Permalänk

ähh skippa alla blomm bilder, ddet blir för mycket, alla slänger på macro på en fin blomma med sol på så är det klart.. Det är ingen utmaning i det, hitta något orginellt istället, något nyskapande.
Det är bara ett tipps.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lite grumlig, jag vet, Jag var inte så bra på att framkalla då...

(Borde scanna in fler bilder snart.. har typ 20 som ligger och väntar)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Tänkte bjuda er på lite nyare studiobilder som jag tog för någon vecka sen.
Ljuset blev bättre den här gången...

Permalänk
Medlem

Väldigt speciellt och intressant ansikte, som jag tycker du framhävt mycket bra på dessa bilder Amorea!

Gillar speciellt nr 1, 3 och 4. Men förstår inte varför du klippt av huvudet så där på fyran? Iofs passar det bra samman med att du också klippt ena handen ungefär på mitten.

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thak
Väldigt speciellt och intressant ansikte, som jag tycker du framhävt mycket bra på dessa bilder Amorea!

Gillar speciellt nr 1, 3 och 4. Men förstår inte varför du klippt av huvudet så där på fyran? Iofs passar det bra samman med att du också klippt ena handen ungefär på mitten.

Tack. Det blev beskuret så i kameran. så det är tyvärr inget efterbeskuret.
Men jag kanske ska skippa den bilden helt då om det inte känns bra?

Permalänk
Medlem

Amorea: Gillar bilden i färg bäst. Vad använde du för ljus?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_cobra
Amorea: Gillar bilden i färg bäst. Vad använde du för ljus?

Jag hade två bygglampor. hade den ena 500 watt högt upp och
den andra på 150 watt på golvet mot en silvrig yta som fick studsa det ljuset.
hade ingen blixt den här gången.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OllOlus
tack för lite konstruktiv kritik...är aldrig fel, men eftersom ingen har klagat innan så har jag inte lagt så mycket vikt vid det!
Har ändrat om lite med texten och vill gärna se vad ni tycker om denna version
Dissa den ifall den suger så får jag hitta nåt annat typsnitt... suger fan på text i ps :/

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload0/cloudy_02.jpg

Tar gärna emot tips på hur fan jag ska få till det så det ser vettigt ut. (ifall den nu suger)

Betydligt bättre.
Ett mellanslag mellan copyrightmärket och ditt namn vore kanske inte fel, vad vet jag. Prova lite.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Betydligt bättre.
Ett mellanslag mellan copyrightmärket och ditt namn vore kanske inte fel, vad vet jag. Prova lite.

tack.... Hade ett mellanslag där tidigare men det var någon här som inte tyckte att det såg centrerat ut då, tyckte även jag...men men

Permalänk
Medlem

Vattenfall i norra Argentina. Gillar den morka och maktiga kanslan i bilden, allt som foljer med det 70 meter hoga fallet forsvinner in i morkret, angan och dimman...

En man tvattar sig efter hart slit att fa upp standet i tid till dagens marknad(hmm). En liten byi sodra bolivia dar vi s tannade for byte av fardmedel fran Jeep till buss.

Kritik?

Mvh Gardis

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem

gardis84: Jag tycker verkligen om den första bilden. Den ser så gammalmodig ut.. Det är verkligen snyggt hur vattnet går in i den vita ångan som sen nästan blir svart. Men gräset kunde du skippat, det är för mörkt på fel ställe (om du förstår)

Den andra bilden är väldig dramatisk och bra. Jag funderar dock på tegelhuset, det ser liksom inramat ut, men det ser ut som om någon har tagit en såg och sågat bort en bit...

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Glömsk

Gjorde ett skrivbordsunderlägg:

Stor: http://psionicist.online.fr/20.jpg

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
gardis84: Jag tycker verkligen om den första bilden. Den ser så gammalmodig ut.. Det är verkligen snyggt hur vattnet går in i den vita ångan som sen nästan blir svart. Men gräset kunde du skippat, det är för mörkt på fel ställe (om du förstår)

Den andra bilden är väldig dramatisk och bra. Jag funderar dock på tegelhuset, det ser liksom inramat ut, men det ser ut som om någon har tagit en såg och sågat bort en bit...

Hej!

Tack for kritiken. Haller dock inte riktigt med dig, tycker att Forgrunden i Vattenfall-bilden fungerar bra. Skapar ett storre djup i bilden, tror den hade blivit mycket plattare utan dimman/Vattenangan. Det forstarker ocksa kanslan av hur pass djupt det ar ner(70 m)...Imo.
Mvh Gardis

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Hej!

Tack for kritiken. Haller dock inte riktigt med dig, tycker att Forgrunden i Vattenfall-bilden fungerar bra. Skapar ett storre djup i bilden, tror den hade blivit mycket plattare utan dimman/Vattenangan. Det forstarker ocksa kanslan av hur pass djupt det ar ner(70 m)...Imo.
Mvh Gardis

Håller defenetivt med dig om djupet. Gillar vattenfallet !

Permalänk
Medlem

Måste bara visa de här. De e från delfinshowen på kolmården förra sommaren. Tyvärr så har ja ingen film men de här va debästa ja lyckades med:

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

Här kommer ganska många bilder som jag tagit. Några är lite äldre...

Några bilder från Cloetta i Linköping.. Lekte mest med vinklar. Blev väl helt Ok.. Men ganska tråkiga tycker jag själv.

Här är några äldre bilder jag tog vid Motalaström i Linköping. Dem är lite fixade i Photoshop.

Det är är de senaste bilderna jag tagit. Ganska coola.. Vet dock inte om jag tycker om skuggan på Roxen bild..

Ha det najs!

/Sami

Visa signatur

hej hopp.

Permalänk
Medlem

Skulle inte alla kunna anpassa sina bilder så att vi som "bara" har 1024x168px upplösning kan se bilderna utan att behöva skrolla flera meter... Länka gärna till en större variant av bilden om man tycker det är nödvändigt med en högupplöst bild.

/Henrik Kahl

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Gjorde ett skrivbordsunderlägg:

http://psionicist.online.fr/20s.jpg

Stor: http://psionicist.online.fr/20.jpg

Gillar bilden riktigt mycket! Berätta gärna hur du lyckades med den

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk
Medlem

Några av mina bilder...

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Unforgiven
Gillar bilden riktigt mycket! Berätta gärna hur du lyckades med den

Burken står på en glasskiva som ligger på tapet. Sen var det bara att överexponera i dagsljus.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Orkar aldrig göra annat än att scanna foton ja tycker är ok och sen lägga ram på.. vissa är ju seriösa och ändrar färgbalans osv.. men..

http://www.deviantart.com/view/17794308/

http://www.deviantart.com/view/17793940/

<3 analogfoto <3

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte passa på att smyga in en fråga lite snabbt. Vill köpa ett mellanrings-set till Canon EOS med AF. Förslag på billiga ställen i stockholm?

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boo
Jag tänkte passa på att smyga in en fråga lite snabbt. Vill köpa ett mellanrings-set till Canon EOS med AF. Förslag på billiga ställen i stockholm?

Billigt ar det inte men Kameradoktorn ar i mitt tycke det basta stallet i Stockholm. Valdigt kompetent personal och ganska stort utbud.

Edit: Vafan rekomenderar jag det for da du ville ha billig :/

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Billigt ar det inte men Kameradoktorn ar i mitt tycke det basta stallet i Stockholm. Valdigt kompetent personal och ganska stort utbud.

Jag var faktiskt inne på Kameradoktorn tidigare i våras. Killen som jag snackade med verkade jävligt kompetent, och det från en som är fanatiskt insatt i Canon och dess produkter. Fick klämma och provfotografera med en Canon EF 300mm f/2,8L IS USM. Det var PORRIGT. Ska glida ner till dom någon dag och kolla upp det. Tack för påminnelsen!

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem

Okej, da kanske jag kan dra en liten Canon fraga till dig(eller den som kanner sig manad)

sitter nu pa en Minolta Dimage A1 och den funkar helt okej men ar samtidigt sugen pa nagot battre och mer avancerat, och da har Canon fallit mig bast i smak. Jag har tankt lite pa Canon Eos 20D samt Canon EOS 350D, Den forstnamda ar ju betyligt dyrare, vad ar det man far for de extra pengarna? hur stor skillnad ar det kamerorna emellan? Vet inte riktigt i vilken prisklass jag vill hamna, och finns det nagon annan Canon Kamera att rekomendera i prisklassen 8000-20000 kr.

Mvh Gardis

Edit: kan lika garna dra in en bild da jag ar vid ett Internetcafe. Ingen spec, en blomma med vattenfall i bakrunden. Men tycker att fargerna och ljuset blev lite smatrevliga.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Okej, da kanske jag kan dra en liten Canon fraga till dig(eller den som kanner sig manad)

sitter nu pa en Minolta Dimage A1 och den funkar helt okej men ar samtidigt sugen pa nagot battre och mer avancerat, och da har Canon fallit mig bast i smak. Jag har tankt lite pa Canon Eos 20D samt Canon EOS 350D, Den forstnamda ar ju betyligt dyrare, vad ar det man far for de extra pengarna? hur stor skillnad ar det kamerorna emellan? Vet inte riktigt i vilken prisklass jag vill hamna, och finns det nagon annan Canon Kamera att rekomendera i prisklassen 8000-20000 kr.

