Permalänk

Mp3-spelare från Thailand

Morsan & farsan är nere i Thailand nu och jag kom på att de kan köpa en mp3-spelare till mig. Har någon här koll på om de är mkt billigare där nere?

Jag skulle vilja ha en som är liten och lätt, bra ljud och minst 256 Mb och max 1 Gb, kom med tips.

Permalänk

Du hittar säker billiga mp3 spelare där många tillverkas där nere. Du kan säkert få en spelare med 512 under 1000kr vilket du kan också få här men då är det av märken som tillverkar värdelösa mp3 spelare.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk

Vet någon här vad för märken som tillverkas där? Isf kan jag själv leta efter någon bra mp3-spelare av de märket.

Permalänk
Avstängd

Ge bara dina föreldrar en lista på dom vanliga mp3märkena. Sen får dom smsa/ringa om vad som finns.

Visa signatur

óynk

Permalänk

Dom flesta billiga mp3spelarna som finns där är av okända märken som tillverkar ganska dåliga mp3 spelare. som mobboffer sa så är det bästa att skicka en lista över dom bra märken till dina föräldrar.

Visa signatur

//HP Pavilion DV9074ea: Turion 64 X2 TL-56 1.85Ghz, 1024MB RAM, 160GB(80 x2), Geforce 7600 256MB, 17" Brightview, Bluetooth, Vista Home Premium

Microsoft Zune 80

Permalänk
Medlem

Elektronik saker är inte speciellt billigt i Thailand!

Permalänk
Medlem

du kan ju kolla efter iAudio's spelare

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Eller iRiver, en iRiver ifp-999 ?

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk

iRiver ifp-999 verkar kanonbra. Ska skicka ett mess till morsan senare, de får bl.a. kolla efter den modellen. Fler modell tips?

Permalänk
Medlem

med iriver får du sen ignen support i sverige om den skulle pajja..

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

lät inge bra. Hur kommer det sig? De säljer ju iRiver i Sverige iaf.

Permalänk
Medlem

dom ger bara support till irivers köpta i sverige.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

är det bara iRiver eller gäller det andra märken också?

Permalänk
Medlem

Aah, shitfan, så var det.. det är skitdåligt.. Men dem har sagt att dem jobbar på att bli riktiga servicestationer

Visa signatur

THOR Lorride / Intel i7 3770K / GeForce GTX 680 / Corsair 16GB DDR3 1600MHz /
THOR Display IPS LED by Fujitsu / 23"

Permalänk
Medlem

Elektroniken är i samma prisklass som här i sverige, tro mig, jag vet.

Permalänk
Medlem

Samt att det kan vara väldigt stor prisskillnad beroende på hur bra du är på att pruta. Dom har inga standardpriser direkt.

Permalänk

Be dem att köpa ett krokodil/alligator/orm-skinnsbälte istället, man kan få tag på sådana under 500kr där har jag för mig medans ett bra krokodilskinnsbälte kan kosta över 2000kr i sverige.

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

tror inte heller att iaudio produkter köpta utomlands täcks här..iom att det inte finns något Iaudio sverige....men däremot kan man skicka sin iriver/iaudio till "iriver/iaudio europe" lr vad man ska säga,för de båda har världsgaranti. Tror att Iriver europa-kontoret finns i tyskland.

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk

Hur är det JOS gör? Köper mp3-spelare från Asien och designar om de?

Finns det någon motsvarighet till JOS i Asien som inte finns i Sverige?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Medialabs
Hur är det JOS gör? Köper mp3-spelare från Asien och designar om de?

Finns det någon motsvarighet till JOS i Asien som inte finns i Sverige?

jos produketer görs av Ibead och Nextway(koreanska båda två)

Köp en mp-120 i sverige så vet du vad du får. 1344:- = 1GB

kompisen köpte en noname spelare från kina 512 mb radio osv. men ljudet var ganska så ruttet.

Lyssna helst hur den låter innan du köper

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av warhammereldar1
Be dem att köpa ett krokodil/alligator/orm-skinnsbälte istället, man kan få tag på sådana under 500kr där har jag för mig medans ett bra krokodilskinnsbälte kan kosta över 2000kr i sverige.

Kan man spela Metallica på dem?

Visa signatur

"..det ordnar sig alltid"

Permalänk

Jag själv kan ju inte lyssna förrens jag har den här hemma. Däremot kan morsan o farsan men de är inte så jäkla tekniska av sig.

Dessutom bad jag de att kolla efter orm-skinnsbälte

Permalänk
Medlem

Undrar vart dom ska köpa? är det i bangkok?
Isåfall be dom åka till Pantip Plaza. Underbart ställe ifall man ska få tag i någon teknik. Eller så kan man gå på 4:e våningen inne på MBK. Dom har allt där.
Det som är billigt är elektronik som är lite äldre (ungefär 6mån gammla) Men dagens teknik är ungefär samma prisklass på.

TRO MIG! Jag var där för ca 1mån sedan och inhandlade diverse saker. bla en mobil!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Nej de är i Pattaya tyvärr, tror inte de ska till Bangkok heller förrän de ska flyga hem.

Vad var det för mobil om man får fråga + pris?

Permalänk
Medlem

En Mitsubitshi (kan inte stava ) M900. Kostade ca 2500kr.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |