Permalänk
Avstängd

nya iMon Pad?

Produktinfo

Finns denna att köpa nånstans i sverige? Har inte hittat den... Skulle vara fett ballt att modda in den i min HTPC... Att slå på datorn från fjärren är ju fett coolt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad är ca priset ifrån usa?

Permalänk
Avstängd

inte kollat efter den där...

edit:
http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?cPath=1&product...

finns den i norge borde den finnas i sverige..

Visa signatur
Permalänk

50.70EUR står det i högra hörnet. Så det är väl ungefär vad den kan tänkas kosta i Sverige då. Med dagens växlingskurs (1€ = 9.2309 kr) blir det ca 468 kr.

Visa signatur

Sweclockaz!

Permalänk
Avstängd

yepp... men allt brukar vara snordyrt i norge plus det blir billigare med frakt om man hittar den här...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MUMS=

Permalänk
Avstängd

det tråkiga med imons nya USB VDF är att den inte stöds av andra program än deras egna drivrutin..

fast nu var ju frågan om det finns svensk återförsäljare.. jag har kollat på pcb.se vilka verkar vara distrubitör för imon men de verkar inte ha den..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har hittat följande som verkar vara inside versionen:

Är det inte det senaste är det inte aktuellt så då tar jag bort länkarna då.

Men är det rätt?

Edit: Har jag fattat det hela rätt med att man kan starta datorn med fjärrkontrollen?

Har bara en räckvidd på 15m

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Avstängd

ja du kan starta datorn med den... 15 meter är rätt långt.. mitt vardagsrum som är rätt stort för en lägenhet är bara 5x4 meter..

länkarna du gav är till den gammla imon inside versionen (inte Pad remoten)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Detta företag i har produkten som beställningsprodukt, läste om denna produkt för någon vecka sen och tycke den verkad riktigt trevlig.

här är länken http://www.dgu.se/

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Avstängd

vilken av dem är det? på bilden verkar alla vara den gammla modellen...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

är det ir?

så man måste rikta den mot direkt?

Visa signatur

"Vi kämpar, det är på allvar."

Permalänk
Avstängd

IR

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
vilken av dem är det? på bilden verkar alla vara den gammla modellen...

verkar vara som du säger.

Har en annan fråga. Går det använda fjärrkontrollen till en vanlig tv också? Isåfall så vore det perfekt, på min min fungerar bara hälften av knapparna :p. Om det går så ska jag beställa en från Vendur. Lätt värt de dryga 500kr man får punga ut.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Avstängd

nej det går inte... men ehem.com har en x10 fjärr som både går att styra datorn plus att den kan lära sig alla andra fjärrkontrollers IR kommandon... Jag har den själv och den funkar riktigt bra.. men jag vill byta till denna av två anledningar, denna är snyggare och den kan starta datorn från fjärren...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
ja du kan starta datorn med den... 15 meter är rätt långt.. mitt vardagsrum som är rätt stort för en lägenhet är bara 5x4 meter..

länkarna du gav är till den gammla imon inside versionen (inte Pad remoten)

Om man har lucka på chassit kommer väl inte det här att fungera? crap, då var inte det här något för mig iaf.

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Avstängd

nu förstår jag inte? du menar lucka för cdrom platsen?

jag tänker iaf montera av ir-motagern från 3.25" fronten som fljer med och enbart montera ir-motagaren bakom det sotade glaset på min HTPC.... du kan ju sätta montagaren vart du vill... beöver ju inte använda den medföljande fronten...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

alltså om man har ett chassi med lucka framför alla platser, jag tänkte köpa Antec P180 när det kommer ut. Men då är det bara att sätta mottagaren någon annanstans alltså?

Visa signatur

[ Fractal Design R4 ][ Enermax modu87+ 700W ][ Azrock z77 pro4 ][ Intel i5-3570k@3,4ghz ][ 8Gb DDR3][ HD7950 ][ sIntel SSD 120gb ][ Scythe Ninja ][ Zalman vf900-cu ][ BenQ XL2410T ]
Var god och citera mig om ni vill ha svar

Permalänk
Avstängd

precis...

Visa signatur