3 och deras fakturor..

Permalänk
Medlem

3 och deras fakturor..

jag fick en faktura från 3 idag där de påstod att jag hade skickat 2 st betal sms (aka premium-sms) á 30kr.

jag kollade genast alla mina skickade sms och eftersom jag så sällan skickar sms fanns alla sms sedan december sparade. jag ringde upp 3 o frågade vad det va för något. de sade att enligt fakturan de fått från det "okända" företaget så hade jag skickat sms till 92115 på kvällen den 14:e februari.

jag minns att 3 hade ett erbjudande där man fick skicka 2 gratis-mms med alla hjärtans dag hälsning vilket jag gjorde också, därefter kunde man granska meddelanden men utan att skicka vilket inte kostade något.

jag frågade om det hade med det och göra men enligt supporten så var det inte det utan jag hade skickat betal-sms till 72115. jag frågade om de hade loggar på det och hon svarade ja. jag fortsatte o ställa frågor o då visade sig att hon inte hade loggar på det utan gick endast från vad det "okända" företagets faktura till 3 sade. jag frågade henne ännu en gång att ta fram loggarna o då svarade hon att de inte har några loggar vilket e en lögn.

jag fortsatte och fortsatte att komma med argument som motbevisade henne o då började hon gå över till att jag kanske inte hade haft telefonen under uppsikt etc. vafan är det för stil egentligen????

slutligen erkände hon att de visst loggar trafiken men då måste jag göra en felanmälan och då frågade jag var man gör det och då kom vi tillbaka till att jag kanske inte haft telefonen under uppsikt bla bla. jag frågade ännu en gång o då sade hon att hon skulle skicka in en felanmälan åt mig men det skulle ta uppemot en månad och att JAG måste ringa dem igen om en vecka.

därefter hänvisade hon mig att istället ta kontakt med företaget "jag hade skickat betalsms till". jag svarade med att det är inte det företaget som fakturerar mig utan att det är 3 och att de därmed har ansvar för att fakturan är riktig. sedan undrade jag hur i helvete jag skulle få tag på detta företag när 3 inte lämnar uppgifter till mig när de mycket väl vet vilket företag som skickat fakturan till dem.

summan är inte stor, 60 kr, men det e principen som gäller.

vad ska jag göra härnäst?

jag tänkte ringa imorgon igen o be att få prata med nån högre upp på supporten som kan hjälpa mig bättre.

Permalänk
Medlem

Re: 3 och deras fakturor..

Det bästa du kan göra är att faxa tillbaka fakturan till 3 och skriva på den att du vägrar betala eftersom du ej nyttjat eller köpt den tjänsten. Därefter kan de ej göra någonting, de måste påvisa att du faktiskt skickat de där SMS:en. Kan de inte göra det så skall du inte heller betala.
När du faxat dem så ringer du till dem och ber att få tala med någon högt uppsatt chef på deras ekonomiavdelning och förklarar situationen och säger att så länge du inte får en förklaring på den fakturan så tänker du inte betala. Om det inte skulle lösa sig då skulle jag bli oerhört förvånad.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av qrac
jag fick en faktura från 3 idag där de påstod att jag hade skickat 2 st betal sms (aka premium-sms) á 30kr.

jag kollade genast alla mina skickade sms och eftersom jag så sällan skickar sms fanns alla sms sedan december sparade. jag ringde upp 3 o frågade vad det va för något. de sade att enligt fakturan de fått från det "okända" företaget så hade jag skickat sms till 92115 på kvällen den 14:e februari.

jag minns att 3 hade ett erbjudande där man fick skicka 2 gratis-mms med alla hjärtans dag hälsning vilket jag gjorde också, därefter kunde man granska meddelanden men utan att skicka vilket inte kostade något.

jag frågade om det hade med det och göra men enligt supporten så var det inte det utan jag hade skickat betal-sms till 72115. jag frågade om de hade loggar på det och hon svarade ja. jag fortsatte o ställa frågor o då visade sig att hon inte hade loggar på det utan gick endast från vad det "okända" företagets faktura till 3 sade. jag frågade henne ännu en gång att ta fram loggarna o då svarade hon att de inte har några loggar vilket e en lögn.

