Permalänk

de funkar inte för mig de dör med time compression .. jag har ändrat till 2048 men de går ändå bara till 1024

Permalänk

Ok, det funkar fint för mig, säker på att du har gjort allting rätt?
Sparade du filen också?

Så här ser min ut

[TIME COMPRESSION]
TimeStop=0
RealTime=1
LandProximity=1
CriticalDamage=1
CrewEfficiency=1
AirEnemyDetected=1
SoundEffects=2
CharacterAnim=16
EnemyDetected=8
RadioReport=8
Particles=64
PrayState=64
HunterState=8
3DRender=128
Maximum=4096

Visa signatur

∞ Not my cup of tea ∞

Permalänk
Medlem

Jag seglade (nåja, motorerade) rakt in i en konvoj. Visst, det var dåligt väder men jag tror ändå att min utkik behöver större glasögon.
Jag tuggar omkring i 1024x kompression och då händer detta http://img75.exs.cx/my.php?loc=img75&image=sh3jobbigt15xr.jpg

Och när jag tittar ut så ser jag detta
http://img146.exs.cx/my.php?loc=img146&image=sh3jobbigt26ad.j...

Jobbigt läge...

Permalänk

funkar spelet bra med 512mb ram ??

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Jag seglade (nåja, motorerade) rakt in i en konvoj. Visst, det var dåligt väder men jag tror ändå att min utkik behöver större glasögon.
Jag tuggar omkring i 1024x kompression och då händer detta http://img75.exs.cx/my.php?loc=img75&image=sh3jobbigt15xr.jpg

Och när jag tittar ut så ser jag detta
http://img146.exs.cx/my.php?loc=img146&image=sh3jobbigt26ad.j...

Jobbigt läge...

Hehe illa

Brukar vara noga med att sätt ut bra folk (tränade som watchmen eller vad det heter) när jag kör långa turer med TC, det lär nog hjälpa. Det där har aldrig hänt mig...än så länge

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
funkar spelet bra med 512mb ram ??

Ja det fungerar utmärkt bara det att det tar ett bra tag att ladda spelet (och uppdragen) men när man väl är inne i det så flyter det på fint även på min burk som börjar få några år på nacken (XP1900, 512Mb, 9700P).

Edit:

Testat just den nya patchen lite. Är riktigt nöjd, de hade ju fixat fler saker än vad som stod på fix listan.

Nu kan man äntligen ha användning för hydrofon-operatören, det fungerar att ge han order om att följa det närmsta skeppet eller göra en sweep och man ser vad man har valt (ikonen är markerad och man ser om han följer målet eller kör sweep). Nu fungerar också endast hydrofonen när du är under vattnet, precis som det skall vara.

De har även gjort så man ser på en ikon om det går att klicka på den eller inte. Har man t ex inte en radar ombord så är de knapparna gråa. Bra tycker jag för jag hatar att inte veta om en knapp man trycker på har någon funktion eller inte.

Sen har de plockat bort aktiv sonar på en del skepp som inte hade det i verkligheten. Man kan alltså inte längre begära radar operatören att ge exakt avstånd längre.

Permalänk
Medlem

kan man be han uppskatta avståndet eller har dom tagit bort den också ??

de dom borde lägga till är möjligheten att fråga om information om det skäpp man lysnar (pekar ) på med hydrofonen, typ speed (slow, fast...) , range ..
sånt som han rapporterar när han upptäcker skäppen första gången.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Här sitter jag med en PIII 733, 512Mb SDRAM!! o ett sunkigt GF4Ti4200 o lirar. Laddningtiderna suger men det är helt klart spelbart, lite lagg ibland när man kör timecompression 1024. Annars aldrig. Väntar på att få tillbaka min laptop från reperation. Då blir det antagligen ngt bättre.

Kontenta: Spelet har inga höga krav.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darek
kan man be han uppskatta avståndet eller har dom tagit bort den också ??

de dom borde lägga till är möjligheten att fråga om information om det skäpp man lysnar (pekar ) på med hydrofonen, typ speed (slow, fast...) , range ..
sånt som han rapporterar när han upptäcker skäppen första gången.

