Permalänk
Medlem

Minne från datorbutiken

TJenare!

Jag beställde ett sånt standard minne 512MB PC3200 för 335:- och istället får jag Ram BO minnet som kostar 479:- jag fick ju bara betala 335:- Va e rambo för nåt minne? nån som har råkat ut för nåt linande som jag ?

//Christoffer

Permalänk
Medlem

Re: Minne från datorbutiken

Citat:

Ursprungligen inskrivet av cklein
TJenare!

Jag beställde ett sånt standard minne 512MB PC3200 för 335:- och istället får jag Ram BO minnet som kostar 479:- jag fick ju bara betala 335:- Va e rambo för nåt minne? nån som har råkat ut för nåt linande som jag ?

//Christoffer

Jag fick också ett sådand.Det är nån kinespryl som är hyffsat bra, det har CL2,5 vilket är är bra för det priset.

Permalänk

nu blev jag förvirrad att min budget ska krascha. Man behövde väl bara betala 335kr/st?

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xen1x
nu blev jag förvirrad att min budget ska krascha. Man behövde väl bara betala 335kr/st?

Bra att du säger vart du ska beställa ifrån. Om det är Datorbutiken kan du räkna med 240kr frakt ..

Visa signatur

C2D 3,0GHz@3.4GHz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus P5Q SE | Crucial Ballistix 4GB@1000MHz | GeForce GTX 560 Ti OC | Corsair HX 520W | Antec 300

Permalänk
Medlem

Detta var uppe för ett par år sedan, då var fallet att man fick Twinmos när man beställde standard. DB förklarade det med att "standard" inte är en tillverkare utan standard betydde att de tog det billigaste som fanns tillgängligt för tillfället.

Troligtvis är Rambo det billigaste de kan få fram just nu, därför får man det när man köper standard. Om man är säker på att man får Rambo (vilket man inte kan vara, nästa gång kanske det är "hulken"-minnen) så kan man ju köpa standard istället och spara en slant..

btw, Rambo har fått rätt bra recensioner i utlänska tester...

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mirziz
Bra att du säger vart du ska beställa ifrån. Om det är Datorbutiken kan du räkna med 240kr frakt ..

39Kr i frakt om du förskottsbetalar med ditt kreditkort.

Permalänk

har beställt helt system så frakten är det lugnt på.. den gick på 210 kr typ. DEm borde skämmas

Visa signatur

ϟ AMD Ryssen 5900X64 GB DDR4 2080 TI NVMe SSD 500GB + 1TB ϟ
Former q-net master with power of twenty +N and 100 +M ...

Permalänk
Medlem

någon som fått rambo det sissta med när ni beställt standard?

Permalänk
Medlem

Från komplett får man Twinmos om man beställer standard. De är väl så det funkar, billigaste minnet för tillfället blir "standard".

Permalänk

db tar bara 49 spänn (ev tillkommer postförskottsavgiften) i frakt för en sticka... billigt må jag säga.
komplett tog 144 spänn för en stickjävel :x