jag fortsatte och fortsatte att komma med argument som motbevisade henne o då började hon gå över till att jag kanske inte hade haft telefonen under uppsikt etc. vafan är det för stil egentligen????

slutligen erkände hon att de visst loggar trafiken men då måste jag göra en felanmälan och då frågade jag var man gör det och då kom vi tillbaka till att jag kanske inte haft telefonen under uppsikt bla bla. jag frågade ännu en gång o då sade hon att hon skulle skicka in en felanmälan åt mig men det skulle ta uppemot en månad och att JAG måste ringa dem igen om en vecka.

därefter hänvisade hon mig att istället ta kontakt med företaget "jag hade skickat betalsms till". jag svarade med att det är inte det företaget som fakturerar mig utan att det är 3 och att de därmed har ansvar för att fakturan är riktig. sedan undrade jag hur i helvete jag skulle få tag på detta företag när 3 inte lämnar uppgifter till mig när de mycket väl vet vilket företag som skickat fakturan till dem.

summan är inte stor, 60 kr, men det e principen som gäller.

vad ska jag göra härnäst?

jag tänkte ringa imorgon igen o be att få prata med nån högre upp på supporten som kan hjälpa mig bättre.

Permalänk

Fortsätt som du tänkt, bråka inte, var saklig. Det löser sig nog för dig.

Permalänk

Ett alternativ om man vill att det ska hända något; betala fakturan minus de 60 :-
Då blir det fel i deras datorer och de börjar kontrollera fakturan och höra av sig...

Permalänk
Medlem

Betal-sms är väl låsta för 3 abbonenter?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Betal-sms är väl låsta för 3 abbonenter?

nope , inte längre

Visa signatur

Intel Core2Duo E8400 - Gigabyte EP35-DS4 iP35 - Corsair 4x2048MB PC2-6400 - Gainward 8800GT 512MB - Antec Sonata 500 -

Permalänk
Medlem

Jag kan inte skicka till sånna nummer jue

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har fått ett liknande fel på min faktura, fast två betalsamtal på ~25 SEK stycket. Som sagt, Tre har noll koll och jag förstår inte hur de kommer att klara sig. På de sju månader jag har haft abbonemanget har de fakturerat fel tre gånger av sju, deras portal har varit ur funktion fem av sju månader, och deras täckning är under all kritik (ändå bor jag i centrala Borås och Göteborg). Och varje gång man ringer och klagar hos dem lägger de över allt skit på mig eller drar någon dålig bortförklaring (i stil med att deras nätverkskabel blev uppäten av en dromedar....).

En gång Tre, aldrig mer. Den dagen mitt abbonemang går ut skall jag gå in till Tre-butiken och ställa mig och hoppa på telefonen i protest.

Som sagt stå på dig! Mitt förfallodatum var den 14e Mars, jag tänkter inte betala innan de skickat en ny faktura till mig!

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
En gång Tre, aldrig mer. Den dagen mitt abbonemang går ut skall jag gå in till Tre-butiken och ställa mig och hoppa på telefonen i protest.

Jag kan inget annat än hålla med dig! Vore ju kul om man verkligen gjorde så också (kanske gör det och låter nån kompis filma )

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Jag kan inget annat än hålla med dig! Vore ju kul om man verkligen gjorde så också (kanske gör det och låter nån kompis filma )

Vi är redan tre i klassen som skall gå in tillsammans och göra så. Får se till att filma det också och göra något roligt av det hela

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Haha det låter som en mycket bra idé
3 lär känna sig rätt blåsta

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FireFox
Haha det låter som en mycket bra idé
3 lär känna sig rätt blåsta

Framförallt när man är TRE personer som gör det

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Dessa problem har jag haft/har jag med 3.

