Låst mig ute från datorn.

Permalänk
Medlem

Låst mig ute från datorn.

Jag har klantat till mig lite idag. Satt och mekade med skol laptopen för jag skulle komma åt farsans trådlösa nätverk. Så gick jag ur domänen och in i en arbetsgrupp istället. Startade om datorn och nu kan jag inte logga in. Har försökt med mitt normala användarnamn och massa olika lösenord. Har även prövat "admin" och "administratör" med lösenord som "123- 12345789" "nytt123 - nytt123456789" och även mitt lösenord. Så nu undrar jag om det fins något annat sätt att komma in på datorn?

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Medlem

Köra en reperation på XP?
men det finns ett program som listar ut lösenordet.,

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

Har ingen skiva här, väntar tills imorgon och hoppas på att våran kära admin är i skolan. Annars blir det jobbigt då man inte kan göra läxan som ska vara inlämnad å måndag. Fast nu har jag iaf en ursäkt!

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Asus 4070 OC| Ryzen 7800X3D | 32GB Corsair 6000Mhz CL30 | EVGA G2 750W | Fractal Design Define R6

Permalänk
Avstängd

Om du inte lyckats genomföra en inloggning sedan du klantat dej...

Prova att i uppstarten tycka "F8" & välja "Senast fungerande konfiguration"

Ibland funkar det!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teks
Om du inte lyckats genomföra en inloggning sedan du klantat dej...

Prova att i uppstarten tycka "F8" & välja "Senast fungerande konfiguration"

Ibland funkar det!

Nej det går inte.
Det du alltid tjatar om återställer INTE SAM-databasen..

Cuowe Du får ta din dator till skolans admin så han får näta in den igen..

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

De enda konton som funkar efter man byt från domän till arbetsgrupp är de som fanns lokalt på burken innan bytet. Dvs det lokala admin kontot.
Kan vara så att admin på skolan inte brytt sig om att ändra del lokala admin kontot.
Så testa med att logga på med
administratör (Svenskt OS)
blankt lösen

Visa signatur
Permalänk

Eller så bootar man ifrån Win XP skivan, och byter SAM filen som ligger i windows/system32/config med sam filen som ligger i windows/repair.

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem