Tog ni säkerhetskopior innan SP2?

Permalänk
Avstängd

Tog ni säkerhetskopior innan SP2?

Som rubriken lyder tog ni några säkerhetskopior innan ni installerade sevice pack 2 till XP?

Visa signatur

|'*-,_,-> :D <-,_,-*'|

Permalänk

Nej. Ansedde det onödigt

Permalänk
Avstängd

Ok. Och du förlorade inga filer?

Visa signatur

|'*-,_,-> :D <-,_,-*'|

Permalänk
Avstängd

Nej. Orka säkerhetskopiera.

Visa signatur

Registrerad: 2004-06-16 (dvs. mindre värd än många här på forumet).
Apanson's forum is the shit!
Ladda ner Firefox |Min Audioscrobbler

Permalänk
Medlem

Nej, inga säkerhetskopior.

Visa signatur

Vill du ha svar? Citera mig gärna.

Permalänk
Gäst

Jag gör backup var 14 dag.

Permalänk
Medlem

Har man os och viktiga filer på olika hårddiskar spelar det inte så stor roll om installationen misslyckas eller ej.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

nej och jag har hittills aldrig haft problem med att uppdatera med servicepacks

backuper körs regelbundet på annat material så det gör inget om det rasar...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Mitt system är inte upplaggt så att en OS uppdatering är någon fara för mina viktiga filer.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebbe - G
Ok. Och du förlorade inga filer?

Aldrig hört någon som förlorat filer av SP2.
Dock, har jag allt viktigt på DVD ifall en hårddisk skulle sluta fungera, + systemet på en egen hårddisk ifall windows skulle lägga av.

Permalänk
Medlem

nej
ot: du kunde gjort en omröstning istället

Visa signatur

Citera om du vill ha svar

Permalänk

Håll Windows och viktiga filer separerade. Man ska kunna formatera om C: utan att förlora något annat än några installerade program.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
Håll Windows och viktiga filer separerade. Man ska kunna formatera om C: utan att förlora något annat än några installerade program.

hur göra med alla dll filer mm som sätter sig på c: fast programen är på en annan disk?
Säkerhetskopiera alla? Men vilka mappar då?
Har förr för länge sen formaterat om, inget problem med det men jag hade programen på en annan disk men fick ändå installera om (reparera) för att få de att funka (kom error annars).

Permalänk

Det var ju det cable_guy sa, att man kommer att behöva installera om vissa program

Permalänk

Tja, risken finns ju att filer går förlorade. Tro mig, jag vet
Själv så hadde jag ingen backup, då jag installerade ifrån en slipstreamad xp skiva.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Även om man har "viktigt filer" på c: så kan man ju ändå komma åt dem om installationen skulle misslyckas. Att den kraschar och tar ut hela disken är lika sannolikt som att disken skulle skära av sig själv, så jag ser ingen mening i att säkerhetskopiera innan uppdateringen.

Visa signatur