Nä han kan inte uppskatta avståndet heller. Dessvärre fungerar det inte ens att fråga efter avstånd även om båten har "aktiv sonar" som t ex XXI, man kan dock själv "pinga" manuellt. Fast det spelar ingen större roll för mig, lär dröja innan jag får en båt med "aktiv sonar" och utvecklarna har i princip redan sagt att de kommer mer patchar så det lär bli fixat så småningom.

Håller med dig om att de vore trevligt ifall sonar-operatören kunde säga om målet han följer kommer närmare eller är på väg bort.

Permalänk
Medlem

Visst säger han om target är closing eller moving away fortfarande. Gäller bara att vara nära nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Visst säger han om target är closing eller moving away fortfarande. Gäller bara att vara nära nog.

Första gången han upptäcker ett fartyg så säger han det men inte när man väljer "report on nearest contact", det har han aldrig gjort vad jag vet.

Permalänk
Medlem

vad betyder Färgerna på fartygen i mappen där man ser

Permalänk
Medlem

Röd = Fiende
Grön = Neutrala
Blå = Allierade

Visa signatur

[ -AMD Athlon64 3200+ (Winchester), NF4 Ultra-D, 2x TWINMOS 512MB PC3500 BH-5! 2-2-2-7 , Gainward 7800GTX GS- ]

Permalänk
Medlem

Vad betyder särgerna på pilarna i periskopet som man ser ovanför eller under ett target? Dom är röda, oranga, gula och gröna...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladalf
Vad betyder särgerna på pilarna i periskopet som man ser ovanför eller under ett target? Dom är röda, oranga, gula och gröna...

Jag är inte helt hundra men jag har för mig att det visar på hur bra "firing solution" du har (när du kör auto). Alltså är den grön så har du en bra chans att träffa medan en röd betyder att det finns stor risk att torpeden missar.

Lägger in en screenshot som jag tyckte var schysst från min senaste patrull. Passerar en Tysk destroyer under ett ruskigt oväder på min väg hem till hamnen:

Permalänk

Lägger in en screenshot som jag tyckte var schysst från min senaste patrull. Passerar en Tysk destroyer under ett ruskigt oväder på min väg hem till hamnen:

http://web.telia.com/~u85316859/SH3/rain.jpg [/B][/QUOTE]

Nice bild.....

Visa signatur

Intel(R) Core(TM) i9-9900K CPU @ 3.60GHz | Asus ROG Strix Z390-F Gaming | Nvidia Geforce RTX 2080Ti | 32,0GB Dual-Channel DDR4 | Samsung SSD 840 EVO Basic 250GB, Samsung SSD 860 EVO 1TB | ASUS MX34VG

Permalänk
Permalänk

Det där GameShadow som spelet vill att man installerar och grejar med - hur nödvändigt och värt kan det vara, tro?

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

Fattar inte... Fick ett uppdrag att åka till norra delen av storbritannien och pattrullera där i 24 timmar. Men hur skall man klara det utan att slå av begränsat bränsle i realisminställningarna?! Soppan räcker bara till drygt halva vägen (!).

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuppfarmen
Lite bilder från patruller i Atlanten.
http://upl.silentwhisper.net/uplfol....successful.jpg

lite väl nära där va

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Det där GameShadow som spelet vill att man installerar och grejar med - hur nödvändigt och värt kan det vara, tro?

Skit i den, jag har inte den inlaggd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nienithaur
Fattar inte... Fick ett uppdrag att åka till norra delen av storbritannien och pattrullera där i 24 timmar. Men hur skall man klara det utan att slå av begränsat bränsle i realisminställningarna?! Soppan räcker bara till drygt halva vägen (!).

Antar att du har en liten IIA? Kör på låg hastighet, ju lägre hastighet ju längre kommer du. Ifall du inte sett det än så kan du fråga navigationsofficeraren om hur långt du kommer med den hastighet du åker med för tillfället.

Permalänk

Hur ser man om man fick mission complete igentligen?, jag klarade nyss uppdrag ett med Flottila 1 där man ska pattrulera i 24 timmar vid AN56. Stod "Complete" på båda uppdraget och jag återvände tillbaka dit där man började och tryckte på "exit patrol" sen "dock at: willemshaven". Nu när jag ska göra nästa mission så är det exakt likadant fast man ska till AN16. Öh?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Hur ser man om man fick mission complete igentligen?, jag klarade nyss uppdrag ett med Flottila 1 där man ska pattrulera i 24 timmar vid AN56. Stod "Complete" på båda uppdraget och jag återvände tillbaka dit där man började och tryckte på "exit patrol" sen "dock at: willemshaven". Nu när jag ska göra nästa mission så är det exakt likadant fast man ska till AN16. Öh?

