Vi Lanar På Far Cry Hjälp ngn nu Snälla

Permalänk
Medlem

Vi Lanar På Far Cry Hjälp ngn nu Snälla

Hej så här ligger de hela till vi sitter 4st på lan och vill spela Farcry utan internet Multiplayer mot varandra men varje gång vi försöker komma in på varandras servrar så säger den Diconnected from server lan servers are restricted to lan ip....
Varför detta varför hjälp ngn???

Mvh //Tandapan

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

gissar att ni har inte köpt farcry ni fyra, annars kanske patcha till den senast

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Medlem

vi har nyaste patchen och orginal skiva med key (skivor med keys)

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

hm skumt. se till att ni inte kör nåra brandväggar eller annat skit å patcha till senaste. annars ser jag ingen anledning till varför det inte skulle fungera oavsett om ni köpt det eller inte.

Permalänk
Medlem

okey thx får se om windows inbyggda brandvägg löser de hela om vi slår av den kanske

testade men funkade inte

Visa signatur

Rock On!

Permalänk
Medlem

Det är inte så att ni råkat creata en "Internet-server" eller liknande?

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

nej de finns ju att alternativ för internet och ett för lan när jag skapar lan och dem andra ser ju mitt spel men när dem ska joina så kan dem inte helt skumt

Visa signatur

Rock On!

Permalänk

Re: Vi Lanar På Far Cry Hjälp ngn nu Snälla

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tandapa
Hej så här ligger de hela till vi sitter 4st på lan och vill spela Farcry utan internet Multiplayer mot varandra men varje gång vi försöker komma in på varandras servrar så säger den Diconnected from server lan servers are restricted to lan ip....
Varför detta varför hjälp ngn???

Mvh //Tandapan

Jag har lagligt och så jag med (vann allt på FarCry-turnering ).
Man måste typ ha internet igång så att den kan se vad som är vad. På vårt förrförra LAN funkade det tack vare internetuppkoppling, men förra LANet så funkade det inte för då hade vi inte uppkoppling.

Permalänk
Medlem

Vissta använder ni patch 1.3? Isf ladda ner 1.31..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HypeX
Vissta använder ni patch 1.3? Isf ladda ner 1.31..

1.1 Använde vi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
1.1 Använde vi

Ok.. jag vet inte hur det är med 1.1 men med 1.3 så kom det "restricted to lan ip", tror att 1.31 fixade det.. minns inte riktigt.

Permalänk
Medlem

Betyder inte det där bara att man inte får ha officiella (eller vad det nu heter) ip-adresser? Prova sätt era ip:n till 10.10.10.x eller något i den stilen. Har för mig att jag sett ett liknande meddelande i något annat spel.

Permalänk
Medlem

Ni måste skriva i egen IP adress som tex 192.168.0.1(första i nätverket) upp till 192.168.0.4(den fjärde personen) i egenskaper för nätverket under internet Protocol(TCP/IP)
Har själv haft det problemet och lyckades hitta lösningen på UBI-softs forum för FarCry

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Ni måste skriva i egen IP adress som tex 192.168.0.1(första i nätverket) upp till 192.168.0.4(den fjärde personen) i egenskaper för nätverket under internet Protocol(TCP/IP)
Har själv haft det problemet och lyckades hitta lösningen på UBI-softs forum för FarCry

Huh? Hjälp oss newbies! Fattar ej! =S

Permalänk
Medlem

kom ihåg att stänga brandväggen...!

Visa signatur

IzzYzzI

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Huh? Hjälp oss newbies! Fattar ej! =S

Jag vet vad han snackar om, jag kommer med n00b-förklaring om några minuter (ifall inte någon annan kommer före). Hjälpen är på väg!

Antar att ni har WindowsXP..

* Gå in i "Nätverksanslutningar"
* Högerklicka på den anslutning ni använder.. typ den mot internet eller så. Har ni kommit FEL ser det ut såhär:

* Har ni hamnat RÄTT har ni hamnat i en ruta som ser ut ungefär såhär:

* Tryck "egenskaper" på TCP/IP och skriv som på bilden:

Säg till ifall det funkar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao

Jag vet vad han snackar om, jag kommer med n00b-förklaring om några minuter (ifall inte någon annan kommer före). Hjälpen är på väg!

