Permalänk
Medlem

antalet wow trådar har minskat pga att så fort nån postar en sådan så kommer moderatorer och låser dem, medans folk kan forstätta skapa 100fps i cs trådar i frid och fröjd.

Visa signatur

citera om du vill få svar.

Permalänk
Medlem

Förhoppningsvis fortsätter cs lirarna och lira cs så vi andra trevliga människor kan spela wow i fred!

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biermann
Förhoppningsvis fortsätter cs lirarna och lira cs så vi andra trevliga människor kan spela wow i fred!

Ja men dom flesta Wow lirarna Är väl kanske Gamla Cs Veteraner eller?

Men kanske jag har fel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är som att jämföra cyklister med piloter, till vilken nytta?

--

Vad snackar du om? Det är väl som att jämföra hur många som har vanliga cyklar och hur många som åker mountainbike downhill typ. Klart att det inte är någon nytta (såvida man inte säljer nåt och vill ha info) men en jämfärelse kan vara intressant.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silvr
Vad snackar du om? Det är väl som att jämföra hur många som har vanliga cyklar och hur många som åker mountainbike downhill typ. Klart att det inte är någon nytta (såvida man inte säljer nåt och vill ha info) men en jämfärelse kan vara intressant.

Är det? att jämföra en FPS med en medelålder på 14år där målet är att springa c:a 50 meter sen antingen sätta ett HS på någon eller få ett själv, rinse and repeat. Mot ett spel som (gärna) handlar om någon sorts rollspel med figurer från kanske fantasi eller framtid där det inte finns något mål i spelet mer än att spendera tid, umgås och ha skoj !

jag tycket INTE är det finns något att jämföra där nej, men du har rätt eftersom mountainbike downhill är "sport" å vanlig cykling är transport

Permalänk
Medlem

Jämföra CS med WoW? I vad? Popularitet kanske, vi vet redan vem som är vinnaren. Och inte är det CS vad ni CS-geeks än tror. ( med CS geeks menar jag de som avgudar CS och bara ser CS som det bästa i allt )

Visa signatur

skönhet förfaller med åren men en vacker personlighet består hela livet..
Mer CO-OP åt folket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
WOW tar inte spelare från CS i första hand. Skulle tro att det är färre som spelar Diablo 2 nu.

Du ska bara veta hur många föredetta CS spelare som har gått över till wow nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyRus
Anledningen till att du ser mycket mer Cs-trådar är för att alla som spelar WoW är upptagna med just att spela WoW. Så är det iaf för mig, jag surfar aldrig längre eller är på IRC eller MSN.
Kan ju vara en anledning
Folk har inte tid att skriva på forumet för dem spelar

Hmm... window mode?

Själv skulle jag inte kunna tänka mig spela EVE eller WoW utan window mode, skulle tröttnat på båda för länge sen x)

sweman2k nu är du waaay off. CS är något enormt mycket större, helt enkelt eftersom att kostnaden är 100 kr för att spela på livstid till skillnad från 100 kr i månaden i WoW.
CS har väl 20 miljoner spelare eller nåt sånt?

Roligt också hur du lyckades definiera din egen ställning till WoW när du klagar på de som gillar CS.

Visa signatur

hmm

Permalänk

Erty du har delvis rätt.. Det är fler som spelar CS än WOW eftersom WOW kostar 100 kr i månaden.. Men 20 miljoner spelare? hahahaha Det var 6 miljoner som spelade cs när det var som störst och har minskat väldigt mycket sedan dess.

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem

Har för mig att jag läst den siffran någonstans, kanske var inberäknat mer generellt typ it-caféer och så. 6 miljoner totalt tvivlar jag på då det är över en miljon som spelar WoW.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av japu
Det går ju inte jämföra antalet spelare i CS och WOW. Det är ju två helt olika typer av spel.

och? man kan ändå jämföra antal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Förstår du varför Microsoft har låst till 60Hz i spel nu?

Utveckla det där tack? Vad menar du? Microsoft har inte låst någonting till 60Hz, det har dom aldrig gjort. Därimot så är det standardinställningen i forceware när man använder opengl och dx9. Detta ändrar man naturligtvisi forceware som mig veterligen tillverkas av Nvidia.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Finns det någon som tvekar om att antalet spelar för CS är vida överlägset wow?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erty
Har för mig att jag läst den siffran någonstans, kanske var inberäknat mer generellt typ it-caféer och så. 6 miljoner totalt tvivlar jag på då det är över en miljon som spelar WoW.

Ska erkänna att jag inte är helt säker på min egna siffra men har för mig att jag läste det någonstans.. Men tycker endå 20 miljoner låter för mycket. Det är ju otroligt många i så fall. Men om cs har 20 miljoner spelare måste väl hl ha sålt så många ex också? "The original Half-Life has sold more than 10 million games and expansion packs since its late 1998 release." http://www.wired.com/wired/archive/13.01/topsite_pr.html

Visa signatur

"Har du glömt bort att Splinter Cell är tråkigt och att Metal Gear Solid piskar det som en läderintresserad tysk från Bayern?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KingCobra
Utveckla det där tack? Vad menar du? Microsoft har inte låst någonting till 60Hz, det har dom aldrig gjort. Därimot så är det standardinställningen i forceware när man använder opengl och dx9. Detta ändrar man naturligtvisi forceware som mig veterligen tillverkas av Nvidia.

Den egentliga frågan är ju varför jag säger det i den här tråden.. Mysteriet tätnar.

Permalänk
Medlem

Vad har cs med wow att göra och vart finns likheterna? Vad jämför ni, päron och lastbilar?

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

De jämför spelarantal, vilket är fullt rimligt för alla spel och plattformar. Men det är en onödig tråd tråd för det är egentligen ingen tävling.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Att jämföra CS och WOW i spelarantal i det här stadiet är ju bara löjligt. Om man nu tvunget ska göra det, får man ju ha i tankarna att CS faktiskt funnits i flera år jämfört med WOW:s knappa månad (eu-retail). Dessutom kan inte alla som will spela wow göra det eftersom det finns för få kopior av det på marknaden än så länge.
Många lär nog spela wow mer i början nu också, tills de tycker att blir för dyrt att hålla på, så det är väl inte direkt intressant att jämför de båda spelen fören om något år när spelandet stabiliserat sig.

Hur som helst så tyckte i alla fall jag att wow var ett välkommet tillskott på spelmarknaden, CS förstördes när 1.6 kom, sen dess har jag inte spelat. Diablo II - LOD känns lite gammalt och förlegat, väldigt kul iof, men det börjar bli tjatigt. Tycker wow är utomordentligt kul, lite små störningsmoment kvar men det lär väl ordna sig, som dedär med honoursystemet för pvp exempelvis, är lite jobbigt nu när man inte för questa i fred för man blir påhoppad av rogues som är 10 lvls över mig (ja det är alltid rogues, de andra kan man springa ifrån).

Lvl 32 Undead Priest - Burning Blades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Är det? att jämföra en FPS med en medelålder på 14år där målet är att springa c:a 50 meter sen antingen sätta ett HS på någon eller få ett själv, rinse and repeat. Mot ett spel som (gärna) handlar om någon sorts rollspel med figurer från kanske fantasi eller framtid där det inte finns något mål i spelet mer än att spendera tid, umgås och ha skoj !

jag tycket INTE är det finns något att jämföra där nej, men du har rätt eftersom mountainbike downhill är "sport" å vanlig cykling är transport

Varför inte jämföra? Det är klart som fan man kan jämföra hur många som använder sin cykel som sport och hur många som bara transporterar sig med den, eller? Tycker inte alls det är en dum idé. Samma för spelen.

Sen att CS är ett skitspel för fjortisar var ju ett enastående dumt uttalande, tänker jag inte ens käfta med dig om för du lär inte klara av att argumentera om det.

Fajeroo: håller med om det där, en jämförelse i spelarantal visar inte vilket av spelen som är bäst såklart.

Permalänk

Seriöst. Hur stor chans är det att ett 1 månad nytt spel ska kunna bli större än CS?

HL/CS har funnits i ca 6år nu. Hur många som spelar det "aktivt" idag är omöjligt att säga men folket som testat spelet överskrider nog 20miljoner med hästlängder. Säger du CS så vet ju varenda kotte vad du pratar om, till och med Farmor och farfar vet ju.

WoW kunde nog blivit väldigt stort, men jag tror att månadsavgiften får väldigt många att avstå från spelet.

Permalänk

japp det är 100% online... jag har WoW jag tycker det inte är så bra, mycke strul med alla nya patchar bara...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Har slutat spela Counter-Strike på grund av WoW. WoW tar mer tid men är så ruskigt mycket roligare. Nu i slutet i CS kunde man ju knappt gå in på en server utan att råka ut för fuskare. WoW är ett spel som ger så mycket mer än CS.

Hmmm..... jag som tycker största problemet med Wow är att det inte ger nått, samtidigt som det är så jäkla tidskrävande. VIsst är det jäkligt roligt, och iofs är det nog det som är största problemet och det förstnämnda är det näst största. Men det ger liksom inget utöver denna tillfälliga rolighet tycker jag.... CS däremot är kul (men kan blir lite enformigt) och ger dessutom nått på det sättet att man får bättre sikte vilket gör en lite stolt och så gynnar det en i alla andra fps. Alltså lite bonus förrutom att dxet bara är skoj

Jag säger såhär: rent intuitivt tycker jag wow är mkt roligare men om jag resonerar lite med mig själv och inser för och nackdelar så är det fördel CS!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd

WoW = långtråkigt, skitgrafik
cs source = roligt, snyggt MEN för krävande för grafiken

Visa signatur

"Allt är gratis när man har bredband"

AMD Athlon 64 4000+ 2.6ghz | 1024mb singel 400mhz | leadtek 6800Ultra 256mb.

Permalänk

hur fasen kan man fuska på CS? såna (idioter) som förstör spelet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skate_noffe
WoW = långtråkigt, skitgrafik
cs source = roligt, snyggt MEN för krävande för grafiken

Lögn i 3 fall här...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

La ner cs för och lira wow , som alla andra i min förra klan

wow = långkul , snygg grafik

cs source = Kunde vart så mycket bättre

Visa signatur

i5-4690K @ 4.5ghz/ 8GB / 250GB SSD / GTX 970 / Win 10

Permalänk
Medlem

Håller med...

WOW...långvarigt...förnybart....omväxlande....mysig grafik...
CSS....funkar väl det också.. men jag tycker de ändrat på tok för mkt från gamla, är som att lära sig ett helt nytt spel..som är nästan likadant...

Nä, det får bli wow.. att det kostar 110 kr i månaden spelar väl mindre roll, vem fan har inte råd med 110 kr om man gillar att spela det, gå på bio en gång mindre, sup en kväll mindre....finns massa alternativ....

Eller det bästa alternativet.. sälj HL2 och få 300kr...nästan 3 månader wow ! ;>

Permalänk
Medlem

Hoppas verklingen inte att WOW "snodde" en massa CS-spelare med tanke på hur de kan vara....

Visa signatur

^^

Permalänk

ha ha, som om wow spelare skulle vara bättre! Vilket skämt!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phyrex
Hoppas verklingen inte att WOW "snodde" en massa CS-spelare med tanke på hur de kan vara....

Tror tyvärr att det är så, jag såg Heaton på finalbeta så

Visa signatur

Trying is the first step towards failure.

Asus Crosshair IV Formula | Amd Phenom II X6 1075T | 4x 2gb Corsair DDR3 1333MHz | Sapphire Radeon HD 7970 Ghz
Corsair Force 3 120GB | FSP Aurum Gold+ 700W | Fractal Design R3