Det är det som är ubåtarnas uppgift, patrollera olika områden. Dock finns det inget som säger att du endast måste dit och sen hem igen. De flesta av mina "sänkningar" sker på väg till/från patulleringsområdet. Du kan exempelvis få radiomeddelande om konvojer och sånt och då är det bara att sticka dit om det är inom rimligt avstånd. Jag beger mig hem först när jag börjar få ont om bränsle eller torpeder. Men det är bra att utföra uppdraget man får "renown" för det, som du kan använda för att uppgradera/byta båt eller skaffa en mer erfaren besättning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z
Det är det som är ubåtarnas uppgift, patrollera olika områden. Dock finns det inget som säger att du endast måste dit och sen hem igen. De flesta av mina "sänkningar" sker på väg till/från patulleringsområdet. Du kan exempelvis få radiomeddelande om konvojer och sånt och då är det bara att sticka dit om det är inom rimligt avstånd. Jag beger mig hem först när jag börjar få ont om bränsle eller torpeder. Men det är bra att utföra uppdraget man får "renown" för det, som du kan använda för att uppgradera/byta båt eller skaffa en mer erfaren besättning.

Aha, ok....men hur lång tid är det kvar tills man få ny båt då?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Aha, ok....men hur lång tid är det kvar tills man få ny båt då?

Jag har för mig att jag byte båt ganska snabbt, efter ett par patrulleringar. Hade en IIA men den har så dåligt med bränse, man kommer ju knappt nånstans med den så jag böt fort till en VIIB. När du är i ditt "kontor" mellan uppdragen, tryck där texten "u-boat" (har jag för mig det är) dyker upp. Där hittar du allt om uppgradering/byte av båt.

Permalänk

Ok, men någon som vet varför man inte kan ladda upp batterierna?, står med complete på båda uppdragen och är några kilometer utanför där jag ska docka, har varken battery eller bränsle.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Ok, men någon som vet varför man inte kan ladda upp batterierna?, står med complete på båda uppdragen och är några kilometer utanför där jag ska docka, har varken battery eller bränsle.

Nu har jag inte spelat spelet.
Men enligt vad jag vet om u-båtar så laddas batteriet när man är uppe vid ytan.
Eller?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZuqR
Nu har jag inte spelat spelet.
Men enligt vad jag vet om u-båtar så laddas batteriet när man är uppe vid ytan.
Eller?

Jo, jag står uppe vid ytan och trycker på "Recharge battery" hela tiden, har även testat under ytan. Men inget händer, tror man måste vara igång med diesel motorn på ytan om man ska kunna ladda batteriet, så jag är körd nu. Satan vad jobbigt och göra om allt igen...:(

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Eller så trycker du Esc>Exit patrol>return to base...

Permalänk

Mm, gjorde det nu. 2500 Renown för U-Båten VIIB, damn. Jag ska spara!.

*Edit* Föressten en grejj till, jag har 1400 renown och tänker köpa en ubåt för 500, hur gör jag för att köpa den, ser ingen "buy" knapp.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pull
Mm, gjorde det nu. 2500 Renown för U-Båten VIIB, damn. Jag ska spara!.

*Edit* Föressten en grejj till, jag har 1400 renown och tänker köpa en ubåt för 500, hur gör jag för att köpa den, ser ingen "buy" knapp.

Är väl bara att dubbelklicka på namnet på båten har jag för mig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S_Z

Antar att du har en liten IIA? Kör på låg hastighet, ju lägre hastighet ju längre kommer du. Ifall du inte sett det än så kan du fråga navigationsofficeraren om hur långt du kommer med den hastighet du åker med för tillfället.

Ok, skall pöva detta. Har kört på standard innan då jag trodde att det var det mest optimala. Jag visste inte att man kunde fråga navigationsofficeraren, skall göra detta framöver;)

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org