Mvh Gardis

350D:n är lättare till att börja med, och byggd i nån sorts kompositplast istället för 20D:s magnesium legering om jag inte minns fel. 20D:n är snabbare än 350D:n (5 bilder/sek vs. 3 bilder/sek). 20D:n har större buffertminne och kan ta fler bilder i en serie innan minnet blir fullt och måste skrivas ner på minneskortet. 20D har snabbare autofokus. 20D har längre batteritid. 20D kan kopplas in till externa blixtar och tjohej, det kan inte 350D. 20D är byggd för fler slutarstängningar (eller vad det nu heter). 20D har en sån där fin snurrplatta bak på som är väldigt praktisk, det har inte 350D.

Det är bara att googla på som en galning.

Kameravalet beror helt på vad du ska göra. Någon synlig skillnad i bildkvalité blir det inte.

Jag har en EOS 10D. Underbar kamera. Lite långsam, men helt klart rätt arbetsverktyg för mig. Valet mellan en 300D och 10D var inte svårt för mig när jag väl hade dom brevid varandra och kunde jämföra ordentligt.

Om du inte är så petnoga med känslan så gör du nog bäst i att köpa en 350D och en av Canons egna grymma L-serie linser istället för en 20D och billig lins. Har du lite tvångstankar så blir det genast värre.

Visa signatur

EOS 5D • EOS-1D Mark IV • 16-35/2.8L • 70-200/2.8L IS II • 35/1.4L • 200/2L IS • 400/2.8L IS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gardis84
Okej, da kanske jag kan dra en liten Canon fraga till dig(eller den som kanner sig manad)

sitter nu pa en Minolta Dimage A1 och den funkar helt okej men ar samtidigt sugen pa nagot battre och mer avancerat, och da har Canon fallit mig bast i smak. Jag har tankt lite pa Canon Eos 20D samt Canon EOS 350D, Den forstnamda ar ju betyligt dyrare, vad ar det man far for de extra pengarna? hur stor skillnad ar det kamerorna emellan? Vet inte riktigt i vilken prisklass jag vill hamna, och finns det nagon annan Canon Kamera att rekomendera i prisklassen 8000-20000 kr.

Mvh Gardis

Edit: kan lika garna dra in en bild da jag ar vid ett Internetcafe. Ingen spec, en blomma med vattenfall i bakrunden. Men tycker att fargerna och ljuset blev lite smatrevliga.

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/blomma.jpg

Jag tycker du ska köpa 350D. Att börja med 20D känns lite väl overkill tycker jag, då du dels inte verkar vilja lägga mer än 8000kr och då får du ett bra hus med krasslig optik. Då är det bättre med 350D och bra optik, för optiken kan du alltid använda senare till nyare Canon-hus. Dels för att skillnaden i 350D och 20D inte är stor.

Dessutom kostar ju ett 20D-hus ~13-14 000kr nytt.

Permalänk
Medlem

Tack for svaren Boo och Mopex. Har kollat runt lite pa bla. Fotosidan och Cyberphoto och 350D har ju verkligen fatt toppbetyg overallt. Har inte pengar nu for en ny kamera men i ett framtidskop lutar det at 350D helt klart. Men hur ar kanslan(har inte kant pa den), jag ar lite skeptiskt till allt som har med plast att gora da det galler huset.

Visa signatur

Fotograf | www.gardsater.se| P5B DLX/WIFI | 800mhz C4 4GB RAM | C2D E6600 @ 3 ghz | XT1950XTX | Seasonic M12 600W |74 GB Raptor | 1 TB HDD | Vista 64

Permalänk
Datorvinnare

Jag har rätt många foton på
http://hyppno.deviantart.com/
(mest under "scraps"

Några av mina favoriter är (klicka på länk för större)

http://www.deviantart.com/view/12474086/

http://www.deviantart.com/view/12474231/

Visa signatur

"Oooh noo, my piggies!
I Loveded you piggie, I Loveded you!"

Permalänk
Medlem

Har inte postat här på ett tag nu så får väl lägga upp en bild

lite test med studiobelysning...vad tycks ?