Achtung, die sansao kommt mit einem n00b-förklaring... und SanSao ist amerkanskt! ÜBFEN FEURE!

Permalänk
Medlem

Jag antar att ni alla kör på att få IP automatiskt men inte har en DHCP server i närheten. Detta resulterar i att ni får ip nummer i serien 169.x.x.x. Jag minns i C&C - Generals hade samma fenomen och vägrade helt enkelt att spela ifall man inte använde ipnummer som började i 192 serien. Gör så att ni alla sätter i nummer i 192 serien. Mao så har Dator 1 192.168.0.1, Dator 2 192.168.0.2, Dator 3 192.168.0.3 osv. Ifall ni inte vet hur ni ändrar ipnummer, gå in Nätverksinställningar under Kontrollpanelen och kika in under TCP/IP inställningar. Simpelt nog, och bör fungera.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Jag antar att ni alla kör på att få IP automatiskt men inte har en DHCP server i närheten. Detta resulterar i att ni får ip nummer i serien 169.x.x.x. Jag minns i C&C - Generals hade samma fenomen och vägrade helt enkelt att spela ifall man inte använde ipnummer som började i 192 serien. Gör så att ni alla sätter i nummer i 192 serien. Mao så har Dator 1 192.168.0.1, Dator 2 192.168.0.2, Dator 3 192.168.0.3 osv. Ifall ni inte vet hur ni ändrar ipnummer, gå in Nätverksinställningar under Kontrollpanelen och kika in under TCP/IP inställningar. Simpelt nog, och bör fungera.

Har inte Nätverksinställningar i Kontrollpanelen! =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Schnucky
Huh? Hjälp oss newbies! Fattar ej! =S

Högerklicka på ikonen för nätverket som finns på skrivbordet (om ni kryssat i att den ska finnas där annars finns den i kontrollpanelen), välj egenskaper, markera sedan local area connection (ifall ni har engelskt XP som jag har) och högerklicka.

Välj sedan egenskaper på den och markera internet protocol (TCP/IP) i listan, välj egenskaper för det och sedan och klicka sedan i "Use the following IP address" och då blir en del text rader svarta.

I den första raden står det IP address, där ska ni skriva i numret jag skrev och den första avslutar med 1 och den andre med 2 osv. upp till 4 eller det antal som ska spela.

Markera sedan där det står "Subnet mask" med att bara sätta muspekaren i det första vita fältet och där ska det då automatiskt fyllas i 255.255.255.0 och välj sedan okej.

Klarnar det lite nu ?

EDIT: och så kan ni se SanSao's bilder

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Har ni inte "Nätverksinställningar" i Kontrollpanelen, gör då såhär:

* Gå in på "Den här datorn"
* Under "Andra platser" till vänster i bild, tryck "Mina nätverksplatser" (kan bli segt en stund då)
* Du får upp en ruta lite längre upp som heter "Nätverksaktiviteter". Där i trycker du på "Visa nätverksanslutningar"

(Detta ifall du har Windows XP då)

Permalänk

lite offtopic men vann du tävlingen på io? jag ko 3 el 4 i den tävlingen..
aja ontopic så har ju alla svarat rätt nu

Visa signatur

"Ta 1x kedja surrad runt 2 individers fötter, 2x dremel och 1x bord + massa prylar släng in ett par skruvade hjärnor och whooops så har vi Wolverin och Mig fastkedjade på DH.." Citat - GoTall

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Barracuda_87
lite offtopic men vann du tävlingen på io? jag ko 3 el 4 i den tävlingen..
aja ontopic så har ju alla svarat rätt nu

Jag vann inte tävlingen, kom 2a.

SanSao, har ej TCP/IP-inställningar utan endast

"Anslutning till lokalt nätverk"

"1394-anslutning 2"

Hur ska jag göra?

FIXADE: Hade två nedscrollningsfönster ^^

Permalänk
Medlem

ANVÄMD CONSOLE.. sry e full... jar inte orkat läsa allt .. ska försöka skrivva normalt nu okcså..

tabba i console och skriv IP Nr och joina

svårare är de inte ????

allting funkar då.. även internet games..

Permalänk
Medlem

tack för all hjälp funkar att göra egen ip adress och skapa lann gejm )

Visa signatur

Rock On!