Permalänk
Medlem

Ipod Mini software

Finns det nåt smidigt program att använda för att få ner låtar på iPod mini... Nej jag vill inte använda iTunes för det är miffo...

Någon som har ett förslag på ett enkelt och smidigt 3e parts program (freeware)??

Mvh Feffe..

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Hedersmedlem

Ephpod

Har inte testat det själv då jag är nöjd med iTunes, men många som har testat det tycker att det är mycket bättre än iTunes.

Permalänk
Medlem

Prövade det men det va så buggigt.. Vet inte om det är kompatibel med Mini.. Fan va trött jag är på iTunes.. fattar mig inte på det... Ska det vara så svårt att konstruera ett program som är som Explorer i Windows tex?? Bara dra och droppa från Dir till iPod... Blir vansinnig på detta snart!!! *suck*

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk

"Anapod Explorer" borde passa dig riktigt bra

Permalänk
Medlem

Jag prövade en gång till med Ephpod och nu funkar det bättre
Men nu har jag ett annat problem.. Varje gång jag försöker updatera firmwaren i min Mini så får jag felmeddelande "iPod servicefel" och sen kan jag inte uppdatera. Programmet stängs ner..

Någon som vet vad det kan bero på??

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Hur svårt är det att föra över med iTunes egentligen?
Du markerar bara den musiken du vill skicka över och drar in det i iTunes till din iPod"mapp"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superjoppe
"Anapod Explorer" borde passa dig riktigt bra

Anapod kostar pengar.

Visa signatur

WTF?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe
Varje gång jag försöker updatera firmwaren i min Mini så får jag felmeddelande "iPod servicefel" och sen kan jag inte uppdatera. Programmet stängs ner..

Någon som vet vad det kan bero på??

Den mörka baksidan med att välja Apple-produkter

Permalänk
Medlem

Haha nja kanske det.. har kommit på en grej som jag ska prova bara... installera om iPod programvaran och iTunes och se om det funkar då....

Äh.. iTunes är ju helt uffigt ju.. Först måste man lägga in all musik i nån form av bibliotek och sen dra över till iPoden och sen skapa nån playlist... Jag vill ha musiken på höger sida, iPoden på vänster (där ska man kunna skapa playlists direkt i iPoden) sen ska det bara va att dra låtarna från höger pang direkt ner i playlisten i iPoden.. Svårare än så ska det inte vara..

Anapod var väldigt mycket så.. Verkade bra, synd att det kostar pengar bara!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feffe

Äh.. iTunes är ju helt uffigt ju.. Först måste man lägga in all musik i nån form av bibliotek och sen dra över till iPoden och sen skapa nån playlist... Jag vill ha musiken på höger sida, iPoden på vänster (där ska man kunna skapa playlists direkt i iPoden) sen ska det bara va att dra låtarna från höger pang direkt ner i playlisten i iPoden.. Svårare än så ska det inte vara..

Det kan du ju göra, har du en annan mapp öppen så är det bara till att dra in låtarna i iTunes. Knappast svårare eller mer tidskrävande än UMS.

Permalänk
Medlem

ahaa. kan man göra så också... Interesting....

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk

Det är ju iTunes bibliotek som gör iTunes så smidigt.

Permalänk
Medlem

du kanske skulle läsa manualen till itunes? min lillasyster kan ju stoppa in låter i min ipod!

ifall du tycker det är för svårt att dra filerna från mediabiblioteket till spelaren kan du ställa in "auto sync" i inställningar så kopierar den automatiskt över all musik du lägger in i itunes till din ipod.. smidigare blir det inte!

itunes är överlägset ums.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hur är det med playlistsen man skapar i iTunes, dom verkar ju hamna vid sidan av iPoden och inte direkt i så man kan släppa ner låtarna i dom...Pang ner i iPoden..

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Medlem

Du får dra playlistsen till iPoden?

Som sagt, auto-sync, och den synkar automatiskt all musik och alla playlists.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Problemet är att man i en iPod mini inte får plats med hela sitt musikbibliotek, eftersom den bara har 4 GB hårddisk.

Jag har en Ipod mini, jag använder EphPod som är mycket bättre emrm.

Triffid: Om man behöver läsa manualen är programmet dåligt gjort, i alla fall för en så simpel sak som att kopiera filer.

Permalänk

Därför köper man en iPod 20 eller 40 GB?

Men snälla, läsa manualen för att använda iTunes? Det här ÄR väl ett forum för datorintresserade? Om man behöver läsa manual för att använda iTunes är det inte programmet som är dåligt gjort, utan användaren som inte kan lista ut de mest enkla saker själv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av triplea
Problemet är att man i en iPod mini inte får plats med hela sitt musikbibliotek, eftersom den bara har 4 GB hårddisk.

Jag har en Ipod mini, jag använder EphPod som är mycket bättre emrm.

Triffid: Om man behöver läsa manualen är programmet dåligt gjort, i alla fall för en så simpel sak som att kopiera filer.

jag läste aldrig manualen... beror väll helt på hur smidig man är med program osv. Hursomhelst så stämmer det att ifall man har över 4gb musik så får man klara sig utan auto-sync

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Jahapp.. nu funkar det bra bara för det.. Men mongoprogram är det iaf!

Visa signatur

Guns dont Argue..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
jag läste aldrig manualen... beror väll helt på hur smidig man är med program osv. Hursomhelst så stämmer det att ifall man har över 4gb musik så får man klara sig utan auto-sync

Det är väl ändå då man har mest nytta av auto-sync?
Själv har jag ett stort arkiv som är över 4GB. Bara göra lite smarta playlists som tex en med 1GB musik som inte spelats, en med trance på nån gig, en med pop you name it.
Skulle inte orka byta låtar manuellt. Tur att auto-sync finns.

Permalänk
Medlem

jag använder ett plugin till winamp.. funkar klockrent

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man inte vill ha quicktime då? vill bara köra itunes

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.