3 och deras fakturor..
jag fick en faktura från 3 idag där de påstod att jag hade skickat 2 st betal sms (aka premium-sms) á 30kr.
jag kollade genast alla mina skickade sms och eftersom jag så sällan skickar sms fanns alla sms sedan december sparade. jag ringde upp 3 o frågade vad det va för något. de sade att enligt fakturan de fått från det "okända" företaget så hade jag skickat sms till 92115 på kvällen den 14:e februari.
jag minns att 3 hade ett erbjudande där man fick skicka 2 gratis-mms med alla hjärtans dag hälsning vilket jag gjorde också, därefter kunde man granska meddelanden men utan att skicka vilket inte kostade något.
jag frågade om det hade med det och göra men enligt supporten så var det inte det utan jag hade skickat betal-sms till 72115. jag frågade om de hade loggar på det och hon svarade ja. jag fortsatte o ställa frågor o då visade sig att hon inte hade loggar på det utan gick endast från vad det "okända" företagets faktura till 3 sade. jag frågade henne ännu en gång att ta fram loggarna o då svarade hon att de inte har några loggar vilket e en lögn.
jag fortsatte och fortsatte att komma med argument som motbevisade henne o då började hon gå över till att jag kanske inte hade haft telefonen under uppsikt etc. vafan är det för stil egentligen????
slutligen erkände hon att de visst loggar trafiken men då måste jag göra en felanmälan och då frågade jag var man gör det och då kom vi tillbaka till att jag kanske inte haft telefonen under uppsikt bla bla. jag frågade ännu en gång o då sade hon att hon skulle skicka in en felanmälan åt mig men det skulle ta uppemot en månad och att JAG måste ringa dem igen om en vecka.
därefter hänvisade hon mig att istället ta kontakt med företaget "jag hade skickat betalsms till". jag svarade med att det är inte det företaget som fakturerar mig utan att det är 3 och att de därmed har ansvar för att fakturan är riktig. sedan undrade jag hur i helvete jag skulle få tag på detta företag när 3 inte lämnar uppgifter till mig när de mycket väl vet vilket företag som skickat fakturan till dem.
summan är inte stor, 60 kr, men det e principen som gäller.
vad ska jag göra härnäst?
jag tänkte ringa imorgon igen o be att få prata med nån högre upp på supporten som kan hjälpa mig bättre.