1: Sms kommer inte fram när man skickar dem.
2: Sms som skickas till en kommer inte fram.
3: Skickar man Sms till någon som är i utlandet får personen sms:et om och om igen.
4: Telefonen startar om sig själv.
5: Man behöver inte slå in koden ibland när telefonen startas.
6: Samtal bryts, ofta.
7: Fast att man har full täckning kopplas inkommande samtal till telefonsvararen.
8: Man får felaktiga räkningar med samtal man inte ringt. Man får betala i förskott för att sen få lägre räkning nästkommande månad. Ändring i utskickad faktura kan de ej göra. Ibland kommer inte ändringen förrän månader efter.
9: Felaktig information av kundtjänst.
10: Inkompetent kundtjänst som ALDRIG kan svara på ens frågor.
11: Mms kommer till fel personer. Inte kul när man skickar hemliga bilder som sen kommer till någon helt okänd.
12: Dålig mic.
13: Dålig hörlur. Kan ej köra bil och prata samtidigt på grund av så lågt ljud.
14: Telefonen hänger sig.
15: Sms försvinner ur minnet.
16: Sms som man raderade för månader sen kommer fram efter omstart.

Är i tvist med 3 just nu. Jag vill få mitt abonnemang uppsagt och få alla mina pengar tillbaka + ränta. De vägrar trots att telefonen varit på lagning flertalet gånger. Jag kommer inte ge mig. För absolut INGEN JÄVLA TING har fungerat sen jag gick över till 3. Totalt JÄVLA VÄRDELÖSA ÄR DETTA HELVETES JÄVLA KUKFÖRETAG är. Jag ursäktar att jag brusar upp mig men FAN VAD DOM ÄR VÄRDELÖSA! Kundtjänsten kommer alltid med dåliga bortförklaringar eller har inte svar på mina frågor. Någon högre uppsatt person har jag aldrig kunnat prata med. Har varit i kontakt med dem runt 20 gånger på bara några månader. ALLA gånger har jag blivit lovad att bli uppringd av någon. De har aldrig ringt upp mig. När jag påpekar det för kundtjänst säger dom bara att de har mycket att göra eller att jag inte sagt att de skulle ringa upp mig.

Om jag inte får mitt abonnemang uppsagt i förtid ska jag vid sista månaden i mitt abonnemang gå in i en 3-butik och knäcka telefonen framför dem och sen bara gå där ifrån.

Kan man inte Polisanmäla 3 för något? För jag skickade ett mms till en vän som sen kom till flera andra personer som för mig är okända. Jag skickade inte till fel nummer. Och jag skickade inte heller mms:et till tio personer.

Låt mig citera: "Konstigt att inte andra hört av sig med samma problem. Det är du som tryckt fel och försöker bara få ytterligare en anledning till att få säga upp ditt abonnemang"

...och denna angående polisanmälan: "Gör du det om du nu tycker att det känns bättre."

HATA HATA HATA!

Permalänk
Medlem

Jag fick min mobil utbytt dagen efter att jag skaffat ett abbonemang hos , men jag kan hålla med dig om att 3 är ett "KUKFÖRETAG", deras kundservice duger inte till något och för att komma fram så får man vänte väldigt länge..

Det där med att man inte behöver ange pin-koden ibland är en bugg i systemet så det ska gå att fixa antar jag, annars kan man göra såhär: ha mobilen på laddning sen prata på till laddningen tar slut och mobilen slocknar utan förvarning, sen ladda den och starta och då behöver man ingen pin-kod :D.. Kom på det alldelsen själv

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Jag avråder varje person jag träffar som säger att de överväger att skaffa tre. Jag har bråkat med tre många gånger och de låter mig inte bryta mitt abbonemang. När det går ut i slutet av året ska jag ringa och se till att få det avslutat fort som fan. Värsta skiten som finns, de inser heller inte hur mycket de förlorar på att tvinga kvar mig som kund. Vissa av mina vänner skaffade 3 trots min avrådan. Strax efter har man fått höra "du hade rätt".