Då lever du farligt."

vilket jävla skämt! patetiskt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
"Byter du spel och filmer på internet?
Då lever du farligt."

vilket jävla skämt! patetiskt!

skämt.. jo, du om polisen kommer och knackar på din dörr ?? vad händer då tro... ??

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
skämt.. jo, du om polisen kommer och knackar på din dörr ?? vad händer då tro... ??

Just det, Om.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Medlem

när.

Visa signatur

"Det är svårt att kontrollera studsar, det kan man inte ens göra i verkliga livet."

Permalänk

Enligt IDG och deras kommentarer kring artikeln var det en Valhall hubb och någon VIP där som agerat intern dump för hubben. Hubben skall tydligen vara privat så för er som hänger på DC kanske skall börja tänka på om det är värt det. Uppenbarligen kommer APB även in på privata hubbar.

/Bobby_Digital

Visa signatur

| Antec Sonata | Zalman 7000A CU | Asus P4C800 Deluxe | P4 2.8 Prescott | 1GB Kingston RAM | 2st WD200GB SATA, 1st WD250GB IDE, 1st Seagate 120GB IDE | NEC 2510 |

Permalänk

mjo.. men dom tar bara dom största användarna.. går inte att ta alla små skiter på 100gig...
Som de stog i tidningn.. "nåra hundra filmer och spel" =S

Visa signatur

Cmon lets have soma sex?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oli
"Byter du spel och filmer på internet?
Då lever du farligt."

vilket jävla skämt! patetiskt!

samma sak som: "är du vaken länge fast din mamma har sakt att du ska lägga dig tidigt? då lever du farligt!"

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Om du sitter som dump på nån hubb så lever du farligt är dessutom en kommentar som har med fallet ifråga att göra...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
samma sak som: "är du vaken länge fast din mamma har sakt att du ska lägga dig tidigt? då lever du farligt!"

Nja.. man riskerar ju inte fängelse och miljoner i böter om man inte går och lägger sig...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av No_Jah
Nja.. man riskerar ju inte fängelse och miljoner i böter om man inte går och lägger sig...

menar mer att det är rätt ovanligt att man åker dit på nått sånt.

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Det sas på nyheterna för inte alls så längesen att polisen inte har resurser att gör så mkt åt saken, så man sitter nog ganska lungt endå. Men att dela ut mkt på tex DC är nog inte ngn bra ide..... men torrent är ganska svårt att spåra för polis och "antipiratbyrån", och det handlar om kanske en till två st filmer/dataspel åt gången när man tar fast ngn, så det är inte värt resurserna att ta en enstaka person.... ska vara om de lyckar att få en tracker till att vara olaglig då, men det tar nog ett bra tag det

Visa signatur

Knappen "Citera" är bra, för då hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

"Valhall, navet i Europas största nätverk för filmbyte på datorer."

Öööhhhhh, jag blir extremt nyfiken på av vilken anledning SvD skrev det där...

Permalänk
Avstängd

för att det låter bättre?

Visa signatur

Every dollar spent on a Sony product sends a message that you are OK with a corporation who spies on your personal computer habits and opens up your PC to malicious hackers.
Våga vägra SONY!

Permalänk
Medlem

Låter bättre än vaddå?
Att det är en dc-hubb?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bobby_digital
Enligt IDG och deras kommentarer kring artikeln var det en Valhall hubb och någon VIP där som agerat intern dump för hubben. Hubben skall tydligen vara privat så för er som hänger på DC kanske skall börja tänka på om det är värt det. Uppenbarligen kommer APB även in på privata hubbar.

/Bobby_Digital

Men grattis =P De är skitdålig koll på vilket folk som tas in på dessa hubbar.
Förövrigt så är det bara hålla sig undan ifrån P2P.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Medlem

men kan de spåra upp en om man bara e inne på en hub på DC??? och hur gör dem det?? Det går ju inte att se ip-nummer eller så.

Permalänk
Medlem

ööhhh, går det inte att se ip-nummer på dc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kilroy
ööhhh, går det inte att se ip-nummer på dc?

nä, det är den nya tekniken, stället för att skicka till enbart motagaren, så skickas datan till alla på nätet, och alla plockar upp alla paket som susar runt.

Det är därför internet kan uppfattas lite långsamt ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
skämt.. jo, du om polisen kommer och knackar på din dörr ?? vad händer då tro... ??

Då gömmer jag mig under sängen

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Bylund2

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Avstängd

"- Framför allt uppmanar jag föräldrar att fråga sina barn om de håller på med det "

Haha, min mor håller på med det

Visa signatur

c-(`_´Q) - <(^-^)>

-05a och astuff. Lovar.

Permalänk
Medlem

Haha det här var ju det bästa jag hört på jätte länge.

http://web.telia.com/~u93006781/Del%202-Antipiratbyr%e5n%20fl...

Permalänk
Medlem

Tycker det är helt sinnessjukt.

Jag råkade ut för en misshandel för några år sen, fick tänder utslagna, kläder förstörda och jag kan än idag må dåligt psykiskt över händelsen.

Misshandlaren blev dömd, 2 års villkorligt och 3000 kronor i böter. Jag fick 5600 kronor i skadestånd.

Fildelaren får skadestånd i miljonklassen eller iallafall några hundra tusen...vilket brott ska ses som allvarligast egentligen???

Permalänk
Medlem

Visst ser du IP-nr på DC hos den som tankar från dig eller från den som du tankar från.

Visa signatur

AM2 6.0 2900XT 3G RAM